Sture00 Skrevet 16. desember 2018 Skrevet 16. desember 2018 Bruker VSTAT til å styre temperatur i et rom med en av/på switch og en termostat. Har forsøkt å legge til en event med dør sensor som skal skru av varme eller aktivere "window open" modus i plugin hvis døren er oppe i mer enn X antall minutter og visa versa med lukket. Tror jeg har fått det til å virke men skjønner ikke hvorfor loggen er spammet ned av beskjed at døren er lukket og eventet kjører. des-16 14:04:53 Device Control Device: KjellerTemp VSTAT Windows to Closed (0) des-16 14:04:53 Event Event Trigger "Temperatur Kjellertemp varme av dør lukket" des-16 14:04:52 Device Control Device: KjellerTemp VSTAT Windows to Closed (0) des-16 14:04:52 Event Event Trigger "Temperatur Kjellertemp varme av dør lukket" des-16 14:04:51 Device Control Device: KjellerTemp VSTAT Windows to Closed (0) des-16 14:04:51 Event Event Trigger "Temperatur Kjellertemp varme av dør lukket" Siter
ZoRaC Skrevet 16. desember 2018 Skrevet 16. desember 2018 «Has been for at least» vil slå til hvert eneste sekund etter 5 min/1 min. Endre til «has been for exactly». Siter
Guahtdim Skrevet 16. desember 2018 Skrevet 16. desember 2018 (endret) Ett event er ikke nødvendigvis en engangshendelse. Hvis døren har vært lukket i 5 min så vil eventet fortsette å trigge inntil du feks åpner døra. Du bør også sjekke på kjeller vstat slik at når denne har endret status så vil ikke triggeren fyre mer. If kjellersensor door =on open 5 min AND kjeller vstat =closed THEN kjeller vstat=open Endret 16. desember 2018 av Guahtdim Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.