oakl Skrevet 21. desember 2018 Skrevet 21. desember 2018 Mistet kontakt med min Philips Hue bridge. På et tidspunkt i feilsøkingsprosessen gjorde jeg en "factory reset" av Hue bridge uten at dette løste problemet. Viste seg etterhvert at det var 4 av 8 nettverksporter i routeren min som hadde tatt kvelden. Hadde et ørlite håp om at etter å ha lagt inn alle lamper etc. i hue App på nytt (med samme navn som tidligere) så ville alle devicene i homeseer på magisk vis ha linket seg til riktige lamper osv. Men ser nå i HS3 loggen at JowieHue pøser ut feilmeldinger så det var åpenbart ikke så enkelt. I tillegg kan det nevnes at jeg mens hue var nede, mått jeg av andre årsaker ble nødt til å reinstallere Window 10 og gjenopprette en HS3 backup, med de komplikasjoner dette evt. kan ha hatt for JowieHue. Er det noen som kjenner til om det finnes noe måte å få JowieHue fornøyd igjen uten å måtte slette alle devicer i HS og alt til på nytt, inkludert oppdatering av alle eventer som refererer disse devicene etc? Eksempel på hva det er mye av fra startup-log: Dec-20 20:58:44 JowiHue Error: (InitDevices)::Gathering information from device Taklampe ref:440 of type Light Dec-20 20:58:44 JowiHue Mismatching uniqueid for light Taklampe Correcting Dec-20 20:58:44 JowiHue Error: (InitDevices)::Column 'Uniqueid' is constrained to be unique. Value '00:17:88:01:03:36:65:f5-0b' is already present. Og hvis jeg prøver å kontrollere en device fra HS3 ser det slik ut: Dec-21 05:13:28 JowiHue Error: (SetDeviceByUserRequest)::SDBUR light off transition -----Object reference not set to an instance of an object. Dec-21 05:13:28 Device Control Device: JowiHue JowiHue Taklampe to Off (0) by/from: CAPI Control Handler Siter
ZoRaC Skrevet 21. desember 2018 Skrevet 21. desember 2018 Ville spurt i JowiHue-forumet til HomeSeer. Wim er kjapp til å svare. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.