Ares Skrevet 26. november 2018 Skrevet 26. november 2018 Ser Villavent har lansert en ny VV-450 (EC-utgave) med 0-10V signalinngang. Noen tanker her pÄ forumet om hvordan dette fungerer med en Qubino Dimmer 0-10V? Koblingsskjema til Villavent'en vedlagt. wd_Systemair_VEF_NO_20180830 450 EC.pdf Siter
Moskus Skrevet 26. november 2018 Skrevet 26. november 2018 0-10V er 0-10V sÄ det burde vel ikke by pÄ problemer? Siter
Ares Skrevet 26. november 2018 Forfatter Skrevet 26. november 2018 Dette har jeg hverken erfaring med eller kompetanse pÄ, sÄ derfor spÞr jeg. ? Noen tanker om hvordan dette kobles? Eller er det "plug and play" for en elektriker, sÄ jeg ikke trenger Ä tenke pÄ annet enn Ä skaffe vifta og dimmeren..? Siter
ZoRaC Skrevet 14. april 2020 Skrevet 14. april 2020 Ble det sÄ du gikk for denne lÞsningen, @Ares?  Vurderer det samme... Siter
Ares Skrevet 21. november 2020 Forfatter Skrevet 21. november 2020 PĂ„ 14.4.2020 den 13.00, ZoRaC skrev: Ble det sĂ„ du gikk for denne lĂžsningen, @Ares?  Vurderer det samme...  NĂ„ kommer vell dette svaret lovlig seint, men ja - jeg gikk for den lĂžsningen. đ Siter
FlipC Skrevet 8. januar 2021 Skrevet 8. januar 2021 (endret) Hei, jeg prĂžver meg med et spĂžrsmĂ„l i denne trĂ„den. Jeg er ny i smarthus verden, og hĂ„per noe kan hjelpe.  Ifm. dĂ„rlig ventilasjon pĂ„ badet har jeg kjĂžpt en takvifte av typen Ăstberg TKS 300 C MS EC, en Qubino 0-10V (Dimmer 0-10V - ZMNHVD1), en AC/DC StrĂžmadapter - 4100 og en trĂ„dlĂžs veggkontroller ZV2835.  Jeg har montert viften pĂ„ taket og koblet strĂžm pĂ„ denne. Viften gĂ„r nĂ„ pĂ„ en konstant middels hastighet, satt med lokal regulator. Den lokale regulatoren skal kobles bort nĂ„r Qubino 0-10V kobles til.  Jeg forsĂžkte men mĂ„tte kaste inn hĂ„ndkle etter noen timer i vinterkulden pĂ„ taket. Jeg greide Ă„ finne bĂ„de Qubino og fjernkontroll i HC3 web, men greide ikke Ă„ pare de to. NĂ„ har jeg koblet strĂžm pĂ„ Qubino fra stikk innendĂžrs for Ă„ fĂ„ alt klart fĂžr jeg klatrer opp pĂ„ taket igjen, altsĂ„ fĂ„ de til Ă„ snakke med hverandre og at de er i rett mode eller gruppe. Er nok en del jeg ikke forstĂ„r helt men tror det er gruppe 3 som blir aktuell med de komponentene som jeg har.  Jeg lurer pĂ„ om det er noen som kan dette og som kan hjelpe meg Ă„ fĂ„ dette systemet opp Ă„ gĂ„? Jeg fĂ„r som nevnt ikke fjernkontroll og pille til Ă„ snakke sammen. Fjernkontrollen blinker og lyser bare rĂždt... hvordan skal jeg fĂ„ de til Ă„ kommunisere?       Endret 8. januar 2021 av FlipC Siter
Moskus Skrevet 8. januar 2021 Skrevet 8. januar 2021 18 minutter siden, FlipC skrev: hvordan skal jeg fÄ de til Ä kommunisere? Stikkordet du leter etter er "association". Finn ut hvordan HC3 setter opp det med batteri-sensorer som "dimmeren" din er. 1 Siter
FlipC Skrevet 9. januar 2021 Skrevet 9. januar 2021 Takk for svar og tips, det hjalp meg Ä snevre inn pÄ lesestoff. Jeg har forsÞk Ä sette det opp i henhold til manualer. Slik det er nÄ kan jeg regulere qubino 0-10V via HC3 og app pÄ mobilen. Det jeg fortsatt ikke fÄr til er Ä fÄ fjernkontrollen til Ä snakke med qubino. Har forsÞkt med manuell Association men det vil ikke.  BÄde fjernkontroll og dimmer er i grupe 3. Har du noen flere tips  Siter
Moskus Skrevet 10. januar 2021 Skrevet 10. januar 2021 Det burde vÊre mulig Ä sette opp assosiasjonen i HC3, ellers er jeg skuffet over den. Det er det absolutt enkleste, etter min efaringer. à fÄ til "trykk her, vent litt, og sÄ trykk der" har jeg kun fÄtt til én gang pÄ 10 Är og det var ikke sÊrlig festlig... Siter
FlipC Skrevet 11. januar 2021 Skrevet 11. januar 2021 Det er mulig Ä gjÞre det i HC3, er bare jeg som ikke kan dette. Jeg forsÞkte fÞrst Ä assosiere de i HC3 men fikk ikke opprettet kontakt. SÄ forsÞkte jeg den manuelle veien, det gikk ikke. NÄ har jeg lest lit mer om assosiasjoner og har fÄtt kontakt med dimmeren etter nytt forsÞk i HC3. Er fortsatt ikke sikker pÄ om jeg har gjort det riktig. Valgte gruppene som jeg syntes passet best for mitt bruk ut fra beskrivelsene i manualene. Skal montere den sÄ snart jeg finner tid for Ä teste.  Dimmer assosiasjon. De to gruppe 1 assosiasjonene i dimmeren oppsett kom automatisk, gruppe 2 la jeg til.  Qubino assosiasjon  Det som bekymrer meg er tiden det tar fra jeg gir en kommando via dimmeren til jeg ser utslag HC3. NÄr jeg styrer den med mobilen er det sÄ og si ingen forsinkelse. Usikker pÄ om det er normalt da dette er fÞrste oppsettet mitt? Siter
Moskus Skrevet 12. januar 2021 Skrevet 12. januar 2021 10 timer siden, FlipC skrev: Det som bekymrer meg er tiden det tar fra jeg gir en kommando via dimmeren til jeg ser utslag HC3. Hvor lang tid er det? Det burde ikke gÄ sÊrlig tid. Mine assosiasjoner er omtrent som Ä trykke pÄ bryteren som styrer lyset. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.