Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe inn noen hue ledlister til kjøkknet. Hvordan er det å koble dette opp mot hs3? finnes det noen plugin som fungerer bra med hs3.

Eller bør jeg velge noe helt annet.

Har dog vudert å butte ut Alexa med google home.

• 8 måneder senere...
Skrevet
On 30/11/2018 at 12:19, Moskus said:

Jepp! JowiHue skal du ha. :) 

Man trenger fremdeles bridge? Eller kan man droppe dette mot at man har en ZigBee kontroller? Eventuelt en kontroller å anbefale?

Skrevet
1 time siden, Fredrick skrev:

Man trenger fremdeles bridge? Eller kan man droppe dette mot at man har en ZigBee kontroller? Eventuelt en kontroller å anbefale?

Trenger ikke bridge om du kjøper en ConBee (eller RaspBee). :) Programvaren til den (deCONZ) kan installeres på samme maskin, om du ønsker. 

• 1 år senere...
Skrevet

Hei.

Jeg må bare spørre. Kjører både RFXCOM og Z-WAVE på HomeSeer 3 (ikke gått over til 4 ennå).

Har lyst til å utvide med styrbare pærer. Hva er best?

* IKEA trådløs?

* Philips HUE?

Skrevet
14 minutter siden, ThomasBK skrev:

Hva er best?

* IKEA trådløs?

* Philips HUE?

Philips Hue pærene synes jeg er bedre enn IKEA sine. Dessuten kan de utføre flere kommandoer samtidig som endre både farge og lysstyrke i løpet av x antall sekunder/minutter. Ikea sine kan enten endre farge eller lysstyrke. Kanskje en bagatell for deg, men for meg ble det et herk.

Skrevet
13 timer siden, ThomasBK skrev:

Har lyst til å utvide med styrbare pærer. Hva er best?

* IKEA trådløs?

* Philips HUE?

Enig med @stigvi, HUE er uten tvil best. Men det betyr ikke at Trådfri er håpløst, det kommer an på bruken din. Er det festlig tilleggsbelysning for å underholde ungene, så holder muligens Trådfri helt fint. De er jo betydelig billigere...

Jeg bruker f.eks. en Trådfri-pære til å vise møte/Teams-status, men jeg sloss litt mer med den jeg gjør med Hue-pærer...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.