kenmyh Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Har kjøpt meg en del Hue pærer, og fant i går et problem. Sitter en pære i taklampa på soverommet, og den kan man se at avgir bittelitt lys selv om den skal være skrudd av. Noen som kjenner til dette, evt. har en fix for det? Fruen var ikke akkurat fornøyd med det, kan du si.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Det er ikke en dimmer koblet til foran lampa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kenmyh Skrevet 27. november 2018 Forfatter Del Skrevet 27. november 2018 8 minutter siden, ZoRaC skrev: Det er ikke en dimmer koblet til foran lampa? Nop, lampa sitter rett i stikk på veggen. Er kobla til en Hue dimmer til pæra, men det skal vel ikke ha noe å si? Virker som det kan være en firmware feil fra Hue sin side, men er ikke sikker.. Det endte i går med at fruen skrudde av lysbryteren som styrer hele lampa og da er hele automatiseringa borte.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 3 minutter siden, kenmyh skrev: Er kobla til en Hue dimmer til pæra, men det skal vel ikke ha noe å si? ... en "Hue dimmer"? Dvs. et trådløst panel? Nei, da burde det ikke ha noe å si. Samme som skjer hvis du flytter den til en annen stikkontakt på en annen kurs? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aladin Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Har du prøvd å bytt til en annen Hue pære i sokkelen. Hue pærer står alltid på og kommuniserer med nettverket. Det er mulig problemet skyldes induksjon og /eller kapasitanseffekter, med små strømmer som lekker gjennom og over kabler i lyskretsen i pæren (memory-effekten). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 (endret) Jeg har sett dette på "dumme" LED-pærer. Husker ikke forklaringen men løsningen var å kable om. Det er visst ikke farlig. Endret 27. november 2018 av xibriz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 2 timer siden, xibriz skrev: Jeg har sett dette på "dumme" LED-pærer. Husker ikke forklaringen men løsningen var å kable om. Det er visst ikke farlig. Ja, da har dimmeren en 2-wire kobling og kan da enten bruke en bypass (som ofte, men ikke alltid hjelper på problemet) eller man kan kable om til 3-wire. Men for lyspærer burde ikke dette være et problem. For pæra er det bare en måte å "koble" det på, man har kun to poler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 2 timer siden, Moskus skrev: Ja, da har dimmeren en 2-wire kobling og kan da enten bruke en bypass (som ofte, men ikke alltid hjelper på problemet) eller man kan kable om til 3-wire. Men for lyspærer burde ikke dette være et problem. For pæra er det bare en måte å "koble" det på, man har kun to poler. De pærene jeg så det på var ikke dimbare å kun koblet på en vanlig av/på bryter. Det er noe med at LED er ekstra følsom for lekasje/støy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 OK, det er rart. For når det er brudd kan det ikke gå strøm gjennom en krets... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guahtdim Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 Fikk man noen gang svar på hva slags dimmer som er foran pæra? Hvis det er en fysisk dimmer som er foran pæra så kan det kanskje være at pæra får for lite strøm pga dimming og derfor oppfører seg feil. Mine skudd i blinde... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kenmyh Skrevet 28. november 2018 Forfatter Del Skrevet 28. november 2018 Har ikke fått sjekka med annen pære enda, men kom på at jeg hadde en LEDpære fra ikea allerde. Denne hadde ikke samme problem. Kan det være selve Huepæra som kødder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArnieO Skrevet 28. november 2018 Del Skrevet 28. november 2018 Jeg har ei ikke-smart LED-pære av "filament" type koblet til en veggmontert PIR-sensor (satt inn i stedet for veggbryter) på et toalett. PIR-sensor fra Biltema. Denne pæra gløder (svært) svakt når den er avskrudd. PIR-sensoren klikker ikke av/på, så jeg antar det er en form for solid state relé (elektronikk) som skrur av/på og som ikke klarer å stenge helt. Det skal ikke mye strøm til for å få (litt) lys i en LED. Så kommer det selvsagt an på elektronikken i pæra også. Men har altså tilsvarende fenomen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kenmyh Skrevet 29. november 2018 Forfatter Del Skrevet 29. november 2018 Jeg fikk testa litt går, og alle 3 Hue pærene lyste, vel og merke i forskjellig grad. Tok og satt inn den som ga minst lys med lyset av. Testa også ved å plugge inn en z-wavestikk i stikkontakta for å "stjele" strøm fram mot pæra, men det hadde ingen effekt med mindre jeg skrudde av pluginstikken. Får vel prøve med en IKEApære etter hvert :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 7 minutter siden, kenmyh skrev: Testa også ved å plugge inn en z-wavestikk i stikkontakta for å "stjele" strøm fram mot pæra, men det hadde ingen effekt med mindre jeg skrudde av pluginstikken. Det var vel ikke overraskende... men bare for å avklare: Det er altås ikke koblet noe som helst mellom lampa og strømuttaket utenom en ledning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kenmyh Skrevet 29. november 2018 Forfatter Del Skrevet 29. november 2018 16 minutter siden, Moskus skrev: Det var vel ikke overraskende... men bare for å avklare: Det er altås ikke koblet noe som helst mellom lampa og strømuttaket utenom en ledning? Nei, ikke egentlig.. Nop, ingenting er kobla mellom lampe og strømuttak. Sitter en stikkontakt i strømuttaket som er kobla på sukkerbiten i lampa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aladin Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Spørsmål.… Er det fargepære? Styrer du den med med andre apper enn Philips sin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kenmyh Skrevet 29. november 2018 Forfatter Del Skrevet 29. november 2018 5 minutter siden, Aladin skrev: Spørsmål.… Er det fargepære? Styrer du den med med andre apper enn Philips sin? Ikke fargepære, vanlig hvit. Styrer den hovedsakelig med Vera, men hender vi bruker Hueappen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aladin Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Kan ligge i dimme eller av/på funksjonen i Vera uten at jeg kjenner denne appen, men har sett et slikt problem løst slik tidligere. Slette pæra alle steder og legge den inn på nytt, kun i Philips. Det var også en hvit hue pære. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Her er en LED-pære som gløder, bak en vanlig 1-pols bryter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Mekanisk bryter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 (endret) Ja. Helt vanlig elko 1-pol bryter. Jeg har to lamper med slike pærer på forskjellige plasser i huset, og det er bare den ene som har pærer som gløder. Endret 30. november 2018 av xibriz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArnieO Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 Too long; didn't watch. En setnings oppsummering? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArnieO Skrevet 1. desember 2018 Del Skrevet 1. desember 2018 (endret) Kapasitiv kobling mellom ledere i huset gir nok spenning til at enkelte LED lamper kan gløde selv når kun en leder er tilkoblet (=mekanisk bryter åpen). Pæras følsomhet avhenger av nok av designet i driveren som sitter i pæra. Endret 1. desember 2018 av ArnieO 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.