POKO Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 (endret) Hei! Er ny bruker av z-wave og Zipato, Zipabox Duo Z-Wave gateway. Kjøpte på Clas Ohlson for 899, salgspris,. varen skal ut av varesortiment. Får lagt til Fibaro Motion Sensor, Bilde 1 Ved bevegelse funker Binary sensor Ønsker å registrere/programmere inn sensor i en hendelse, men finner ikke den sensoren jeg oppfatter som relevant, i stedet "General Purpose sensor"- se utklipp nedenfor. Hvorfor får jeg ikke opp "Binary sensor", som i utklipp ovenfor, som reagerer på bevegelse. "General Purpose sensor" gir gir respons på berøring/rystelser, men ikke på bevegelse og da er jeg ikke i stand til benytte sensor for å slå på lys. Hva gjør jeg feil?? Bilde 2 Endret 29. november 2018 av POKO Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Bare slik at vi forstår situasjonen: Fibaro Motion Sensor registrerer en "Binay Sensor" i Zipato, og denne gir beskjed ved bevegelse? MEN du får ikke laget regler med den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
POKO Skrevet 29. november 2018 Forfatter Del Skrevet 29. november 2018 Den registrerte sensoren dukker ikke opp som valg "Biary Sensor" men som "General Purpose sensor". Som det fremgår av første utklippsbilde så registrerer "Binary sensor" bevegelse og presenterer dette umiddelbart som "sensor på". Har innbilt meg at denne "Binary sensor" bør dukke opp som valgmulighet dersom jeg skal definere hendelser, f.eks. slå på lys, når bevegelse registreres i rommet. Må en inn i noen parametere i oppsettet for sensoren i bilde2 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Jeg beklager, jeg kan ikke svare på det for Zipato. I HomeSeer ville begge kommet opp som valg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
POKO Skrevet 29. november 2018 Forfatter Del Skrevet 29. november 2018 Da har jeg kanskje kjøpt katta i sekken.... ☹️ Billig Zipato som er supplert med dyre oppgraderinger for å låse opp tilgjengelige programmeringsfunksjoner.... Kanskje et dårlig impulskjøp. Da undres jeg på om om det finnes noen sensorer som funker bedre for ZIPATO Smart home contol enn Fibaro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik G Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Det ser ut som den ikke er kommet riktig inn eller feil firmware versjon på Fibaroen. Har du sett under device manager? Hvis den er kommet riktig inn er det diverse innstillinger på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
POKO Skrevet 29. november 2018 Forfatter Del Skrevet 29. november 2018 Jeg får sjekke enda en gang. Har forsøkt å gjøre endringer i device manager/enhetsbehandler. Har fjernet sensor og lagt inn på nytt ganske flere ganger uten å ha kommet i mål med å endre disse parametere. Får gjøre noen flere forsøk her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik G Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Mye ser riktig ut. Prøv å gå inn på notifacations, det er kanskje flere under der. Se om det er enheter du kan merke som vis enheter. Husk å oppdatere web siden når du har forandret innstillingene. Sliter litt å veilede, har ikke hatt Fibaro motion sensor på min Zipato.(har arkivert Zipatoen) Hvis du går inn på tannhjulet på linja til Fibaro motion sensor, der er innstillinger for diverse parametere. Hvis de er på plass, pleier den å være støttet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kerori Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Nå er jeg usikker på hvilken Fibaro modell du har men hos meg så er "Type" satt til "Motion Sensor", for min del så virker det som om den ikke har blitt registrert ordentlig. En årsak til det kan være at du kanskje kjører en gammel firmware. Jeg ville ha fjernet sensoren, sjekket om det er ny firmware å installere på Zipa boksen og så til slutt prøvd å legge den til igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 30. november 2018 Del Skrevet 30. november 2018 Det er mulig Fibaro Motion Sensor kan byttes fra en modus til en annen, jeg husker ikke detaljene. Det kan til og med være forskjell på en eldre og ny firmware... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.