kris10an Skrevet 8. september 2016 Skrevet 8. september 2016 Hei, Finnes det en oversikt over "billige" 433 mhz enheter fra eksempelvis Biltema, Ikea, Clas O, Jula etc som fungerer med rfxtrx433e? Har noen Biltema 35-392 kontakter liggende, men jeg sliter med å finne ut hvilken "type" de er. Hvordan finner man ut hvilken sender som sitter i f.eks fjernstrømbrytere? De heter jo ofte "Biltema" eller "Cotech" osv, uten at dette er navn som dukker opp i oversikten over støttede enheter i listen til RFXcom. På forhånd takk for svar Siter
psv021 Skrevet 11. september 2016 Skrevet 11. september 2016 Jeg bruker disse fra Clas Ohlson: http://www.clasohlson.com/no/Ekstra-temperaturgiver-hygrometer/36-4441. De heter "FineOffset/Viking" i RFXcom. Bruker også disse fra Loh Eletronics (Sverige): http://www.lohelectronics.se/elektronik/hemautomatisering-433mhz/sensorer/luftfuktighet/trådlös-temp-luftfukt-för-inne-utomhusbruk.html. De heter "Rubicson" i RFXcom. Siter
kris10an Skrevet 13. september 2016 Forfatter Skrevet 13. september 2016 Hei! Takker for svar. Hvordan finner man ut av hvilken "Type" de forskjellige enhetene heter i RFXCom? Siter
GeneralVirus Skrevet 13. september 2016 Skrevet 13. september 2016 2 timer siden, kris10an skrev: Hei! Takker for svar. Hvordan finner man ut av hvilken "Type" de forskjellige enhetene heter i RFXCom? Du finner mye her. Siter
Hr Kotelett Skrevet 1. oktober 2016 Skrevet 1. oktober 2016 Funker Cotech på Rfxcom? jeg har ikke fått de til å fungere på RFLink gateway, Har kommet en nice sak, eller enda flottere om de hadde fått 2 uttak http://www.clasohlson.com/no/Cotech-Smart-Home-fjernstyrt-strømuttak/36-6365 1 Siter
Moskus Skrevet 2. oktober 2016 Skrevet 2. oktober 2016 Den var jo noenlunde interessant. Skudd i blinde, men vet du hvilken protokoll de bruker? Siter
Hr Kotelett Skrevet 2. oktober 2016 Skrevet 2. oktober 2016 Desverre aner ikke, men har forstått at cotech funker mot telldus og fant dette på Google Changes in version 1.0.6 Add support for rf433 protocol Kangtai (Cotech and Clas Ohlson) http://developer.telldus.com/wiki/FirmwareVersion Siter
Moskus Skrevet 2. oktober 2016 Skrevet 2. oktober 2016 Hmmm... jeg får høre med Bert. Han vet sikkert Siter
Evelen Skrevet 11. oktober 2016 Skrevet 11. oktober 2016 Funkegende tempsensor for kjøleskap og fryseskap https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/smarte-hjem/433mhz/temperatursensorer/telldus-smart-termometer-p50436 viser temp, ikke fukt Siter
psv021 Skrevet 6. november 2016 Skrevet 6. november 2016 Nexa-dørklokkebryter fra Clas Ohlson fungerer fint med RFXCOM. Link: http://www.clasohlson.com/no/Nexa-LMLT-711,-trykknapp/36-4916 Siter
Fredrick Skrevet 28. november 2016 Skrevet 28. november 2016 Noen som vet om Proove ekstra temperaturgiver/hygrometer fungerer med RFXCOM? 90,- per stykk i dag Eventuelt denne som koster 134, som ser helt identisk ut? Siter
ZoRaC Skrevet 28. november 2016 Skrevet 28. november 2016 2 timer siden, Fredrick skrev: Noen som vet om Proove ekstra temperaturgiver/hygrometer fungerer med RFXCOM? 90,- per stykk i dag Vet ikke med den, men denne virker i hvertfall og koster nesten det samme. Den har fordelen med at temp/fukt vises på enheten og den har sensorordning (valgfritt å bruke). 1 Siter
Vitellius Skrevet 28. november 2016 Skrevet 28. november 2016 14 timer siden, ZoRaC skrev: Vet ikke med den, men denne virker i hvertfall og koster nesten det samme. Den har fordelen med at temp/fukt vises på enheten og den har sensorordning (valgfritt å bruke). Denne funker ikke med Ext/Ext2 firmware. Noe å ha i bakhodet om man for eks. ønsker å styre Somfy. 1 Siter
Moskus Skrevet 29. november 2016 Skrevet 29. november 2016 ... da kjøper man jo bare en RFXtrx433 til! Det er jo billigere enn å kjøpe en Somfy fjernkontroll. Siter
Vitellius Skrevet 29. november 2016 Skrevet 29. november 2016 6 timer siden, Moskus skrev: ... da kjøper man jo bare en RFXtrx433 til! Joda, du har et poeng der :-) Alle med litt respekt for seg selv har minimum 4 stk RFXtrx (en for hver type firmware) ? Siter
Moskus Skrevet 29. november 2016 Skrevet 29. november 2016 Et øyeblikk siden, Vitellius skrev: Alle med litt respekt for seg selv har minimum 4 stk RFXtrx (en for hver type firmware) Hahaha! Det er kanskje litt overkill. Men jeg har to RFX'er og en RFXLAN (med 433 MHz transceiver + 315 MHz mottaker). Siter
Christian Skrevet 30. desember 2016 Skrevet 30. desember 2016 Den 06/11/2016 klokken 14.13, psv021 skrev: Nexa-dørklokkebryter fra Clas Ohlson fungerer fint med RFXCOM. Link: http://www.clasohlson.com/no/Nexa-LMLT-711,-trykknapp/36-4916 Bruker du Nexa (AC) protokoll og Rubicson protokoll samtidig ? Siter
Christian Skrevet 30. desember 2016 Skrevet 30. desember 2016 Den 28/11/2016 klokken 6.38, Fredrick skrev: Noen som vet om Proove ekstra temperaturgiver/hygrometer fungerer med RFXCOM? 90,- per stykk i dag Eventuelt denne som koster 134, som ser helt identisk ut? Førstnevnte fungerer iallefall, bruker Rubicson protokoll. Bør/kan ikke kjøre AC (Nexa) produkter sammen med den. Siter
psv021 Skrevet 30. desember 2016 Skrevet 30. desember 2016 10 timer siden, Christian skrev: Bruker du Nexa (AC) protokoll og Rubicson protokoll samtidig ? Sorry, trodde jeg hadde svart på denne men det må ha vært i en annen tråd... Ja, jeg kjører begge samtidig. Funker fint her, men som andre har advart om og som du skriver er de ikke kompatible. Siter
psv021 Skrevet 31. desember 2016 Skrevet 31. desember 2016 Har fra før en del Viking temp/RF-målere som fungerer fint. Nå kjøpte jeg 4 nye, av en annen type (https://www.m.nu/losa-sensorer/temperatur-och-luftfuktighetssensor-med-display-tellstick-och-rfxtrx433e-kompatibel-2), men som jeg er ganske sikker på er "neste generasjon" av de jeg allerede har. Dette er Telldus-sensorer, men er oppgitt å være kompatible med RfxTrx433E. Den første smalt rett inn uten problemer, men de neste 3 fikk jeg aldri opp i listen. Men nå ser jeg at alle fire registreres i HS3 som samme sensor. Så temperatur/RF blir oppdatert hver gang en av dem sender et signal. De har mulighet for å sende på ulike kanaler, men når jeg bytter kanal plukkes de ikke opp i HS3 som nye devicer. Har ventet over natten nå, uten at noen har dukket opp i listen. Enten gjør jeg noe feil (da er dette et rop om hjelp), eller så er de ikke kompatible med RfxTrx likevel (i så fall er dette en advarsel til andre). Siter
Hr Kotelett Skrevet 31. desember 2016 Skrevet 31. desember 2016 Prøvd å bytte kanal og så ut og inn igjen med batteriet? Siter
psv021 Skrevet 31. desember 2016 Skrevet 31. desember 2016 (endret) Ja, forsøkte det. Må inn/ut med batterier for at de skal bytte kanal virker det som. Forsøkte med 3 målere, alle på kanal 1. Da oppfattet HS3 det som samme device. Så satte jeg den ene på kanal 2, og den andre på kanal 3, og lot de stå over natten uten at RfxTrx plukket noen av dem opp. Men nå forsøkte jeg å sette den ene til kanal 8 - da dukket den opp som egen device. Kan det være at noen kanaler er "for like" eller noe slikt? Ikke vet jeg. Har nettopp satt den andre til kanal 5 nå, så får vi se om den også plukkes opp... Edit: Kanal 5 virket ikke, men kanal 6 virket. Så da fungerer kanal 1, 6 og 8. Kan det være at mine andre, eldre enheter kommer i konflikt med de nye? Mulig de sender identiske signaler selv om det er ulike modeller. Edit2: Kanal 7 funket også. Så litt prøving og feiling, så faller de på plass Endret 31. desember 2016 av psv021 Siter
Christian Skrevet 31. desember 2016 Skrevet 31. desember 2016 Den 28/11/2016 klokken 8.46, ZoRaC skrev: Vet ikke med den, men denne virker i hvertfall og koster nesten det samme. Den har fordelen med at temp/fukt vises på enheten og den har sensorordning (valgfritt å bruke). Hvilken protokoll brukte du på RFXCom for å få denne inn ? Siter
ZoRaC Skrevet 31. desember 2016 Skrevet 31. desember 2016 2 timer siden, Christian skrev: Hvilken protokoll brukte du på RFXCom for å få denne inn ? Hideki/TFA. Men, må kjøre firmware Type1! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.