Moskus Skrevet 2. mars 2020 Skrevet 2. mars 2020 16 timer siden, Slabbedask skrev: Bare et spørsmål Moskus, skal disse endpointene være dær? I homesseerskolen (da fibaro z-wave) så fjernes endpoint? Ja, de skal være der. Siter
Fredrick Skrevet 10. mars 2020 Skrevet 10. mars 2020 Fikk denne koblet opp i går, og etter en dans av utmeldinger, resett, strømkutt osv fikk jeg opp de enhetene som jeg skal (tror jeg..). Den har også oppdatert FW. Er det noe som er anbefalt å gjøre mhp Volt/Watt-rapporteringene den gjør, eller skal det bare skrus av logging? Det er jo unødvendig at dette sendes ut hvert minutt, men ser det har blitt diskutert tidligere i tråden her også. Siter
Moskus Skrevet 10. mars 2020 Skrevet 10. mars 2020 22 minutter siden, Fredrick skrev: Er det noe som er anbefalt å gjøre mhp Volt/Watt-rapporteringene den gjør, eller skal det bare skrus av logging? Det er jo unødvendig at dette sendes ut hvert minutt, men ser det har blitt diskutert tidligere i tråden her også. Sett det det til minimum 300, dvs hvert 5. minutt. Eller 900 (15. minutt) eller 3600 (hver time). Siter
Fredrick Skrevet 10. mars 2020 Skrevet 10. mars 2020 4 minutes ago, Moskus said: Sett det det til minimum 300, dvs hvert 5. minutt. Eller 900 (15. minutt) eller 3600 (hver time). Mulig det har gått med hus forbi, men jeg finner ikke paramenter for dette i manualen? Finner kun for rapportering fra termostat og kWh Siter
arneolav Skrevet 10. mars 2020 Skrevet 10. mars 2020 Kan vel være 21: Parameter 21, Parameter Size 2. Meter report interval Time interval between consecutive meter reports. Meter reports can be also sent as a result of polling. VALUE DESCRIPTION 0 Reporting of metering values is disabled 30 - 32767 30 seconds – 32767 seconds. Default is 60 seconds 1 Siter
Fredrick Skrevet 10. mars 2020 Skrevet 10. mars 2020 5 hours ago, arneolav said: Meter report interval Time interval between consecutive meter reports. Jeg leser dette som freksens for rapportering av kWh, ikke av W og V, men jeg kan jo ta feil / det kan være samme og dårlig beskrevet i manualen Jeg prøver det senere og melder tilbake! Siter
Moskus Skrevet 11. mars 2020 Skrevet 11. mars 2020 Alle variabler relatert til strøm følger samme parameter. Siter
SteinarH Skrevet 16. august 2020 Skrevet 16. august 2020 (endret) Løfter denne på nytt.. Jeg kjøpte for et halvt år siden, fire nye ...fx. 3 av 4 kom tilsynelatende inn i Homeseer uten problemer, mens den siste kommer opp med Err hver gang. Likevel er det bare 1 av 4 som rapporterer gjeldende temperatur. I dag tenkte jeg å prøve å få inne en av problemenhetene, men nå får jeg ikke inlkudert den skikkelig overhodet. Her mangler mye: Jeg får heller ikke ekskludert den etter dette skjedde. De devicene vi ser, fungerer, så jeg har kontakt med enheten. Hvordan får jeg ekskludert denne, når den ikke vil? Og hvorfor kommer den ikke inn skikkelig? Jeg har 4 andre termostater av samme type, som fungerer 100%. EDIT: Jeg fikk nå (etter mange timer) ekskludert. Tok da en reset på termostaten, deretter strømmen av i 30 sekunder, og en ny inkludering. Ser slik ut: Likevel sier termostaten Err, og jeg får ikke verdier på gulvtemperatur. Endret 16. august 2020 av SteinarH Siter
espenvp Skrevet 16. august 2020 Skrevet 16. august 2020 Jeg har to trm2fx, en i kjellerstuen og en på badet, begge med ekstern temp føler og gulvføler. Den siste av de to måtte jeg legge til og fjerne ett par ganger før den kom riktig inn i HS4 med gammel z-wave plugin (v.3.0.2.0). For å få inn alle devices måtte jeg legge til unsecure. La også inn v.3.6 (siste) av firmware. Siter
SteinarH Skrevet 16. august 2020 Skrevet 16. august 2020 (endret) 5 minutter siden, espenvp skrev: Jeg har to trm2fx, en i kjellerstuen og en på badet, begge med ekstern temp føler og gulvføler. Den siste av de to måtte jeg legge til og fjerne ett par ganger før den kom riktig inn i HS4 med gammel z-wave plugin (v.3.0.2.0). For å få inn alle devices måtte jeg legge til unsecure. La også inn v.3.6 (siste) av firmware. Jeg har lagt inn utallige ganger, og til slutt gitt opp. Tok en ny giv nå, men uten fullstendig hell. Alle mine termostater, er oppgradert til v3.6, og har gulvføler. Og lagt inn Non secure. Endret 16. august 2020 av SteinarH Siter
Moskus Skrevet 17. august 2020 Skrevet 17. august 2020 14 timer siden, SteinarH skrev: Likevel sier termostaten Err, og jeg får ikke verdier på gulvtemperatur. Du må velge rett modus! Siter
SteinarH Skrevet 18. august 2020 Skrevet 18. august 2020 På 17.8.2020 den 9.20, Moskus skrev: Du må velge rett modus! Hvilken modus mener du her? Og gjelder det termostaten eller meg? 🙂 Siter
Moskus Skrevet 19. august 2020 Skrevet 19. august 2020 Nei, det er meg som blander feilkodene. Jeg har lagt til noen som viser "Err" men som oppfører seg utmerket likevel. Siter
HSv Skrevet 19. oktober 2020 Skrevet 19. oktober 2020 (endret) Tips - I mangel på bedre tråd: Jeg styrer mine termostater ved hjelp av events i HS, og det fungerer utmerket. Men selv om romtemperaturen er fin, så kan det likevel bli litt golvkaldt. Men disse termostatene har jo en parameter 5, Floor minimum temperature limit. Selv om denne parameteren ikke har et eget device i HS, så kan det likevel settes fra en event: Jeg har flere forskjellige events for Comfort, Eco, Night osv, og justerer denne parameter 5 tilsvarende. Så nå ser jeg frem til en vinter uten kalde bein 🙂 Endret 19. oktober 2020 av HSv 1 Siter
Moskus Skrevet 19. oktober 2020 Skrevet 19. oktober 2020 7 minutter siden, HSv skrev: Tips - I mangel på bedre tråd: Jeg styrer mine termostater ved hjelp av events i HS, og det fungerer utmerket. Men selv om romtemperaturen er fin, så kan det likevel bli litt golvkaldt. Men disse termostatene har jo en parameter 5, Floor minimum temperature limit. Selv om denne parameteren ikke har et eget device i HS, så kan det likevel settes fra en event: Jeg har flere forskjellige events for Comfort, Eco, Night osv, og justerer denne parameter 5 tilsvarende. Så nå ser jeg frem til en vinter uten kalde bein 🙂 Fott! Og dette, folkens, er grunnen til at man alltid skal ha en gulvføler hvis man har mulighet! Siter
espenvp Skrevet 26. mars 2021 Skrevet 26. mars 2021 Både heatit og thermofloor med nye websider, ikke lett å navigere frem til support sidene lengre. Legger ved riktig fil her, da jeg hadde den liggende. Legg merke til at 3.6 = 3.06 - litt misvisende, men det er riktig versjon Z-Therm2_slave_enhanced_232_OTA_ZW050x_EU_v3.06.zip 2 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.