Automatiker Skrevet 29. november 2018 Skrevet 29. november 2018 Mitt homeseer system er installert på hytta, der benytter jeg en 4G router for internetforbindelse. Det viser seg at router av og til "henger seg opp" og den må restartes for at internet skal fungere igjen. Jeg lurer på om det kunne gå an å etablere en event som detekterer at homeseer ikke er på internet og dermed kjøre en av/på funksjon på strømtilførselen til 4G routeren og dermed får restartet og opprettet internetforbindelsen. Og hva med homeseer, kan man sette opp den til å utføre en egen restart hvis den har mistet internet? Siter
ZoRaC Skrevet 30. november 2018 Skrevet 30. november 2018 11 timer siden, Automatiker skrev: Jeg lurer på om det kunne gå an å etablere en event som detekterer at homeseer ikke er på internet og dermed kjøre en av/på funksjon på strømtilførselen til 4G routeren og dermed får restartet og opprettet internetforbindelsen. Ja, du kan bruke BLLAN-plugin til å pinge f.eks google.com og restarte om den ikke svarer på 10 min f.eks. 12 timer siden, Automatiker skrev: Og hva med homeseer, kan man sette opp den til å utføre en egen restart hvis den har mistet internet? Tenker du på restart av PCen eller programmet? Siter
Automatiker Skrevet 1. desember 2018 Forfatter Skrevet 1. desember 2018 Ja, det er et godt spørsmål. Jeg vet jo ikke helt hva som henger seg "først". Router eller om det er HS3 softwaren. Jeg har ikke PC, men en liten HomeSeer HomeTroller Zee S2. Jeg har en mistanke om at det er routeren, derfor tenker jeg at det er routeren som trenger en omstart. Tror jeg også kan sette opp routeren til å utføre ping mot f.eks. google.com, kanskje jeg bør sette opp denne funksjonen direkte i routeren først og se om ting blir mer stabilt etter det. mvh automatiker Siter
arneolav Skrevet 1. desember 2018 Skrevet 1. desember 2018 Hadde samme problemet på hytta med ruter som stadig hang. Løste det midlertidig med timer som stengte av strømmen 1 min hver natt. Fungerte greitt nok, men en skjelden gang hang den seg like etterpå. Anskaffet TP-Link Archer MR200 4G LTE AC750 Router, problemet løst. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.