Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en SMS fra Hafslund rett før kl 17: "Det lykkes oss dessverre ikke å åpne HAN-porten på din strømmåler. Vi vil forsøke på nytt neste uke ..."

Så oppdaget jeg at det var aktivitet på den gamle loggeren, med 24V spenning. Koblet til min nye logger, og jovisst har jeg data. ?

 

Skrevet (endret)

Jeg har også fått SMS. I SMSen til meg sto det at porten var åpnet.

Pulsen våknet ikke uten USB-power, men med USB-power koblet til så mottar jeg data...

 

Update: Tibber har bekreftet til meg at det er litt varierende om Aidon måleren klarer å levere nok strøm til å drive Pulse. De jobber med saken og sier at det er håp for at SW optimalisering vil bedre dette.

Endret av Hillmar
Skrevet
På 4.2.2019 den 13.52, TMB skrev:

 

Og der ble den åpnet står det.

 

Da får jeg bare vente til april for å få testet :P

  • 9 måneder senere...
Skrevet

Det er lenge siden vi diskuterte dette, men jeg nektet å betale regning fra Hafslund fra original NVE frist til hafslund åpnet HAN-porten. Saken ble sendt til inkasso og bestridelse ble fremlagt. Etter Hafslund regelrett løy om de hadde dispensasjon (jeg hadde epost fra NVE de ikke hadde det) ble kravet avvist fra inkassoselskapet og hafslund har frafalt kravet med grunnlag i brudd på de ikke hadde bevis på dispensasjon i å ikke åpne porten før senere på året.

 

Jeg oppforderer dere til å kreve tilbakebetalt for perioden HAN-porten var stengt utover hva som var nedfelt i retningslinjene.

  • Like 1
Skrevet
16 minutes ago, aleks said:

Jeg oppforderer dere til å kreve tilbakebetalt for perioden HAN-porten var stengt utover hva som var nedfelt i retningslinjene.

 

Hvilken periode snakker du om? For jeg venter egentlig fortsatt på at Hafslund skal levere... (ja, HAN-porten er åpnet, men de leverer fortsatt ikke en kryptert løsning, leverer fortsatt ikke kraftpriser og tariffer (§4-2f i forskriften), og følger ikke sin egen spesifikasjon når de sier at HAN-pakker sendes i HDLC-frames). Stusser også over at nettleverandørene krever 2.000,-/år fra dem som nekter å installere AMS, samtidig som det for kun dager siden kom frem at 167.000 kunder med AMS må lese av manuelt fordi signalene ikke kommer frem. Jeg vet ikke, men jeg /tviler/ på at alle disse får 2.000,-/år i kompensasjon for ikke å ha mulighet for timesavregning.

  • Like 1
Skrevet

Og Hafslund åpner HAN porter kun på mandager....??

 

Bestillte åpning av HAN port i dag (tirsdag). Fikk sms med beskjed om å bekrefte med svar "HAN OK". Gjorde dette, men ingen tilbakemelding på bekreftelsen og ingen signaler i HAN port. Ved henvendelse fikk jeg vite at Hafslund åpner HAN porter kun på mandager, for det er da kundeservice sender over siste ukes lister til avdelingen som utfører...

Som monopolist kunne de yte en bedre service, og i det minste nevnt dette i sms de sender ut hvor de ber om bekreftelse.?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.