Moskus Skrevet 13. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2021 On 11/12/2021 at 23:00, BooXeeR said: Installerte tibberseer plugin'en i dag, og den fungerer bra, men eg ser i loggen nøyaktig kvar 15min dukker desse info warning mld opp, ser ikkje ut som om eg har desse filene, er dei viktige? Det har ingenting med TibberSeer å gjøre, jeg bruker ikke de filene, så vidt jeg vet... On 11/12/2021 at 23:00, BooXeeR said: Måtte forresten lage ei ny mappe inne på images, med navnet contemporary og kopiere alle bilda fra status mappa for at icon'a skulle virke, er dette noe av det samme problemet? Ja, jeg har ikke sjekket hvor de samme filene ligger i HS4, det burde jeg jo absolutt gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvesen Skrevet 16. desember 2021 Del Skrevet 16. desember 2021 Fredrick skrev (På 2.8.2021 den 23.44): Er det noe sjans for å få inn Easee forbruk her? Tror kanskje ikke det er tilgjengelig i Tibbers API, selv om det finnes i deres app? Eventuelt er en drøm om EaseeSeer helt utenkelig? easeeSeer er under test/utvikling, send meg en PM om du vill teste 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hflatoey Skrevet 21. desember 2021 Del Skrevet 21. desember 2021 Andre som har denne feilen? 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 21. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2021 7 hours ago, hflatoey said: Andre som har denne feilen? Det er ingen feil. "High" er en statistisk beregnet verdi, som er "average + st.dev". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guahtdim Skrevet 21. desember 2021 Del Skrevet 21. desember 2021 (endret) 10 minutes ago, Moskus said: Det er ingen feil. "High" er en statistisk beregnet verdi, som er "average + st.dev". Burde ikke High vært 766.6? Ikke 661.9? Eller er det ett snitt av high? Endret 21. desember 2021 av Guahtdim 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 21. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2021 17 minutes ago, Guahtdim said: Burde ikke High vært 766.6? Ikke 661.9? Eller er det ett snitt av high? "High" er ikke det samme som "Max". Følgende formel er brukt: High = Gjennomsnitt_dette_døgn + standardavvik_dette_døgn "High" og "Low" er altså de stiplete linjene her: Det er mest for å gi et begrep om hva StDev innebærer slik at man kan bruke det som en betingelse. Jeg skrur f.eks. av automasjoner som styrer huset etter strømprisen hvis StDev er mindre enn 10-15 øre, for da er det sannsynligvis lite penger å spare, og de 3 ørene bruker jeg heller på komfort... 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eivtress Skrevet 21. desember 2021 Del Skrevet 21. desember 2021 (endret) On 28/11/2021 at 17:21, eivtress said: Hei folkens. Er det noen som kjører homeseer på Linux som har hatt suksess med å få inn inn forbruksdata fra pulse? Hos meg får jeg denne meldingen når jeg trykker Add tibber pulse. Quote Nov-28 17:10:11 Error Initializing plug-in(2): TibberSeer Instance::Object reference not set to an instance of an objectSTACK: at (wrapper managed-to-native) System.Object.__icall_wrapper_mono_remoting_wrapper(intptr,intptr) at (wrapper remoting-invoke) HomeSeerAPI.IPlugInAPI.InitIO(string) at Scheduler.clsHSPI.CheckInterfaces () [0x000c4] in <9d0c99dc968a48469ec86efcf4ea6794>:0 Har vært sånn i flere år egentlig men jeg prøvde å installere siste versjon nå for å se om det hadde løst seg. Nå begynner det å bli litt prekært å få inn forbruk i Homeseer så håper det lar seg løse. Jeg får opp priser og tidligere forbruk helt fint. Kjører for øvrig på en Hometroller SEL. Prøver og bumpe denne. Ny nettleiemodell eller ei, det hadde vært kult å få forbruk inn i Homeseer. Endret 21. desember 2021 av eivtress Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 21. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2021 6 minutes ago, eivtress said: Ny nettleiemodell eller ei, det hadde vært kult å få forbruk inn i Homeseer. Det er rart, for mange her bruker Linux uten problemer. Har du en veldig gammel versjon av mono...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eivtress Skrevet 21. desember 2021 Del Skrevet 21. desember 2021 1 minute ago, Moskus said: Det er rart, for mange her bruker Linux uten problemer. Har du en veldig gammel versjon av mono...? Ikke såå gammel Mono JIT compiler version 5.18.0.240 (tarball Wed Jan 16 09:11:44 UTC 2019) Mener jeg oppdaterte mono sist jeg knotet med dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 22. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2021 Nei, det er ikke så gammelt... Du har kopiert alle dll-filer inn i riktig katalog? Det skal være en Tibber.SDK.dll fil der også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baron Skrevet 22. desember 2021 Del Skrevet 22. desember 2021 (endret) Hei hei Jeg lurer på om jeg har lagt inn denne feil, får ikke opp pricecharts samt at eventene jeg lager virker ikke. Noen gode råd? legger ved det jeg ikke helt blir klok på om noen ser feilen er vel «Current price» jeg antar jeg mangler som device? Endret 22. desember 2021 av Baron La til et bilde til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 23. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2021 22 hours ago, Baron said: er vel «Current price» jeg antar jeg mangler som device? Nei, det lages ikke en device for det. De legger seg f.eks. her/images/TibberSeer/Today.png og /images/TibberSeer/Tomorrow.png Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baron Skrevet 23. desember 2021 Del Skrevet 23. desember 2021 Moskus skrev (1 time siden): Nei, det lages ikke en device for det. De legger seg f.eks. her/images/TibberSeer/Today.png og /images/TibberSeer/Tomorrow.png Gjelder dette også hs4? takk for hjelp 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baron Skrevet 23. desember 2021 Del Skrevet 23. desember 2021 Denne dukker opp til stadighet ser jeg i log Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 25. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2021 ... har du et aktivt abonnement hos Tibber? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 25. desember 2021 Del Skrevet 25. desember 2021 Fungerer tibberseer med hs4 også? evt, hva annerledes må jeg gjøre med installasjonen. kan jeg bruke den som er nevnt i første posten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 26. desember 2021 Del Skrevet 26. desember 2021 og, er dette siste versonen? HSPI_TibberSeer 0.0.2.5.zip Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZF- Skrevet 26. desember 2021 Del Skrevet 26. desember 2021 Ja, 0.0.2.5 er siste versjon. Fungerer helt fint med HS4. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrTiger Skrevet 26. desember 2021 Del Skrevet 26. desember 2021 Har hatt hs3 noen år nå og nettopp installert hs4. er litt rusten i gamet og håpet å få litt hjelp med et event oppsett. Har installert tibberseer og ser ut som dette virker bra. hvordan ville dere ha lagd eventer med tibberseer slik at varmtvannsberederen slår seg av når prisen er høy eller/og når strømforbruket er høyt(har pulse) Den må også blitt slått på igjen når den går under en hvis sum og/eller en kw-grense. Har en modul som jeg kan slå av og på berederen med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 26. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2021 Begge deler er relativt enkelt, men kombinasjonen kan være mer tricky. Da må du muligens ha en virtuell device. IF pris > 17 dyreste time THEN slå av VVB IF pris < 17 dyreste time THEN slå på VVB IF accumuliated consumtpion > XX AND VVB_effekt > 10 THEN slå av VVB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Join Skrevet 28. desember 2021 Del Skrevet 28. desember 2021 (endret) Hei! Er "Price statistics Average" gjennomsnittsprisen? Kan den brukes til å sammenligne døgngjennomsnitt med forbrukt døgngjennomsnitt frå Tibber? Dvs, kor mykje eg har spart inn på snittprisen ved å kutte strømforbruk på dyre timar? Endret 28. desember 2021 av Join Kollegial korreksjon av skrivefeil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 28. desember 2021 Del Skrevet 28. desember 2021 Join skrev (8 minutter siden): Dvs, kor mykje eg har spart inn på snittprisen ved å kutte strømbrudd på dyre timar? Hvis du vil spare så er det lurt å fortsette med strømbrudd på dyre timer 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Join Skrevet 28. desember 2021 Del Skrevet 28. desember 2021 stigvi skrev (4 timer siden): Hvis du vil spare så er det lurt å fortsette med strømbrudd på dyre timer 😉 Strømkutt og autocorrect.. Strømbrudd er vel hakket meir radikalt, mens autokorrekt kan vere like invasivt... Noken ( @stigvi ) har betre kontroll på algoritmer enn andre. Du har ikkje vurdert å lese deg opp på homeseer og kjøre opplæring for oss vanlig dødelige? 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjonness Skrevet 28. desember 2021 Del Skrevet 28. desember 2021 Join skrev (1 time siden): Strømkutt og autocorrect.. Strømbrudd er vel hakket meir radikalt, mens autokorrekt kan vere like invasivt... Noken ( @stigvi ) har betre kontroll på algoritmer enn andre. Du har ikkje vurdert å lese deg opp på homeseer og kjøre opplæring for oss vanlig dødelige? 😉 Hva er poenget med å bytte til homeseer når man kjører home assistant Men han har lagt ut en del om sine algoritmer spredt rundt på forumet her, finner det med å søke litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 28. desember 2021 Del Skrevet 28. desember 2021 Join skrev (1 time siden): Strømkutt og autocorrect.. Strømbrudd er vel hakket meir radikalt, mens autokorrekt kan vere like invasivt... Noken ( @stigvi ) har betre kontroll på algoritmer enn andre. Du har ikkje vurdert å lese deg opp på homeseer og kjøre opplæring for oss vanlig dødelige? 😉 Det er mange flinke her på homeseer og jeg har ingen ambisjoner om å prøve å nå opp til de 🙂 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.