aleks Skrevet 23. desember 2018 Skrevet 23. desember 2018 Var innom Bauhaus i dag som er leverandør for Yale, og la merke til at de nå selger zwave-senderne/modulene som ikke er verisure-typen (yale sin egen) - er det noen som har prøvd disse direkte på egne lokalt zwave-nettverk? Siter
GeneralVirus Skrevet 23. desember 2018 Skrevet 23. desember 2018 Tok du bilde av de? Eventuelt link? Siter
aleks Skrevet 23. desember 2018 Forfatter Skrevet 23. desember 2018 5 minutes ago, GeneralVirus said: Tok du bilde av de? Eventuelt link? Tror det er disse: https://www.yale.no/no/yale/no/produktkatalog/yale-home/smarthuskomponenter/integrasjonsmodul-for-yale-doorman/ Siter
ZoRaC Skrevet 23. desember 2018 Skrevet 23. desember 2018 3 minutter siden, aleks skrev: Tror det er disse: https://www.yale.no/no/yale/no/produktkatalog/yale-home/smarthuskomponenter/integrasjonsmodul-for-yale-doorman/ Den er ikke Z-wave... mener den er ZigBee og snakker bare med gatewayer/huber som er godkjent av Yale. EDIT: Er vel denne? https://www.datek.no/no/kundereferanser/yale Siter
aleks Skrevet 23. desember 2018 Forfatter Skrevet 23. desember 2018 1 minute ago, ZoRaC said: Den er ikke Z-wave... mener den er ZigBee og snakker bare med gatewayer/huber som er godkjent av Yale. Argh, hadde håpet på de hadde endelig lansert noen integrasjonsløsninger som ikke trenger verisure 1 Siter
GeneralVirus Skrevet 23. desember 2018 Skrevet 23. desember 2018 Sikkert den disse har laget. https://www.datek.no/no/kundereferanser/yale Siter
ZoRaC Skrevet 23. desember 2018 Skrevet 23. desember 2018 2 minutter siden, aleks skrev: Argh, hadde håpet på de hadde endelig lansert noen integrasjonsløsninger som ikke trenger verisure Det har de jo. Med den der så trenger du ikke å ha Verisure... Siter
aleks Skrevet 23. desember 2018 Forfatter Skrevet 23. desember 2018 Just now, ZoRaC said: Det har de jo. Med den der så trenger du ikke å ha Verisure... Men om den kan kobles til f.eks deconz er vel et annet spørsmål hvis den bruker zigbee Siter
ZoRaC Skrevet 23. desember 2018 Skrevet 23. desember 2018 1 minutt siden, aleks skrev: Men om den kan kobles til f.eks deconz er vel et annet spørsmål hvis den bruker zigbee Den kan ikke det. Yale må utstede en krypteringsnøkkel til de gatewayene den skal virke med. På den måten har de full kontroll på hvilke gatewayer som kan kommunisere med låsen. Siter
GeneralVirus Skrevet 23. desember 2018 Skrevet 23. desember 2018 Quote "Neste integrasjonsløsning med Yale Doorman står på trappene. Denne gangen er det utviklet en kommunikasjonsmodul som baserer seg på en standard protokoll som heter ZigBee. Dette kan sammenlignes med et åpent språk som er kjent for alle. ZigBee blir ofte benyttet i forbindelse med Smarthus-systemer, hvor blant annet lys og varme kan kontrolleres via smarttelefon. Selv om ZigBee er en såkalt åpen protokoll betyr ikke det at Yale Doorman vil være tilgjengelig for alle systemer som har støtte for ZigBee. Integrasjonspartnere må godkjennes av ASSA ABLOY og vil programmeres med en såkalt "hemmelighet" som åpner kommunikasjonen. Første integrasjonspartner som benytter ZigBee kommunikasjonen er Safe4 med deres onesti HOMEGATE. I denne forbindelse er det opprettet følgende 4 artikler; ZigBee-modul samt 3 bundlepakker hvor ZigBee-modulen er inkludert i standard Doorman forpakning. Vi gjør oppmerksom på at bundlepakkene i utgangspunktet er ment for integrasjonspartnere og selges i kvantum av hele paller (multipler av 65 stk)." Fra en eller annen pdf fil angående zigbee modulen. Funnet på ett annet forum. Siter
aleks Skrevet 23. desember 2018 Forfatter Skrevet 23. desember 2018 2 minutes ago, GeneralVirus said: Fra en eller annen pdf fil angående zigbee modulen. Funnet på ett annet forum. Så flott de lager løsninger lukket. Kanskje import av zwave-modulene fra UK er eneste løsning pr dags dato? Siter
GeneralVirus Skrevet 23. desember 2018 Skrevet 23. desember 2018 De fungerer ikke i Norge. Er annen software på låsene her enn i UK. Siter
aleks Skrevet 23. desember 2018 Forfatter Skrevet 23. desember 2018 1 minute ago, GeneralVirus said: De fungerer ikke i Norge. Er annen software på låsene her enn i UK. Kan en flashe en annen software på dem? Siter
ZoRaC Skrevet 23. desember 2018 Skrevet 23. desember 2018 3 minutter siden, aleks skrev: Så flott de lager løsninger lukket. Kanskje import av zwave-modulene fra UK er eneste løsning pr dags dato? Det er forsøkt: Siter
xibriz Skrevet 23. desember 2018 Skrevet 23. desember 2018 Det enkleste er nok å kjøpe både lås og z-wave-modul fra UK. Siter
geirra Skrevet 23. desember 2018 Skrevet 23. desember 2018 (endret) 2 timer siden, xibriz skrev: Det enkleste er nok å kjøpe både lås og z-wave-modul fra UK. Men disse er vel ikke tilpasset de nordiske låsekassene men det europeiske. Endret 23. desember 2018 av geirra Siter
aleks Skrevet 9. mars 2019 Forfatter Skrevet 9. mars 2019 Hvis Yale sin egen er Zigbee skal jeg klare å finne kodene. Spleiselag på en modul jeg kan ødelegge? 1 Siter
ZoRaC Skrevet 9. mars 2019 Skrevet 9. mars 2019 4 timer siden, aleks skrev: Hvis Yale sin egen er Zigbee skal jeg klare å finne kodene. Spleiselag på en modul jeg kan ødelegge? Hvordan skal du knekke krypteringen? Og hvordan skal du implementere krypteringen i en ZigBee-sentral? Siter
Kråkerøymannen Skrevet 12. juni 2019 Skrevet 12. juni 2019 Noen som har kommet nærmere en løsning her? Siter
aleks Skrevet 12. juni 2019 Forfatter Skrevet 12. juni 2019 17 minutes ago, Kråkerøymannen said: Noen som har kommet nærmere en løsning her? Nei, har ikke orket å prøve en løsning siden jeg bruker tasker på verisure appen og får det tilsvarende realtime. Hvis noen gidder å kjøpe en zigbee-modul til en yaleman må det nok kjøres en sniffer og evt implementeres i løsningene Siter
Kråkerøymannen Skrevet 12. juni 2019 Skrevet 12. juni 2019 Nei, har ikke orket å prøve en løsning siden jeg bruker tasker på verisure appen og får det tilsvarende realtime.OK. Kan du forklare hva du mener med tasker på Verisure appen?Jeg kunne tenke meg å si opp Verisure abb. om det finnes en løsning med Zigbee-Z-wave mot HassPål EnghKråkerøy Siter
aleks Skrevet 12. juni 2019 Forfatter Skrevet 12. juni 2019 1 minute ago, Kråkerøymannen said: OK. Kan du forklare hva du mener med tasker på Verisure appen? Jeg kunne tenke meg å si opp Verisure abb. om det finnes en løsning med Zigbee-Z-wave mot Hass Pål Engh Kråkerøy Du må ikke ha abb fra VS for å bruke integrasjonen eller modulene deres. Kjører alarm, doorman etc uten abb. Det eneste jeg kjører via tasker (se guide på dette forumet) er å hente opp push notifications slik en ikke må vente et minutt på appen skal oppdatere seg Siter
Kråkerøymannen Skrevet 24. juni 2019 Skrevet 24. juni 2019 Du må ikke ha abb fra VS for å bruke integrasjonen eller modulene deres. Kjører alarm, doorman etc uten abb.Interessant. Trodde man måtte logge inn via Verisure for å få tilgang til låsen? ... og da må man vel ha abb. ??Pål EnghKråkerøy Siter
Moskus Skrevet 24. juni 2019 Skrevet 24. juni 2019 4 timer siden, Kråkerøymannen skrev: Trodde man måtte logge inn via Verisure for å få tilgang til låsen? Ja, men de har en egen hub for det. Siter
AndreasLie Skrevet 24. juni 2019 Skrevet 24. juni 2019 Nei, nei, nei. Man må ikke ha verisure abb for bruke vbox mini og yaledoorman. Man logger inn og setter opp i via Verisure appen, men det er fortsatt gratis. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.