Moskus Skrevet 3. august 2023 Forfatter Del Skrevet 3. august 2023 Decibel skrev (17 timer siden): Noen gode ideer? Ja, jeg bruker 5. minutters snittet og sjekker om det er 0 over en tid. Er det det, så restarter jeg TibberSeer. Jeg har ikke fått til å få det inn i TibberSeer selv. 😞 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Decibel Skrevet 3. august 2023 Del Skrevet 3. august 2023 Moskus skrev (4 timer siden): Ja, jeg bruker 5. minutters snittet og sjekker om det er 0 over en tid. Er det det, så restarter jeg TibberSeer. Jeg har ikke fått til å få det inn i TibberSeer selv. 😞 Det er nok det jeg også ender opp med å gjøre. Jeg har lastet ned "Pluginset" fra Jon00, og så på det som siste utvei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 4. august 2023 Forfatter Del Skrevet 4. august 2023 Jeg skal undersøke det enkelt kan sjekkes senere om det kommer data også. Det skulle også kunne fungere. MEN: Har du huket av for "Keep RealTime Alive" i plugin settings? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 5. august 2023 Del Skrevet 5. august 2023 0.0.3.2, stanser altfor ofte. må restarte tibberseer så er det ok i noen timer. noen peiling? takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 7. august 2023 Forfatter Del Skrevet 7. august 2023 Erling skrev (På 5.8.2023 den 16.29): 0.0.3.2, stanser altfor ofte. må restarte tibberseer så er det ok i noen timer. ... det høres rart ut. Neste gang det skjer, kan du sjekke om du får data fra APIet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Decibel Skrevet 7. august 2023 Del Skrevet 7. august 2023 Siste versjon er vel 0.0.3.4? Jeg opplever at den er litt mer stabil enn 0.0.3.2 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 7. august 2023 Forfatter Del Skrevet 7. august 2023 Decibel skrev (30 minutter siden): Siste versjon er vel 0.0.3.4? Jeg opplever at den er litt mer stabil enn 0.0.3.2 😉 Haha! Sant nok! 😄 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 7. august 2023 Del Skrevet 7. august 2023 Moskus skrev (8 timer siden): Haha! Sant nok! 😄 okidoki, vises som siste her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 8. august 2023 Forfatter Del Skrevet 8. august 2023 Versjon 0.0.3.5 har bedre støtte for negative strømpriser. 🙂 (Jeg tror ikke det er bøgs, men har bare kjørt den selv i ca. 30 minutter). Ikke ofte man ser dette: Erling skrev (8 timer siden): okidoki, vises som siste her. Hmm... vel, nå finner du 0.0.3.5 istedenfor. 🙂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 8. august 2023 Forfatter Del Skrevet 8. august 2023 @JohnMartin Jeg har saumfart plugin'en nå etter feil som vi har sett etter, og jeg lurer på om feilen ikke har vært i koden min eller i APIet til Tibber, men i oppsettet av selve devicene. Selv om selve verdien i devicen har vært mindre enn 0, så har devicene innebygde filtre som kan fjerne visningen. Det burde være fikset nå. Håper det hjelper på oppdateringen også, men er mer usikker på det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnMartin Skrevet 8. august 2023 Del Skrevet 8. august 2023 Moskus skrev (1 time siden): @JohnMartin Jeg har saumfart plugin'en nå etter feil som vi har sett etter, og jeg lurer på om feilen ikke har vært i koden min eller i APIet til Tibber, men i oppsettet av selve devicene. Selv om selve verdien i devicen har vært mindre enn 0, så har devicene innebygde filtre som kan fjerne visningen. Det burde være fikset nå. Håper det hjelper på oppdateringen også, men er mer usikker på det... Jeg skal laste ned å teste! 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnMartin Skrevet 8. august 2023 Del Skrevet 8. august 2023 Kan dessverre ikke se at det er noe endring med siste versjon: Verdi på forbruk i API er 0, men plugin oppdaterer ikke device til 0. Står bare siste verdi før den ble 0. Verdi på RealtimeProduction oppdaterte seg heller ikke i takt med api'et. Klokken 12:00:31 så oppdaterte den seg til 4738, men det var bare 1 oppdatering. Når jeg slo på billaderen, så gikk den tilbake til 0 og forbruk oppdaterte seg. (Men gikk ikke tilbake til null når den slo av laderen igjen, derfor den viser 1.018kW her) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 8. august 2023 Forfatter Del Skrevet 8. august 2023 JohnMartin skrev (2 timer siden): Verdi på forbruk i API er 0, men plugin oppdaterer ikke device til 0. Står bare siste verdi før den ble 0. Verdi på RealtimeProduction oppdaterte seg heller ikke i takt med api'et. Men som faen da! Aaaargh! 😞 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tverfyll Skrevet 8. august 2023 Del Skrevet 8. august 2023 Moskus skrev (På 30.3.2023 den 20.27): OK, får sjekke om jeg må oppdatere noe igjen. Full disclaimer: TibberSeer sin Realtime Power-del bruker .NET SDKet fra Tibber. Det kan være en bug der, men det tror jeg ikke (jeg har kikket i koden, og kompilert den på ny selv). EDIT: Jeg forstår det ikke helt. Her er koden for PowerProduction: Case DeviceTypes.PowerProduction If plugin.Settings.Realtime_Use_PowerProduction AndAlso value.PowerProduction.HasValue Then Dim ref As Integer = GetChildDeviceReference(root, devType) Dim oldValue As Double = hs.DeviceValueEx(ref) Dim newValue As Double = Math.Round(CDbl(value.PowerProduction) / 1000, 3) If newValue <> oldValue Then hs.SetDeviceValueByRef(ref, newValue, True) End If ".HasValue" sjekker om den er null eller ikke. 0 er ikke null. Har HomeAssistant-verdiene 10 sekunders oppløsning eller 2,5...? Jeg ser du bruker en CASE for å oppdatere data. Kan det være noe her ved at koden ikke kjører når den bytter case mellom produksjon og forbruk? Bare en tanke med det lille jeg ser av koden din. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 8. august 2023 Forfatter Del Skrevet 8. august 2023 Tverfyll skrev (Akkurat nå): Jeg ser du bruker en CASE for å oppdatere data. Godt tenkt, men det er i en loop som går henter alle devicer som skal oppdateres, og så sjekker hvilken DeviceTypes det er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psv021 Skrevet 31. mars Del Skrevet 31. mars (endret) Får denne feilen fra Tibberseer på begge mine HS-instanser, startet midnatt: TibberPrice, Device updated failed for devtype =100, msg: Indeksen var utenfor området. Den må være ikke-negativ og mindre enn størrelsen på samlingen. Parameternavn: index Noen tips? Noe jeg kan fikse selv? Er på versjon 0.0.3.2. Ser det er noen nyere versjoner, men såvidt jeg kan se av changelog er endringene ikke relevante (?) Edit: Det gikk over. Men nå spammes loggen av denne: TibberConsumption, Daily time sum failed ...kanskje følgefeil? I så fall ordner kanskje dette seg også etter midnatt. Endret 1. april av psv021 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.