Olex Skrevet 5. mars 2021 Skrevet 5. mars 2021 1 minutt siden, Mobile26 skrev: Jeg har ikke oppdatert siste versjon i HS4. Fellesnevner for dei med problemer er altså då ikkje 4.1.14. Men alle med problemer har HS4? Siter
Raptor Skrevet 5. mars 2021 Skrevet 5. mars 2021 Hadde oppdatering til siste versjon jeg og. Ser muligens ut til at problemet kan ligge der. Siter
Blodstrupmoen Skrevet 5. mars 2021 Skrevet 5. mars 2021 For info så kjører jeg nyeste versjon HS4 uten problemer med Tibberseer i Windows 10. Siter
Olex Skrevet 5. mars 2021 Skrevet 5. mars 2021 2 minutter siden, Blodstrupmoen skrev: For info så kjører jeg nyeste versjon HS4 uten problemer med Tibberseer i Windows 10. Og der røyk teorien min at dette kunne ligge i HS4... Hva gjenstår da? Windows oppdateringer som har gjort ett eller annet? Eg kjører Windows 10 pro, oppdatert i alle bauer og kanter. Hvorfor skal noen ha fått problemer noenlunde samtidig? Siter
Mobile26 Skrevet 5. mars 2021 Skrevet 5. mars 2021 (endret) Korr: Tibber virker "from": "2021-03-05T07:00:00+01:00", "to": "2021-03-05T08:00:00+01:00", Dette er fra developertibber.com Hva får dere? Endret 5. mars 2021 av Mobile26 Siter
Olex Skrevet 5. mars 2021 Skrevet 5. mars 2021 3 minutter siden, Mobile26 skrev: Korr: Tibber virker "from": "2021-03-05T07:00:00+01:00", "to": "2021-03-05T08:00:00+01:00", Dette er fra developertibber.com Hva får dere? Eg og får data i Tibber developer, men ikkje i TibberSeer. Siter
Raptor Skrevet 5. mars 2021 Skrevet 5. mars 2021 Hjalp ikke å gå tilbake til 4.1.13.0. Hvor ligger problemet? Ah..... ikke alle med HS4 som har problemer. Siter
Olex Skrevet 5. mars 2021 Skrevet 5. mars 2021 (endret) Hentet opp ein annen PC med prøveversjon, versjon HS 4.1.7. Installerte TibberSeer 0.0.2.2, samme feilen her og. Kan da ikkje være relatert til HS4 tenker eg. Denne PC'en er og oppdatert med alt som finnes i Windows update. Da gjenstår vel bare Windows og Tibber, feilen må da ligge der? Edit: Slettet Token og genererte ny, ser ingen forandring i HS loggen. TibberSeer oppfører seg likt med både feil som riktig token. Tyder på at problemet ligger hos Tibber, forutsatt at TibberSeer gir feilmelding ved feil token. Endret 5. mars 2021 av Olex Siter
bjornepappa Skrevet 6. mars 2021 Skrevet 6. mars 2021 23 timer siden, Olex skrev: Fellesnevner for dei med problemer er altså då ikkje 4.1.14. Men alle med problemer har HS4? Nei, eg har 3. Siter
Mobile26 Skrevet 6. mars 2021 Skrevet 6. mars 2021 Er ikke utvikleren av Tibberseer tilstede her? Siter
Olex Skrevet 6. mars 2021 Skrevet 6. mars 2021 28 minutter siden, bjornepappa skrev: Nei, eg har 3. Når eg var i kontakt med Tibber i går, mente de at problemet nok lå i HomeSeer. Når problemet er der både i HS3 som HS4, tenker eg at problemet ikkje ligger i HS. Tror at Tibber må på banen her. Den største grunnen for meg for å bruke Tibber, var nettopp integrasjonen mot HS og dermed mulighetene til å lage egne strømstyringssystemer. Faller den biten nå ut, får eg revurdere Tibber som strømleverandør hos meg. Siter
Olex Skrevet 6. mars 2021 Skrevet 6. mars 2021 (endret) 46 minutter siden, Mobile26 skrev: Er ikke utvikleren av Tibberseer tilstede her? @Moskus er nok her. Men eg kan ikkje forstå at problemet ligger i TibberSeer. Folk har jo problemer med både HS3 og HS4. Hos meg har det tuslet og gått helt frem til 2. mars, med samme versjon av TibberSeer. Enten ligger det i ett eller annet som har skjedd i Windows, eller så må det ligge hos Tibber tenker eg. Kjører Windows 10 pro, hvilket OS kjører andre med problemer på? Edit: sjekket oppdateringsloggen til Windows, siste oppdateringer var i slutten av februar. Tror da at problemet ikkje kan skyldes Windows. Endret 6. mars 2021 av Olex Siter
Raptor Skrevet 6. mars 2021 Skrevet 6. mars 2021 Jeg kjører Windows 10 pro. Er det noen som kjører linux som har problemer? Hos meg stoppet det 02-Mar-21 20:00:04. Siter
Olex Skrevet 6. mars 2021 Skrevet 6. mars 2021 25 minutter siden, Raptor skrev: Jeg kjører Windows 10 pro. Er det noen som kjører linux som har problemer? Hos meg stoppet det 02-Mar-21 20:00:04. Stoppet 02.03.2021 20:00:03 hos meg. At datastrømmen stopper omtrent samtidig for så mange brukere kan neppe tilskrives verken OS eller TibberSeer. Igjen, her må Tibber på banen for å finne ut av det. Siter
daniel.h.iversen Skrevet 6. mars 2021 Skrevet 6. mars 2021 (endret) 4 timer siden, Olex skrev: Igjen, her må Tibber på banen for å finne ut av det. Ser ingenting som tyder på at feilen er hos Tibber? Kun enkelte av de som har HomeSeer får feilen, og APIet fungerer fint på alle andre platformer. Det virker også som om alle får får data om de tester på https://developer.tibber.com/ ? Endret 6. mars 2021 av daniel.h.iversen Siter
Mobile26 Skrevet 6. mars 2021 Skrevet 6. mars 2021 Hvorfor er det bare Windows, Linux, Tibber eller Homeseer som kan være kilden? Hva med Tibberseer? Siter
Olex Skrevet 6. mars 2021 Skrevet 6. mars 2021 (endret) 26 minutter siden, Mobile26 skrev: Hvorfor er det bare Windows, Linux, Tibber eller Homeseer som kan være kilden? Hva med Tibberseer? Skal aldri si aldri... Kan godt være relatert til TibberSeer. TibberSeer 0.0.2.2 har kjørt fint hos meg i ein måned, finner det ulogisk at det skal stoppe opp likt hos mange, omtrent på sekundet. Endret 6. mars 2021 av Olex Siter
JohnMartin Skrevet 6. mars 2021 Skrevet 6. mars 2021 Ser nå at dette også gjelder meg. I tillegg til pris pr time, så er heller ikke uke/måned/daglig forbruk oppdatert siden 2. mars. Når jeg sjekker på developer.tibber.com, så får jeg opp dagens priser pr time. Jeg kjører fortsatt HS3. Siter
Bjonness Skrevet 6. mars 2021 Skrevet 6. mars 2021 Fungerer fint her, kjører HS4 4.1.13.0, oppdaterte til 4.1.14.0 nå og det funker fint også. Windows 10 pro Kjører også tibber mot Homeassistant, fuknker fint på begge to Siter
Tverfyll Skrevet 6. mars 2021 Skrevet 6. mars 2021 Kan dette ha noe med hvor i landet man bor? Mtp. at feilen sier at prisinfo mangler, kan de ha en sammenheng med hvilken sone man tilhører? Kun en teori, da det tilsynelatende ikke er så mange andre fellestrekk ved hvem det feiler hos. Siter
bjornepappa Skrevet 6. mars 2021 Skrevet 6. mars 2021 1 time siden, Tverfyll skrev: Kan dette ha noe med hvor i landet man bor? Mtp. at feilen sier at prisinfo mangler, kan de ha en sammenheng med hvilken sone man tilhører? Kun en teori, da det tilsynelatende ikke er så mange andre fellestrekk ved hvem det feiler hos. Godt forslag. Eg har problem, bur i Luster og det blir prisområde NO5. Siter
Olex Skrevet 6. mars 2021 Skrevet 6. mars 2021 24 minutter siden, bjornepappa skrev: Godt forslag. Eg har problem, bur i Luster og det blir prisområde NO5. Ja, godt forslag. Bor i Akershus, sone NO1. Så får vi sjå om vi får eit fellestrekk. Eit anna fellestrekk er at datastrømmen ble borte nokså likt, ser ut som at det var i intervallet 20:00:02 til 20:00:07 den 2. mars. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.