Knutarn Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Hva bruker dere av IR sender? opp mot HS3? Tenkte og kunne skru av varmepumpa og tven med IR sender. Men veit ikke hva som funker best i HS3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 Jeg bruker Global Caché IP2IR. ... og en ZXT-120 (som nå er erstattet av ZXT-600). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 4. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2018 14 minutes ago, Moskus said: Jeg bruker Global Caché IP2IR. ... og en ZXT-120 (som nå er erstattet av ZXT-600). Hvordan kobler man dette opp? Hva er forskjellen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 4. desember 2018 Del Skrevet 4. desember 2018 IP2IR er en generell IR-transmitter. Den sender det du lærer den. Den bruker ikke Z-wave, men er en nettverksenhet. Finnes også i wifi-format. Kan sende signaler til alt som tar imot IR. ZXT-120 har et bibliotek med IR-koder, og hvis ingen passer kan du lære den opp. Den forsøker å være en termostat. Er primært kun laget for å styre varmepumper. I tillegg finnes Harmony Hub'er. Denne mener jeg er selvskreven i alle smarte hjem, og selv de som ikke er smarte. Der legger du inn alle AV-enhetene dine, og lar denne styre resten. MeiHarmonyHub plugin til HomeSeer gir deg "instant" status. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 henningl Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Jeg bruker Harmony hub med plugin i Homeseer. Det var null stress, og fungerer strålende. Harmony fjernkontroll er såpass genialt at det er verdt prisen alene. Jeg bruker fjernkontrollen som normalt til å styre tv med tilhørende dingser, og så bruker jeg HS3 til å styre varmepumpen via Harmony. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 5. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2018 11 hours ago, henningl said: Jeg bruker Harmony hub med plugin i Homeseer. Det var null stress, og fungerer strålende. Harmony fjernkontroll er såpass genialt at det er verdt prisen alene. Jeg bruker fjernkontrollen som normalt til å styre tv med tilhørende dingser, og så bruker jeg HS3 til å styre varmepumpen via Harmony. Hvordan pumpe har du? Hvordan er det og styre mitsubishi pumpe? Hvor kjøpte du denne? Link? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 henningl Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Harmony Hub kjøpte jeg for lenge siden hos elkjøp. Det var før jeg begynte med smarthus igrunn. Min modell er ikke for salg lenger, men denne ser ganske tilsvarende ut: https://www.elkjop.no/product/smarte-hjem/taleassistent-smart-multimedia/LTHARMELITE/logitech-harmony-elite-fjernkontroll Harmony fjernkontroll er egentlig helt genialt i seg selv, men enda mer genialt når den kan kobles til smarthus. Jeg har en Toshiba pumpe, men vil tro Harmony fikser det meste som kan styres med IR. Rent praktisk laget jeg en device for varmepumpen i Harmony appen, deretter brukte jeg varmepumpens fjernkontroll til å lære harmony IR-kodene for 20, 21, 22, 23, 24, 25 grader oppvarming, samt 22 grader nedkjøling. Harmony har ferdige koder for vanvittig mange enheter, men jeg måtte lære den koder for den hadde ikke min varmepumpe i databasen. Når jeg så installerte harmony-plugin i HS3 importerte den alle enheter og aktiviteter fra Harmony-hub'en, og jeg kan fra HS3 gi de samme kommandoene som fjernkontrollen kan. Deretter har jeg laget eventer i HS3 som justerer varmepumpen opp og ned trinnvis i henhold til temperatur og strømpriser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Du skal ha Harmony hub, det er viktig: https://www.elkjop.no/product/smarte-hjem/taleassistent-smart-multimedia/LTHARMHUB/logitech-harmony-hub De skal selge en med en enkel (og fullstendig genial) fjernkontroll også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 henningl Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 For ordens skyld, fjernkontrollen jeg linket til inkluderer Hub. Kjøp en fjernkontroll med hub, ikke bare hub'en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 1 time siden, henningl skrev: Kjøp en fjernkontroll med hub, ikke bare hub'en. Enig. Det er særdeles upraktisk å måtte bruke mobilen som fjernkontroll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Neophyte Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Er Harmony Huben kompatibel med de eldre Harmony fjernkontrollene? Har en Harmony 1000 som jeg gjerne skulle brukt til å styre Sonos. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 henningl Skrevet 7. desember 2018 Del Skrevet 7. desember 2018 Tror ikke den fjernkontrollen er kompatibel med den hub'en. Om fjernkontrollen er satt opp med myharmony-tjenesten kan du trolig migrere alle instillinger over på ny fjernkontroll om det skulle være ønskelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 10. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2018 Kan man bruke denne til og styre flere en en enhet? feks: tv, varmepumpe etc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 henningl Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 (endret) Harmony-fjernkontrollene kan settes opp til å styre ganske mye igrunn. Sånn helt enkelt forklart konfigureres en Harmony-fjernkontroll/Hub på en webside. Her legger man til to ting; enheter og aktiviteter. Enheter: En eller flere enheter som styres via IR, blåtann eller wifi. Harmony har database over flere tusen enheter som er lett å legge til. Dersom du har en enhet som ikke finnes fra før i Harmony sine databaser kan du bruke fjernkontrollen til å lære denne enhetens koder. Jeg har følgende enheter: tv, reciever, playstation 4, varmepumpe. Harmony har også støtte for en del smarthus-elementer som Hue og Sonos. Aktiviteter: Fungerer som snarveier for ting du vil gjøre. Feks "Se tv" kan skru på tv, skifte til rett input, skru på reciever, endre belysning, og skru på tuner. "Hør Radio" kan skru på reciever og sette i DAB-modus. "Se chromecast" kan skru på tv, skifte til rett input, skru på reciever og sette den til rett input. Og så videre.. mulighetene er egentlig enorme. Ved å installere Harmony Hub plugin i HS3 får du enheter i HS3 for styring av aktiviteter eller sende kommandoer til enheter direkte. Endret 11. desember 2018 av henningl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 11. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2018 7 hours ago, henningl said: Harmony-fjernkontrollene kan settes opp til å styre ganske mye igrunn. Sånn helt enkelt forklart konfigureres en Harmony-fjernkontroll/Hub på en webside. Her legger man til to ting; enheter og aktiviteter. Enheter: En eller flere enheter som styres via IR, blåtann eller wifi. Harmony har database over flere tusen enheter som er lett å legge til. Dersom du har en enhet som ikke finnes fra før i Harmony sine databaser kan du bruke fjernkontrollen til å lære denne enhetens koder. Jeg har følgende enheter: tv, reciever, playstation 4, varmepumpe. Harmony har også støtte for en del smarthus-elementer som Hue og Sonos. Aktiviteter: Fungerer som snarveier for ting du vil gjøre. Feks "Se tv" kan skru på tv, skifte til rett input, skru på reciever, endre belysning, og skru på tuner. "Hør Radio" kan skru på reciever og sette i DAB-modus. "Se chromecast" kan skru på tv, skifte til rett input, skru på reciever og sette den til rett input. Og så videre.. mulighetene er egentlig enorme. Ved å installere Harmony Hub plugin i HS3 får du enheter i HS3 for styring av aktiviteter eller sende kommandoer til enheter direkte. aaha! Da bør jeg kjøpe denne: https://www.komplett.no/product/864518/tv-lyd-bilde/tv-video/tilbehoer-til-tv/fjernkontroller/logitech-harmony-elite-mhub# og ikke bare hub i seg selv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 DeVille Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Eller denne, som er mye billigere: https://www.komplett.no/product/863423/tv-lyd-bilde/tv-video/tilbehoer-til-tv/fjernkontroller/logitech-harmony-companion-mhub Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 11. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2018 1 hour ago, DeVille said: Eller denne, som er mye billigere: https://www.komplett.no/product/863423/tv-lyd-bilde/tv-video/tilbehoer-til-tv/fjernkontroller/logitech-harmony-companion-mhub Se der ja Så ikke denne? funker like bra denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 DeVille Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Hub-en er den samme. Fjernkontrollen er noe enklere, med kun 3 aktivitetsknapper. (pluss noen man programmere til feks Hue lys) Samtidig er den liten og nett, og ligger godt i hånden. Den har ikke lys i knappene, men det gjør også at batteriet {engangs knappebatteri) varer 'evig'. Jeg er godt fornøyd med min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Jeg er mer fornøyd med den enkle enn jeg har vært med de med skjerm, og jeg var veldig fornøyd med skjerm-fjernkontrollene før også. Men den uten er genial enkel! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 11. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2018 Da ble det bestilt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
Knutarn
Hva bruker dere av IR sender? opp mot HS3?
Tenkte og kunne skru av varmepumpa og tven med IR sender. Men veit ikke hva som funker best i HS3
Lenke til kommentar
Del på andre sider
19 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.