gullfrode Skrevet 28. juni 2019 Skrevet 28. juni 2019 ???Ring, hva kan du gjøre med Ring Door Bell gjennom MQTT Siter
Rogerbl Skrevet 28. juni 2019 Skrevet 28. juni 2019 På 25.6.2019 den 22.25, gullfrode skrev: Hva er mulighetene med Ring Doorbell Med Ring kan du få lastet ned video lokalt eller til en ftp server ved hjelp av min programvare. Samtidig får du status lagt ut til en Mqtt broker og kan benytte disse data videre i automasjonsystemet ditt. Se mer på min nettbutikk. https://www.blomkvistitk.no Siter
gullfrode Skrevet 28. juni 2019 Skrevet 28. juni 2019 Gjennom tabellen så ser det ut som om man kan sette opp varsel når noen ringer på, stemmer det?(at man kan bruke plugin i en event) Siter
Rogerbl Skrevet 28. juni 2019 Skrevet 28. juni 2019 (endret) 1 time siden, gullfrode skrev: Gjennom tabellen så ser det ut som om man kan sette opp varsel når noen ringer på, stemmer det?(at man kan bruke plugin i en event) Det kan man gjøre. Og man kan også sette opp varsel dersom noen er utenfor døren og roter. Endret 28. juni 2019 av Rogerbl Siter
gullfrode Skrevet 6. juli 2019 Skrevet 6. juli 2019 Det kan man gjøre. Og man kan også sette opp varsel dersom noen er utenfor døren og roter.Uten abbonement? Siter
Rogerbl Skrevet 19. juli 2019 Skrevet 19. juli 2019 På 6.7.2019 den 17.21, gullfrode skrev: Uten abbonement? Du må ha basisabbonementet.. alle opptak blir fortløpende lagret på eget lagringsmedium. Siter
Rogerbl Skrevet 29. august 2019 Skrevet 29. august 2019 Oppdaget at iobroker har støtte for flere typer robotstøvsugere som Xiaomi's v1 og S5 Med Mqtt adapteret kan man da styre disse med mqtt kommandoer. Mqtt støttes av de fleste automasjonsystemer på markedet. Som HomeSeer Hs3, OpenHab mm. For oss som bruker Hs3 kan vi benytte den gratise mcsMqtt plugin'en til å importere disse data i sanntid. Da kan man styre robotstøvsugeren med Mqtt kommandoer i events og scripts. ? Iobroker kan man sjekke ut her: https://www.iobroker.net/ Siter
ZoRaC Skrevet 29. august 2019 Skrevet 29. august 2019 Koblet opp min Roborock S5 i kveld. Måtte selvsagt integrere den med HomeSeer umiddelbart... ? Tok meg 1-2 timer, henter bare inn status foreløpig, men må vel legge til litt styring også. Stikkord: Python-miio, MQTT, Linux, bash, Mosquitto, mcsMQTT. 2 Siter
Moskus Skrevet 30. august 2019 Skrevet 30. august 2019 8 timer siden, ZoRaC skrev: Stikkord: Python-miio, MQTT, Linux, bash, Mosquitto, mcsMQTT. Blir bra når du får skrevet en skikkelig guide for dette. ? 2 1 Siter
ZoRaC Skrevet 30. august 2019 Skrevet 30. august 2019 1 time siden, Moskus skrev: Blir bra når du får skrevet en skikkelig guide for dette. ? Hehe. Det meste er allerede skrevet, trenger bare å linke til de forskjellige readme'ene. Måtte ha noe å gjøre på bussen til jobb også: Siter
ZoRaC Skrevet 30. august 2019 Skrevet 30. august 2019 6 timer siden, Moskus skrev: Blir bra når du får skrevet en skikkelig guide for dette. ? Lyn-guide: 2 1 Siter
Hillmar Skrevet 30. august 2019 Skrevet 30. august 2019 Veldig bra! Men synd at ikke alle kjører HS3 på Windows sånn som meg Da hadde det vært mye enklere for meg å følge guidene. Nevnte jeg at det hadde vært en fordel for MEG? 3 Siter
Moskus Skrevet 30. august 2019 Skrevet 30. august 2019 55 minutter siden, Hillmar skrev: Nevnte jeg at det hadde vært en fordel for MEG? Mosquitto kjører fint på Windows. Det eneste som kan være litt kronglete er Python-scriptet, men også det skal kunne kjøre på Windows. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.