SK951 Skrevet 5. desember 2018 Del Skrevet 5. desember 2018 Hei, nettverket mitt trenger en overhaling. Har i dag en haug med div. IoT duppeditter og ræl tilkoblet hovednettverket. Planlegger nå å flytte disse over til adskilt IoT vlan for å forbedre sikkerheten på nettverket. Av IoT enheter har jeg til eks; Withings wifi-kroppsvekt, Hue, Harmony, Pinell nettradio, straks Sonos o.l. Planlegger også å kaste Domoticz / HomeAssistant under samme nettverk. Jeg har forstått det slik at disse enhetene i det separerte IoT nettverket kan kommunisere med apper o.l på utstyr tilkoblet hovednettverket, så da burde vel dette fungere bra. Vedlagte skissen viser omtrentlig hva jeg tenker. Jeg er langt fra noen ekspert på dette, setter dermed pris på innspill. Switchen til Ubiquiti planlegger jeg å kjøpe i forbindelse med Power/DNB kampanjen. Alt annet har jeg. Er så langt svært fornøyd med USG + UniFI AP løsninga. Vil dette fungere – og vil dette gi økt sikkerhet på nettverket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.