Marhil Skrevet 14. desember 2018 Skrevet 14. desember 2018 Skal teste ut selv og tar utgangspunkt i verdiene dine.Neste prosjekt må bli luktsensor [emoji6]Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk Siter
Teryeah Skrevet 14. desember 2018 Forfatter Skrevet 14. desember 2018 (endret) Bare å bruke eksempelet mitt. Jeg har en Telldus ute/inne temp og fukt hengende på vinduskarmen ved dusjen. Men det funker nok på samme måte med andre sensorer og. Det tar litt lenger tid før den slår seg på etter at jeg la inn max_samples. Men den har ikke slått seg på ved feil etter at jeg la inn det. Default er jo 2 samples. Haha. Luktsensor ja ? Endret 14. desember 2018 av Teryeah Siter
Marhil Skrevet 2. januar 2019 Skrevet 2. januar 2019 Haha. Luktsensor ja [emoji38] Hvem blir den første på forumet til å automatisere basert på lukt, tro... Det blir ikke meg, jeg har ikke kommet til luftfuktighet ennå [emoji846]Dette er jo interessant:https://www.computerworld.com/article/3278594/mobile-wireless/the-game-changing-potential-of-smartphones-that-can-smell.htmlSent fra min BLA-L29 via Tapatalk Siter
Actibus Skrevet 2. januar 2019 Skrevet 2. januar 2019 Jeg har temp føler på vannrøret opp til dusjen i kjelleren ved fordelerstokken. Da starter vifta når tempen blir over 35 grader, det tar ca 30 sek. 5 Siter
arneolav Skrevet 2. januar 2019 Skrevet 2. januar 2019 20 minutter siden, Actibus skrev: Jeg har temp føler på vannrøret opp til dusjen i kjelleren ved fordelerstokken. Kjempesmart og så enkelt! Og viften kan stoppes når vannet i stokken er passe kaldt. Eneste problemet jeg ser er at naborørene stokken blir noe varme når det tappes i andre armaturer på samme kurs. Må testes! Har hatt fuktstyring noen år, men vifte har en lei tendens til å starte ved høy fuktig utvendig. Ikke ofte men irritabelt. Har sett på diverse muligheter til å forbedre, men dette likte jeg virkelig., (Litt ergelig å ikke ha kommet på det selv). Siter
Actibus Skrevet 2. januar 2019 Skrevet 2. januar 2019 Jeg har satt den til 35 grader, fordi den ikke kommer så høyt når det tappes på andre rør, har dyttet føleren litt oppi varerøret så det ligger vel ca 10cm unna selve fordelerstokken. Siter
arneolav Skrevet 2. januar 2019 Skrevet 2. januar 2019 44 minutter siden, Actibus skrev: Jeg har satt den til 35 grader, fordi den ikke kommer så høyt når det tappes på andre rør, har dyttet føleren litt oppi varerøret så det ligger vel ca 10cm unna selve fordelerstokken. Har forsøkt det samme her, ser ut til å fungere greitt. Siter
Tor Magnus Skrevet 8. januar 2019 Skrevet 8. januar 2019 Jeg løser det ved å se på gjennomsnitten i huset og avvik fra gjennomsnittet. Jeg har en vifte som dekker to bad og et vaskerom. sensors: - platform: template sensors: average_humidity: friendly_name: "Average house humidity" entity_id: sensor.family_bathroom_multisensor_relative_humidity, sensor.master_bathroom_multisensor_relative_humidity, sensor.laundry_multisensor_relative_humidity unit_of_measurement: "% avg" icon_template: mdi:water-percent value_template: > {% if states.sensor %} {% set totalvalue = states.sensor | selectattr("attributes.unit_of_measurement","equalto","%")|selectattr("attributes.icon","equalto","mdi:water-percent")|map(attribute='state')|map('float')|sum %} {% set totalcount = states.sensor | selectattr("attributes.unit_of_measurement","equalto","%")|selectattr("attributes.icon","equalto","mdi:water-percent")|list|count %} {% if totalcount > 0 %} {% set totalaverage = totalvalue / totalcount %} {% else %} {% set totalaverage = 40 %} {% endif %} {{totalaverage|round(1)}} {% else %} 40 {% endif %} divergence_humidity: friendly_name: "Divergence from average house humidity" entity_id: sensor.average_humidity, sensor.family_bathroom_multisensor_relative_humidity, sensor.master_bathroom_multisensor_relative_humidity, sensor.laundry_multisensor_relative_humidity unit_of_measurement: "% div" icon_template: mdi:water-percent value_template: > {% if states.sensor.average_humidity.state and states.sensor.family_bathroom_multisensor_relative_humidity.state and states.sensor.master_bathroom_multisensor_relative_humidity.state and states.sensor.laundry_multisensor_relative_humidity.state %} {% set average = states('sensor.average_humidity') | float %} {% set family = states('sensor.family_bathroom_multisensor_relative_humidity') | float - average %} {% set master = states('sensor.master_bathroom_multisensor_relative_humidity') | float - average %} {% set laundry = (states('sensor.laundry_multisensor_relative_humidity') | float - average) - 6 %} {{[family,master,laundry]|max|round(1)}} {% else %} 0 {% endif %} automation: - alias: 'Ventilation low' trigger: - platform: numeric_state entity_id: sensor.divergence_humidity above: 5 below: 9 condition: condition: template value_template: "{{not is_state_attr('light.house_ventilation_dimmer_level', 'brightness', 126)}}" action: - service: light.turn_on entity_id: light.house_ventilation_dimmer_level data: brightness_pct: 50 - alias: 'Ventilation high' trigger: - platform: numeric_state entity_id: sensor.divergence_humidity above: 11 condition: condition: template value_template: "{{not is_state_attr('light.house_ventilation_dimmer_level', 'brightness', 255)}}" action: - service: light.turn_on entity_id: light.house_ventilation_dimmer_level data: brightness_pct: 100 - alias: 'Ventilation off' trigger: - platform: numeric_state entity_id: sensor.divergence_humidity below: 3 condition: condition: state entity_id: light.house_ventilation_dimmer_level state: 'on' action: - service: light.turn_off entity_id: light.house_ventilation_dimmer_level Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.