ArnieO Skrevet 11. desember 2018 Skrevet 11. desember 2018 Heatit-manualen angir 60 sekunder som default oppdatering av "Meter". Jeg hadde forventet at devicen som skal vise effekt og energi oppdateres automatisk hvert minutt - men det gjør den ikke. Styring etc fungerer som forventet, men jeg får ikke til lesing av effekt og energi. Jeg har nok litt tynn kunnskap om Z-wave. Jeg har en ZME_UZB1 USB stick i en Raspberry pi 3B. Jeg kan i Domoticz gå inn i et kontrollpanel på Z-wave og polle manuelt, og da oppdateres devicen også i Domoticz, med rett verdi. Hva er det jeg ikke har forstått og/eller gjør feil? Siter
bio Skrevet 11. desember 2018 Skrevet 11. desember 2018 Heatit-manualen angir 60 sekunder som default oppdatering av "Meter". Jeg hadde forventet at devicen som skal vise effekt og energi oppdateres automatisk hvert minutt - men det gjør den ikke. Styring etc fungerer som forventet, men jeg får ikke til lesing av effekt og energi. Jeg har nok litt tynn kunnskap om Z-wave. Jeg har en ZME_UZB1 USB stick i en Raspberry pi 3B. Jeg kan i Domoticz gå inn i et kontrollpanel på Z-wave og polle manuelt, og da oppdateres devicen også i Domoticz, med rett verdi. Hva er det jeg ikke har forstått og/eller gjør feil?Fikk montert mine i dag, totalt 12 stk.Har bare inkludert to av de i Homeseer enn så lenge, nettopp pga jeg ikke får disse to til å fungere riktig. Har kun gulvsensor på alle. Er som sagt noe rart med begge to. Den ene får jeg ikke til å vise Meter samma hvor mye jeg rescanner eller inkluderer på nytt. Mens den andre, som forsåvidt rapporterer fint i HS gjør noe merkelig med Setpointene, visning i displayet på termostaten osv. Parameter 14 på denne er satt til 1, dvs vis sensor temperatur i displayet. Dette virker fint på Heat mode, men når jeg endrer den til Cool mode så vises plutselig Cool Setpoint temperaturen i displayet.En annen ting som skjedde da jeg endret fra Heat Mode til Cool Mode (Cool er satt til 21), var at varmekablene skrudde seg PÅ. De var av i Heat mode (24,5) ettersom temperaturen fra gulvsensoren er 25,6 pga peisen. Fortsetter feilsøkingen i morgen.. EDIT:Så forresten nå at temperaturen i displayet endret seg fra 21 til 20,5. Så nå er jeg enda mer forvirret. Aner ikke hvor det tallet kommer fra. Temperaturen på gulvsensor devicen i HomeSeer oppdaterte seg akkurat til 26,1. Cool Setpoint er 21, Heat Setpoint 24,5, Energy Save Heat 12. Forvirret. 1 Siter
Neophyte Skrevet 12. desember 2018 Skrevet 12. desember 2018 11 hours ago, bio said: En annen ting som skjedde da jeg endret fra Heat Mode til Cool Mode (Cool er satt til 21), var at varmekablene skrudde seg PÅ. De var av i Heat mode (24,5) ettersom temperaturen fra gulvsensoren er 25,6 pga peisen. Det er jo som forventet? I Cool mode vil Z-TRM skru på det som er tilkoblet hvis målt tempratur er høyere enn setpoint. Siter
bio Skrevet 12. desember 2018 Skrevet 12. desember 2018 6 minutter siden, Neophyte skrev: Det er jo som forventet? I Cool mode vil Z-TRM skru på det som er tilkoblet hvis målt tempratur er høyere enn setpoint. Du har rett. Fant ut dette i går etter litt søking. Jeg som rett og slett har misforstått Cool funksjonen, og har tenkt at den fungerer som Energy Save Heat. Står forøvrig i manualen Cooling mode (not implemented) selv om det virker som den fungerer som tenkt. Så den ene virker nå som den skal Takk for bekreftelse! Siter
ArnieO Skrevet 12. desember 2018 Forfatter Skrevet 12. desember 2018 16 hours ago, bio said: Er som sagt noe rart med begge to. Den ene får jeg ikke til å vise Meter samma hvor mye jeg rescanner eller inkluderer på nytt. Så du får den ene til å vise Meter, men ikke den andre? Og den som viser Meter - oppdaterer den løpende slik den skal? Hos meg dukket "kWh Meter" opp som device i Domoticz. Men termostaten sender ikke data hvert 60 sekund slik jeg mener den skal. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.