ZoRaC Skrevet 9. januar 2020 Del Skrevet 9. januar 2020 2 minutter siden, MrTiger skrev: Jepp Sent from my iPhone using Tapatalk Og du har nyeste firmware? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 9. januar 2020 Del Skrevet 9. januar 2020 på heatit eller hs3? har vel det siste på begge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 Da er det kommunikasjonsproblem med HeatIt'en. Sjekk først at du har firmware 3.6 på HeatIt, og oppdater hvis ikke. Får du fremdeles ikke satt parameter 19 til 300, så flytt controller nærmere termostat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 (endret) Nå har jeg den firmwaren som denne guiden linket til (versjon 1.92), finnes det en enda nyere enn denne? Kan ikke se at det er en nyere verson på hjemmesiden deres heller? https://www.heatit.com/heating-control/floor-heating-thermostats/heatit-z-wave-thermostat/ Endret 10. januar 2020 av MrTiger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 (endret) 17 minutter siden, MrTiger skrev: Nå har jeg den firmwaren som denne guiden linket til (versjon 1.92), finnes det en enda nyere enn denne? Kan ikke se at det er en nyere verson på hjemmesiden deres heller? https://www.heatit.com/heating-control/floor-heating-thermostats/heatit-z-wave-thermostat/ Da har du HeatIt v1, ikke Z-Trm2fx, som denne tråden handler om? EDIT: Jeg blander visst tråder - denne tråden handler jo om v1, ser jeg nå... ? Da er det andre parametere, sjekk manualen for FW 1.92. Endret 10. januar 2020 av ZoRaC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 1 time siden, MrTiger skrev: Nå har jeg den firmwaren som denne guiden linket til (versjon 1.92), finnes det en enda nyere enn denne? Det har du rett i. Da er det kommunikasjonsproblem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 Skal teste det også, men disse termostatene er ikke så langt vekk fra uzb sticken. Kjøpte en usb forlenger på 5 m når jeg hadde problemer med å installere termostaten til hs3 etter jeg hadde oppgradert sw, men da var porblemet at jeg ikke included med security. Når jeg setter en ny verdi i hs3 kommer denne uten problemer opp på termostaten, så det er litt rart hvis det er kommunikasjon problemer, men jeg prøver;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 Men vent litt. Finnes disse parametrene for ver1? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 (endret) Det er jeg ikke sikker på, finner heller ikke de parameterne som er referert litt lengre opp i denne posten på den manualen jeg linket til. https://www.thermo-floor.no/media/multicase/documents/_tfasdokumentasjon/heatit controls/heatit z-wave/manual_heatit_z-wave_fw 1.8_ver2019-a.pdf Endret 10. januar 2020 av MrTiger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 Hvis jeg ikke har vært forvirret før, så er jeg det nå;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arneolav Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 (endret) 4 timer siden, Moskus skrev: Men vent litt. Finnes disse parametrene for ver1? Nei! Har begge utgaver, minimalt med parametere i V1. Og V1 er heller ikke merket med "noe som helst", ingen tekst å finne noe sted. Måtte tilbake til kjøpsordre, der stod det type Hvit. Trm2fx er merket med type inne, under ytre deksel. Endret 10. januar 2020 av arneolav Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 så det finnes ingen parameter for å få denne til å sende informasjon hvert 10 sekunder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arneolav Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 43 minutter siden, MrTiger skrev: så det finnes ingen parameter for å få denne til å sende informasjon hvert 10 sekunder Da må du nok finne en annen type sensor ..... antagelig annen prisklasse også. Så langt jeg har sett rapporterer de fleste sensorer ca hvert minutt. .... Testet litt: Det ser ut til at det går å legge inn parameter 19 i type V1. La inn med parameter=19 og verdi=30. (for hvert 30. sekund). Fikk ingen feilmelding. Men får uansett oppdatering kun hvert minutt så det har ingen hensikt. Mulig det kan fungere i andre systemer. .... Men en termostat... hvert 10. sekund???? Hva vil du oppnå med det?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 Du mener du heller vil endre til et HØYT tall? F.eks. 300 sekunder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arneolav Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 Forsøkte med 600 sekunder. Gir samme frekvens på rapportering. Indikere vel at programvaren i Heatit termostat V1 ikke reagerer på parameter 19. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 15 minutter siden, arneolav skrev: Forsøkte med 600 sekunder. Gir samme frekvens på rapportering. Indikere vel at programvaren i Heatit termostat V1 ikke reagerer på parameter 19. Parameterene på v1 er helt annerledes enn på v2 - det er til og med forskjell på parameterene mellom FW-versjonene. Ville sendt en e-post til HeatIt og spurt jeg, for min rapporterer ikke hver 0,1 grad endring (tror jeg). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arneolav Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 25 minutter siden, ZoRaC skrev: min rapporterer ikke hver 0,1 grad endring (tror jeg). Både V1 og Trm2fx rapporterer 0,1 grad endring her. Stort sett hvert minutt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 7 minutter siden, arneolav skrev: Både V1 og Trm2fx rapporterer 0,1 grad endring her. Stort sett hvert minutt. Så vidt jeg kan se i loggen så melder mine v1 på 0,5 grader endring. Jeg har ikke oppdatert firmware. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sleepy81 Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 Dette skulle jeg likt å vist også. Har 7 stk v1 med 1.92 FW, men ikke funnet noen mulighet for å justere raportintervallet. Så den rapporterer hvert 60. sekund. Når den da rapporterer på 3 temp sensorer uavhengig av hva man har koblet til av sensorer eller valgt som sensor, så blir det unødvendig mye trafikk. Kjørte en logging over 3 timer i natt, og disse 7 enhetene står for til sammen 75% av raporteringstrafikken i nettverket mitt. (Som består av 89 noder). Så håper det finnes en mulighet for å få ned rapporteringen på disse... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arneolav Skrevet 11. januar 2020 Del Skrevet 11. januar 2020 3 timer siden, ZoRaC skrev: Jeg har ikke oppdatert firmware. Mine er oppgradert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julius Skrevet 18. januar 2020 Del Skrevet 18. januar 2020 Hei, jeg oppgraderte nettopp mine 3 termostater og får opp alle devicene, men det ser ikke ut som de raporter gulv temperatur. Jeg kan se den i displayet, men den blir ikke sent til HomeSeer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 19. januar 2020 Del Skrevet 19. januar 2020 Sjekk at alle grupper er assosiert til HomeSeer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julius Skrevet 21. januar 2020 Del Skrevet 21. januar 2020 On 19/01/2020 at 15:03, Moskus said: Sjekk at alle grupper er assosiert til HomeSeer. Det hjalp. Takk for hjelpen. Tenk om jeg hadde lest guiden litt nøyere? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atokle Skrevet 8. desember 2021 Del Skrevet 8. desember 2021 Jeg finner ingen fungerende link til noe sted jeg kan laste ned firmware. Linkene jeg finner på forumet her går til ugyldige adresser hos heatit. Og kan ikke finne fw noe sted på deres sider. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slabbedask Skrevet 8. desember 2021 Del Skrevet 8. desember 2021 (endret) atokle skrev (3 timer siden): Jeg finner ingen fungerende link til noe sted jeg kan laste ned firmware. Linkene jeg finner på forumet her går til ugyldige adresser hos heatit. Og kan ikke finne fw noe sted på deres sider. Er det firmware 1.92 du leter etter? Jeg skal ha den men finner den ikke igjen. Har 1 stk gammel Heatit termostat jeg la inn 1.92 på. Fant manuallen unofficial_Firmware_update_1_92.pdf NB. Det er link i manuallen til software versjon 1.92 fant jeg ut. Er en gammel utgave termostat fra Heatit dette, sikker på at den du har ikke er nyere? Endret 8. desember 2021 av Slabbedask Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.