lasseruud Skrevet 3. desember 2018 Skrevet 3. desember 2018 Jeg har et hus fra 1982 hvor varmekablene ikke har gulvføler. Termostatene som sitter der nå er rene timere med 1-10 som verdi som skru av og på i faste intervaller. Jeg har kjøpt og skal få montert HeatIt Z-Trm2. Jeg har lest om utfordringene med internføleren til Z-Trm2 og med egenvarmen, er verdien som internføleren gir for høy. Ser for meg flere måter å sette opp dette på. 1) Rett og slett bruke internføleren og ta høyde for den feil verdien internføleren gir. Da kan jeg samtidig bruke setpoints i termostaten. 2) Jeg har Fibaro røykvarslere med temperatursensor i alle rom. Det er så klart varmest oppunder taket, men jeg kan lage on/off event(s) med temperaturen fra røykvarslerene, evt. med SDJ-Vstat. 3) Lage en event med en timer basert på utetemperatur. Jeg har av erfaring god oversikt over hvor mye kablene i de forskjellige rommene må stå på for å holde grei temperatur ut i fra utetemperaturen. F.eks. bør kjøkkenet stå på 3 (18 min. per time) ved en utetemperatur på mellom 0 og -5. 4) Andre lure tips? Hva er lureste måten å sette opp dette på? Siter
ZoRaC Skrevet 3. desember 2018 Skrevet 3. desember 2018 Jeg har koblet på en ekstern romføler på min Mutireg Z-wave (HeatIt v1). Det funker fint. Siter
lasseruud Skrevet 3. desember 2018 Forfatter Skrevet 3. desember 2018 3 minutes ago, ZoRaC said: Jeg har koblet på en ekstern romføler på min Mutireg Z-wave (HeatIt v1). Det funker fint. Sikkert dumt spørsmål, men er den trådløs? Eller har du koblet den i nærheten av termostaten? Siter
ZoRaC Skrevet 4. desember 2018 Skrevet 4. desember 2018 8 timer siden, lasseruud skrev: Sikkert dumt spørsmål, men er den trådløs? Eller har du koblet den i nærheten av termostaten? Tilkoblet med ledning. Er en slik: https://www.komplett.no/product/975891 Hos meg er termostaten på utsiden av rommet, så jeg måtte ha en sånn på innsiden. Siter
Zulboom Skrevet 22. desember 2018 Skrevet 22. desember 2018 På 3.12.2018 den 20.54, lasseruud skrev: 2) Jeg har Fibaro røykvarslere med temperatursensor i alle rom. Det er så klart varmest oppunder taket, men jeg kan lage on/off event(s) med temperaturen fra røykvarslerene, evt. med SDJ-Vstat. Ikkje meininga å gå off topic her, men får du temperaturlogginga til Fibaro røykvarslarane dine til å fungere? Eg har 1stk i gangen min, og den rapporterte temperatur første gongen då den blei sett opp, og verdien i devicen i Homeseer har ikkje endra seg sidan. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.