cogliostrio Skrevet 20. januar 2022 Skrevet 20. januar 2022 Kan sende min veldig uoffisielle kabel jeg laget for å oppgradere mine termostater. Brukte denne når jeg tok de originale bildene som guiden er basert på(?) Brukes selvsagt på eget ansvar. Ellers så kan man jo lage sin egen kabel. Siter
Moskus Skrevet 21. januar 2022 Skrevet 21. januar 2022 Vet ikke om flere kabler løser problemet, det er ikke så ofte at det oppdateres Heatit V1 termostater. Utfordringen er å finne ut hvem som har den(/dem). 1 Siter
Fredrick Skrevet 21. januar 2022 Skrevet 21. januar 2022 Jeg klarte meg også fint med USB to TTL adapteret fra Ali og noen Dupont-kabler. Flashingen går så fort at det er ikke noe problem å holde de slik at det blir kontakt med kretskortet. Siter
toffyrn Skrevet 5. februar 2022 Skrevet 5. februar 2022 Jeg har oppdatert en av termostatene, og er usikker på om jeg skal fortsette. Jeg bruker home assistant med zwave-js, og nå ser enheten merkelig ut. Climate entity viser current temp for lufttemperatur, til tross for at enheten er konfigurert til floor sensor. Det er andre sensorer tilgjengelig som viser bl.a. floor temp, men de oppdaterer seg ikke før jeg poller (service: zwave_js.refresh_value). Hovedmotivasjonen for å oppdatere var å se current relay state, men den endrer seg ikke. Er det noen med homeassistant og zwave-js som har testet 1.92? Jeg er usikker på om det er fw eller zwave-js config som må endres. Siter
toffyrn Skrevet 28. februar 2022 Skrevet 28. februar 2022 Da er kabelen på vei med posten videre til @HaraldK. Mange takk for lånet. Problemene med v1.92 er ikke løst, men jeg lever med polling inntil videre. Siter
Steinis Skrevet 27. april 2022 Skrevet 27. april 2022 Kom over et tilbud på Heatit Z-TRM-2fx, har 3ern i rom der jeg trenger både gulvføler og romføler, men på badene trenger jeg kun gulvføler. Vil en Heatit Z-TRM-2fx fungere greit nok på badene og kan man oppgradere disse uten kabel til siste versjon? Hva vil jeg eventuelt miste ved å gå for en 2fx i forhold til 3? Siter
Moskus Skrevet 2. mai 2022 Skrevet 2. mai 2022 Steinis skrev (På 27.4.2022 den 9.43): Vil en Heatit Z-TRM-2fx fungere greit nok på badene og kan man oppgradere disse uten kabel til siste versjon? Ja, og ja. Men hvor kjøpte du Z-TRM2fx på tilbud? Steinis skrev (På 27.4.2022 den 9.43): Hva vil jeg eventuelt miste ved å gå for en 2fx i forhold til 3? 2FX har ikke innebygget romføler. Siter
Steinis Skrevet 3. mai 2022 Skrevet 3. mai 2022 Takker for svar. Nei var et restparti som lå ute på Finn bare😊 Men er borte nå😅😅 Siter
Moskus Skrevet 3. mai 2022 Skrevet 3. mai 2022 Ah, søren også. Jeg liker 2fx for den kan bytte mellom Vanlig og Eco-modus. Det mangler Z-TRM3 "fordi det ble for komplisert for kundene"... Siter
HaraldK Skrevet 15. januar 2023 Skrevet 15. januar 2023 Er det noen som har FW 1.8 tilgjengelig, for nedgradering altså? Jeg har ikke fått rele-status til å funke som ønsket, og opplever termostaten oppfører seg rart etter oppgradering. Den står i F-mode, men virker som den likevel går av/på basert på luft-temperatur 😕 Siter
Vashan Skrevet 21. desember 2023 Skrevet 21. desember 2023 Hei. Er det fortsatt mulig å låne kabelen? Siter
HaraldK Skrevet 21. desember 2023 Skrevet 21. desember 2023 Vashan skrev (10 timer siden): Hei. Er det fortsatt mulig å låne kabelen? Yes! Send meg pm med adressen din, så skal jeg sende den ✉️ Siter
hjemmedude Skrevet 22. desember 2023 Skrevet 22. desember 2023 (endret) Funker oppgradering mot heatit modell TF06/021 ? Eventuelt hva bringer oppgradering som jeg ikke har? Har spurt om det før ser jeg 😛 Moskus skrev (På 31.3.2021 den 9.38): Høres ut som første versjon av HeatIt-termostaten. Den kan ikke lese strøm uansett firmware. Endret 22. desember 2023 av hjemmedude Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.