Erling Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Jeg glemmer litt for ofte å tømme disse maskinene når de er ferdige. Regner med at noen av dere har automatisert dette, fortell gjerne hvordan. Har allerede mulighet til å lese av strømforbruket pr. enhet via Fibaro plug-ins på hver av de. Jeg er usikker hvordan et Event bør lages. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Har ikke gjort det. Men ser for meg noe så enkelt som "if watt > 1 send msg" Bruker ikke HomeSeer så ingen detaljkunnskap om eventsystemet (og om det eventuelt vil loope overnevnte regel) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeneralVirus Skrevet 12. september 2016 Del Skrevet 12. september 2016 Har gjort dette. Ligger en beskrivelse over hva jeg har gjort her på forumet 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 12. september 2016 Forfatter Del Skrevet 12. september 2016 Takk x 2, gjenbruk er "in". Tråden må nok leses... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 26. mai 2017 Del Skrevet 26. mai 2017 Siden man er litt skeptisk til veggplugg for overvåkning, tenker jeg bruke en NodeMCU (som uansett er ved vaskemaskinen). Tror dere noe sånt kan fungere? http://s.aliexpress.com/iMN7BFzI Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 Jeg har brukt vibrasjon i mange år nå til det formålet (overvåke vaskemaskin/tørketrommel, men da via en Twine. Det kommer helt sikkert til å fungere kjempebra. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 Bestilte en pakke med 3 stk (uten "elektronikken", setter en motstand i parallell selv). satser på at det funker på tørketrommel også. Må dessverre ha 2 NodeMCU også, da det bare er 1 analog inngang på dem... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psv021 Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 Den 12.09.2016 klokken 18.57, Erling skrev: Jeg glemmer litt for ofte å tømme disse maskinene når de er ferdige. Regner med at noen av dere har automatisert dette, fortell gjerne hvordan. Har allerede mulighet til å lese av strømforbruket pr. enhet via Fibaro plug-ins på hver av de. Jeg er usikker hvordan et Event bør lages. Har gjort dette med Fibaro wallplugs og HS3, beskrevet i lenken under. Vet ikke om det er nyttig for deg med Fibaro, men... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
autoola Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Fungerte løsningen din, @ZoRaC? Eg har tørketrommel oppå vaskemaskinen, usikker på korleis vibrasjon frå den eine påvirker den andre. Kan eventuelt bare ha ein felles... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 21 minutter siden, autoola skrev: Fungerte løsningen din, @ZoRaC? Eg har tørketrommel oppå vaskemaskinen, usikker på korleis vibrasjon frå den eine påvirker den andre. Kan eventuelt bare ha ein felles... Godt spørsmål...alle komponenter ligger fortsatt innpakket, har ikke hatt tid å prioritere det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 14 timer siden, autoola skrev: Eg har tørketrommel oppå vaskemaskinen, usikker på korleis vibrasjon frå den eine påvirker den andre. Du kan regne dem som mer eller mindre sammenkoblet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.