mk1 black limited Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 Fikk min Tibber Pulse før helgen, og koblet den til i dag. Ja, jeg vet at det ikke er noe fornuftig å finne der enda, men skulle ikke i det minste Tibber Pulse få strøm fra porten? Skjer ingenting når jeg kobler den til, ingen aktivitet på Pulse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 10. desember 2018 Del Skrevet 10. desember 2018 Tror ikke det er noe strøm å hente når porten ikke er åpnet. Mange som måler bare noen få mV når porten ikke er åpnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjornepappa Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Har Hafslund Aidon? I tilfelle er det likt som hos oss, ingen reaksjon i det heile tatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Ja, Hafslund har Aidon. ... samme som Lyse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Actibus Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Jeg fikk ut data frem til de kjørte ut en oppdatering som deaktiverte HAN porten, nå er det ingen spenning på den lenger (Aidon) ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 12. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2018 OK, takk for bekreftelse Ble litt forvirret siden jeg vitterlig har lest (kanskje til og med det var @Actibus som skrev det :D) at man fikk ut data fra Aidon/Hafslund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 21. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2018 Nå har visst Tibber fått Aidon/Hafslund til å virke, så nå må jeg bare få satt strøm på Pulsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daniel_gr Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Hvor fikk du vite det? Har du noen flere detaljer rundt Aidon/Hafslund? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bio Skrevet 21. desember 2018 Del Skrevet 21. desember 2018 Fra facebook gruppa Smarthus & IoT Norge: Edgeir Vårdal Aksnes Vi (Tibber) gjorde en oppdatering på egne servere for vi fant ut at vi kunne lese data fra HAN porten på de av Aidon målerne som har "firmware versjon 1". Det er ulik versjon av firmware på Aidon målerne, så dette gjelder nok ikke alle - men noen har altså dette. Når Hafslund og andre oppgraderer firmware til "versjon 2", så vil dataene slutte, for da kreves det en eksplisitt åpning av HAN porten fra nettselskapet.Nettselskapene/målerleverandørene har ikke gjort dette helt enkelt, men vi prøver å hente ut de data som er mulig i tiden frem til at offisiell støtte er endelig ute for alle 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 23. desember 2018 Del Skrevet 23. desember 2018 Virker med Lyse også. Men la Pulse/whatever stå i en stund, det kan ta litt tid før det kommer data... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blodstrupmoen Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 På 23.12.2018 den 13.39, Moskus skrev: Virker med Lyse også. Men la Pulse/whatever stå i en stund, det kan ta litt tid før det kommer data... Men tenner det grønne lyset i pulse med en gang dere kopler til? Hos meg skjer det ingenting vet tilkopling til Lyse måler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 14 timer siden, Blodstrupmoen skrev: Men tenner det grønne lyset i pulse med en gang dere kopler til? Hos meg skjer det ingenting vet tilkopling til Lyse måler. Nei, det er vel kun grønt når den faktisk mottar data, trodde jeg. Min er iallfall blå "hele tiden". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.