Frank Woll Skrevet 9. juni 2022 Del Skrevet 9. juni 2022 Samme problem her. developer.tibber.com fungerer heller ikke, så tipper det er tibber som har tekniske utfordringer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 9. juni 2022 Del Skrevet 9. juni 2022 De jobber med saken, status her: https://status.tibber.com/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 9. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2022 Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Jeg skulle legge inn et par timers arbeid TibberSeer i går kveld. Det ble et par timer med feilsøking og feilhåndtering istedenfor. Så neste versjon av TibberSeer er enda litt bedre rustet mot kræsj i det minste... 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 19. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2022 Oppdatert nå: Scripting: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 11. september 2022 Del Skrevet 11. september 2022 (endret) Ligger tibberseer under plugins i homeseer nå? eller må jeg installere det slik som første poste sier? Endret 11. september 2022 av MrTiger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 12. september 2022 Forfatter Del Skrevet 12. september 2022 MrTiger skrev (22 timer siden): Ligger tibberseer under plugins i homeseer nå? eller må jeg installere det slik som første poste sier? Fremdeles som i første post. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odd Erling Skrevet 9. oktober 2022 Del Skrevet 9. oktober 2022 Jeg har Tibber m/Pulse hjemme, og vanlig GE-abonnement på hytta. Bruker TibberSeer begge steder til å hente strømpriser og slå av strømhungrige komponenter i de dyreste timene i døgnet: Har identiske eventer begge steder, forskjellen er at hjemme har jeg Pulse installert, mens på hytta bruker jeg den kun til å hente priser/beregne dyreste timer. Dette fungerer helt fint hjemme men ikke så fint på hytta. På hytta fungerer eventene som de skal når man går inn/ut av høy/lav periode, og når den er i høy periode. Men når man er i lav periode blir strømpris satt til Høy og umiddelbart etter til Lav hver eneste klokketime. Har prøvd mye, men finner ikke ut av hvorfor dette skjer der og ikke hjemme. Er Tibber/plugin avhengig av et unik abonnement eller Pulse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 10. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2022 Odd Erling skrev (12 timer siden): På hytta fungerer eventene som de skal når man går inn/ut av høy/lav periode, og når den er i høy periode. Men når man er i lav periode blir strømpris satt til Høy og umiddelbart etter til Lav hver eneste klokketime. Kan du prøve å slette eventet og sette det opp igjen helt likt? Odd Erling skrev (12 timer siden): Er Tibber/plugin avhengig av et unik abonnement eller Pulse? Nei, på ingen måte. Pulse-data har ingenting med dette å gjøre, og dette skal fint fungere uten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElgeM Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 Det dukket opp en interessant feil her om dagen, som jeg lurer på om noen andre har vært borti: Natt til fredag 05:05 hadde jeg avlesning på totalt forbruk - 42809 Kwh, fikk ikke input på 4 timer, og 09:05 får jeg avlesning på 4281 Kwh. Nå i dag viser Tibberseer totalt forbruk på 4309 Kwh, men i forhold til avlesningene på annet utstyr, så er den i realiteten 43092 Kwh. Har altså ikke brukt 28 Kwh de siste 4 dagene som Tibberseer viser, men 282 Kwh. Hvis ikke dette er et "kjent problem", er det noen som har idè på hva som kan ha klabbet seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odd Erling Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 Moskus skrev (På 10.10.2022 den 11.20): Kan du prøve å slette eventet og sette det opp igjen helt likt? Takk, dette var løsningen. Ventet litt med å bekrefte da jeg flere ganger under feilsøk har endret betingelsene i eventet og opplevd at det har kjørt riktig frem til midnatt, for så å gi feil derfra igjen. Slettet og opprettet nye eventer ved lunsj-tider i går og ikke gitt feil etter det. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 12. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2022 ElgeM skrev (15 timer siden): Natt til fredag 05:05 hadde jeg avlesning på totalt forbruk - 42809 Kwh, fikk ikke input på 4 timer, og 09:05 får jeg avlesning på 4281 Kwh. Nå i dag viser Tibberseer totalt forbruk på 4309 Kwh, men i forhold til avlesningene på annet utstyr, så er den i realiteten 43092 Kwh. Mangler det noen komma eller et siffer i noen av disse tallene...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElgeM Skrevet 12. oktober 2022 Del Skrevet 12. oktober 2022 Moskus skrev (8 timer siden): Mangler det noen komma eller et siffer i noen av disse tallene...? Igrunn ikke, la ved et bilde av grafen med tall for info. Det er altså snakk om totalt forbruk, og strømmåleren som bare er 2 år gammel har registrert et forbruk på ca 43 tusen kwh. På selve strømmåleren, fysisk, står det 43092 kwh, mens tibberseer opplyser 4309 kwh. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 14. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2022 ElgeM skrev (På 12.10.2022 den 20.50): Igrunn ikke, la ved et bilde av grafen med tall for info. Det er altså snakk om totalt forbruk, og strømmåleren som bare er 2 år gammel har registrert et forbruk på ca 43 tusen kwh. På selve strømmåleren, fysisk, står det 43092 kwh, mens tibberseer opplyser 4309 kwh. Aha, sånn ja. Det tror jeg faktisk Tibber selv må svare på. TibberSeer viser kun det APIet publiserer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElgeM Skrevet 14. oktober 2022 Del Skrevet 14. oktober 2022 Moskus skrev (3 timer siden): Aha, sånn ja. Det tror jeg faktisk Tibber selv må svare på. TibberSeer viser kun det APIet publiserer. Takker! Jeg sjekker med Tibber, så gir jeg en lyd hvis de har noe nyttig å komme med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElgeM Skrevet 18. oktober 2022 Del Skrevet 18. oktober 2022 Fikk rask respons fra Tibber, ingen utdyping av feilen, men de rettet det opp slik at visningen nå er riktig igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psv021 Skrevet 7. november 2022 Del Skrevet 7. november 2022 Mistet signalet fra Tibber i dag kl 1317. Ikke så uvanlig det, må ofte restarte TibberSeer. Men denne gangen får jeg den ikke opp igjen. StartLiveMeasurementListener FAILED! Ex.Message: web socket initialization failed: {"type":"connection_error","payload":{"message":"Cannot read properties of undefined (reading 'newRelicLicenseKey')"}} Flere som har problemer, eller må jeg lete mer her? (Jeg har 2 hus, begge har samme feil.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mobile26 Skrevet 7. november 2022 Del Skrevet 7. november 2022 Samme her, 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sleepy81 Skrevet 7. november 2022 Del Skrevet 7. november 2022 Samme her, selv om jeg bruker Tibber integrasjonen i Home Assistant. Så her er det noe Tibber har gjort som knekker all 3. parts bruk ser det ut som… 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terje Klungervik Skrevet 7. november 2022 Del Skrevet 7. november 2022 (endret) Samme her. Samme tidspunkt. Endret 7. november 2022 av Terje Klungervik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 7. november 2022 Forfatter Del Skrevet 7. november 2022 Samme her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psv021 Skrevet 7. november 2022 Del Skrevet 7. november 2022 Takk for svar, da er det bare å konkludere med at problemet er der - ikke her. Så da legger jeg meg nedpå igjen og venter til det går over Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjornepappa Skrevet 7. november 2022 Del Skrevet 7. november 2022 Samme her også, kl. 1317. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jarle F Skrevet 7. november 2022 Del Skrevet 7. november 2022 Slite med det samme, jeg også. Det rare er at på developer siden til Tibber oppdateres verdier som normalt. https://developer.tibber.com/explorer ???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 7. november 2022 Forfatter Del Skrevet 7. november 2022 Fikk kontakt med Tibber. Nå fungerer det igjen. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mobile26 Skrevet 7. november 2022 Del Skrevet 7. november 2022 Takk. Virker i HA også nå. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.