Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei alle! Har "lurket" en del på forumet og funnet mye nyttig informasjon hittil, fantastiske ressurser som er her!

Tenkte det var på tide å si hei :)

Kjøpte et hus fra '67 tidligere i høst og har siden da pusset opp for harde livet.

I forrige leilighet hadde vi Philips Hue omtrent over alt, så madammen er godt vant til å styre lys med app på telefonen, derfor var hun ikke (så veldig) vanskelig å be når jeg foreslo å prøve å gjøre huset enda litt mer smart.

For at det ikke skulle bli altfor overveldende, så starter vi i utgangspunktet med en "out of the box"-løsning: Futurehome. Så får man heller vurdere å oppgradere til HomeSeer på et senere tidspunkt. Myk start :D 

Hittil har vi dette oppkoblet

• All stuebelysning (15 spotter) - Fibaro Dimmer 2
  • Termostat for gulvvarme på stue
  • Verandabelysning (3 spotter) - Fibaro Dimmer 2
  • 3 røykvarslere fra Fibaro
  • 1 smartplugg som for øyeblikket testes på garderobe-belysning.

I tillegg har vi disse som ikke er satt opp enda:

• ID-Lock (venter på ny ytterdør)
  • Dør/vindussensor
  • Bevegelsessensor

Nå lurer jeg bare på hva jeg skal gjøre med de gamle hue-lysene mine... 14 GU10, 2 E27 og 2 E14 ?

Daniel K.

Endret av danielk
  • Like 2
  • 2 uker senere...
Skrevet
På 18.12.2018 den 10.20, danielk skrev:

Nå lurer jeg bare på hva jeg skal gjøre med de gamle hue-lysene mine... 14 GU10, 2 E27 og 2 E14 ?

Har du en Hue Bridge også liggende, som du ikke ser for deg å ha aktivert med FutureHome? (forstår deg slik at FutureHome ikke støtter Hue)

I så fall hadde jeg venta og sett på hvilke muligheter som kommer med FutureHome, hva behovet ditt er, og om du muligens vil bytte ut FutureHome med noe annet. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.