nemisladkiv Skrevet 5. desember 2018 Skrevet 5. desember 2018 Hei! Jeg har nå endelig tatt steget å bestemt meg for å kjøre på med full automasjon i heimen. I dag: 24 forskjellige Philips hue lamper 6 Ikea trådfri lamper Div Hue og IKEA fjernkontrollere DIv NEXA utstyr Harmony HUB til stuen Nvidia Shield, Playstation Sony TV Sony Forsterker 7 Soner med Sonos. 4 stk UniFI Security Cam og Unifi AP Fremtidig plan: Jeg vil ha ett sted å styre alt. Nå er problemet å finne ut hva man skal gå for, og hvilken løsning jeg tørr satse på. Er glad i fysiske knapper for ting. men alt det skal fungere sømløst mellom hverandre. 1 Siter
Moskus Skrevet 6. desember 2018 Skrevet 6. desember 2018 Home Assistant hvis du har lite penger og god tid. HomeSeer hvis du spanderer på deg bittelitt for å gjøre verden enklere for deg selv, og vil ha noe mer praktisk og enklere. (50% salg i November, men hvis du sender dem en epost...) Siter
Norseman Skrevet 6. desember 2018 Skrevet 6. desember 2018 Er forsåvidt enig med @Moskus, men dersom du ønsker å ha noe slags grafisk grensesnitt som ser bra ut, bør du se etter noe annet enn Homeseer Tiden du sparer på å bruke Homeseer vs andre løsninger, må du kanskje bruke på HsTouch i ettertid? Homeseer er bra på automasjon, men hvis målet er å styre, ville jeg sett videre. Når det er sagt, er jeg veldig fornøyd med Homeseer, men har etter hvert klart å automatisere det meste, så behovet for manuell styring er minimalt. Siter
Moskus Skrevet 6. desember 2018 Skrevet 6. desember 2018 25 minutter siden, Norseman skrev: Tiden du sparer på å bruke Homeseer vs andre løsninger, må du kanskje bruke på HsTouch i ettertid? Neida, det går bra! ☺️ Han skrev fysiske knapper, og det går fint med HS som med alt annet. Siter
bjornepappa Skrevet 7. desember 2018 Skrevet 7. desember 2018 Målet med automasjon må vel vere at mest mogleg går av seg sjølv. Kan forøvrig anbefale HSBuddy som eit enkelt og ganske bra alternativ til HSTouch. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.