Evelen Skrevet 19. september 2016 Skrevet 19. september 2016 Hei. Har vært på jakt etter en energimåler til stikkontakt ei stund, de fleste alternativene er dyre og man må minst opp i 5-600 eller mer. Men i gårkveld fant jeg noe spennende, Philio Plug-in-Outlet w Energy Meter til kr 379,- (!!) Sleng såklart inn en bestilling Tror dette er noe som selges ifbm Telldus Z-Wave statsingen. Noen erfaringer med denne? Tror dere kanskje vi kan se frem til mer billig Z-Wave? https://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/smartehjem/philio/philio-plug-in-outlet-w-energy-meter/228475.13025/ Siter
Hr Kotelett Skrevet 19. september 2016 Skrevet 19. september 2016 Hadde gjort seg med billigere z-wave fremover hvertfall, og hadde vært ekstra greit om det hadde gått an å hatt 2 sånne i stikkontakten, men ser ut som den der bygger for mye og. Siter
Evelen Skrevet 19. september 2016 Forfatter Skrevet 19. september 2016 5 minutter siden, Hr Kotelett skrev: Hadde gjort seg med billigere z-wave fremover hvertfall, og hadde vært ekstra greit om det hadde gått an å hatt 2 sånne i stikkontakten, men ser ut som den der bygger for mye og. Fra kommentar: " Enheten benytter z-wave plus-standarden, og er utformet slik at det blir plass til to stykker ved siden av hverandre i et standard dobbeltstikk. " Siter
Moskus Skrevet 19. september 2016 Skrevet 19. september 2016 1 time siden, Evelen skrev: Tror dette er noe som selges ifbm Telldus Z-Wave statsingen. Kanskje. Men det ser ut som en re-branding av Popp & Co sine. Prisen er i det minste hyggelig. Siter
Evelen Skrevet 19. september 2016 Forfatter Skrevet 19. september 2016 Ser veldig ut som TKBHOME adapteren som Class Ohlson selger til nøyaktig samme pris (uten effektmålet). Den er ihvertfall utrolig god og stabil hos meg. Kvaligtet så det holder. Siter
Moskus Skrevet 19. september 2016 Skrevet 19. september 2016 Ja. Clas-dingsen er også en re-branding av Popp&Co. Tror firmwaren er forskjellig, eller noe slikt. Noen undersøkte det engang. Siter
Evelen Skrevet 24. september 2016 Forfatter Skrevet 24. september 2016 Fikk denne i går, ihht enheten heter den "Philio Tech. Corp PAN11-1B". På domoticz-forumet fant jeg at noen hadde utfordringer med denne: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=6789 Men min erfaring var eneste problemet at den ble identifisert som "Unknown: type=0001, id=0011" Følgende enheter inkludert: Prosent, amper og volt ble aldri oppdatert, de to Watt-enhetene er tilsyenelatende kopier er hverandre og rapporerer alltid likt. switch er av/på, denne fungerer supert. Alarm level og type er det mange enheter som har, jeg bruker ikke disse. Men den funker bra Eneste jeg har brukt for er watt og av/på så da er den super for meg (Y) Billig å. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.