Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prisene oppdateres ikke, men alt annet virker:

mar-08 09:25:15   TibberSeer ERROR TibberConsumption, time sums failed
mar-08 09:25:15   TibberSeer Warning Serializing 'consumption' failed. (Message: Objektreferanse er ikke satt til en objektforekomst.)
mar-08 09:25:14   TibberSeer ERROR TibberPrice, price info has no data, stopping further processing...
mar-08 09:25:14   TibberSeer Warning Parsing priceInfo failed. (Message: Objektreferanse er ikke satt til en objektforekomst.
Skrevet

Finnes det noen måte å få informasjon om lading av elbil som man får gjennom appen inn i Homeseer gjennom Tibberseer?

Jeg tenker her på f.eks informasjonen om hvor mange kWh som er brukt til å lade bilen.

Skrevet
  Mobile26 skrev (På 8.3.2020 den 8.34):

Prisene oppdateres ikke, men alt annet virker:

Ekspander  

Det ser ikke ut til at noe fungerer...?

Luftvaffel skrev (På 8.3.2020 den 11.08):

Finnes det noen måte å få informasjon om lading av elbil som man får gjennom appen inn i Homeseer gjennom Tibberseer?

Ekspander  

Nei, det er ikke eksponert i APIet.

Skrevet
  Mobile26 skrev (På 8.3.2020 den 18.18):

Jo, det gjør faktisk det...

Ekspander  

Realtime fungerer altså, men ikke noe annet. Det har jeg problemer med å forklare, annet en at du muligens må hente fra Home 1.

Prøv å debugge på developer.tibber.com.

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei. Jeg kjøpte homeseer sist de hadde tilbud. Har latt det ligge litt, men i dag har jeg tatt meg tid til å leke meg litt.

Noe av det første jeg har gjort er å installere tibberseer, siden jeg ikke har tid til kjøre alt på homeseer ennå.

Siden jeg er helt fersk på homeseer: Skal "HSPI_TibberSeer.exe" kjøre hele tiden??
Vet ikke om ting virker som det skal

Skrevet
  Jangri skrev (På 3.4.2020 den 14.03):

Siden jeg er helt fersk på homeseer: Skal "HSPI_TibberSeer.exe" kjøre hele tiden??

Ekspander  

Ja, det er en egen prosess som kjører på maskinen og kommuniserer med HomeSeer. Men det er en fordel om HomeSeer selv starter prosessen. :)

Jangri skrev (På 3.4.2020 den 14.03):

Vet ikke om ting virker som det skal

Ekspander  

Kopier innholdet i ZIP-filen inn i HS3-mappen din (sannsynligvis "c:\program files (x86)\HomeSeer HS3\"). Gå til Plugins -> Manage og Aktiver TibberSeer.

Skrevet

Takk for raskt svar:)

jeg hoppa rett på HS4 beta. Har kopiert inn innholdet i zip-filen slik du nevner, og det ser ut som alt ble konfigurert slik som beskrevet i første innlegget.

men det så ut som det tulla seg til litt for meg i forhold til hva stegene angår?

jeg kjørte exe fila, og det var ikke skrive-tilgang. Kjørte som admin, og da funka det - selv om brukeren min er admin uansett(?)

Er over snittet datakyndig, men det var klin umulig å trykke av «read only» på mappa. Prøvde inne i «security»fanen også.
Så jeg må også finne ut hvordan jeg gjør program filer 86 i win10 om til full tilgang tydeligvis. Skal ikke en admin konto ha full tilgang uansett?

etter restart av hs4 kjørte Jeg exe filen, og da kom det en lang rekke med programkode errors i cmd-vinduet. Vinduet auto-lukka seg så vet ikke detaljer.

Men det så ut som tibberdata kun oppdaterte seg i hs4 når jeg kjørte exe filen manuelt.

legger dette foreløpig i skuffen for brukerfeil! ?

er det noe triks jeg må gjøre for å få exe filen til å starte via hs4?

Skrevet
  Jangri skrev (På 3.4.2020 den 17.41):

er det noe triks jeg må gjøre for å få exe filen til å starte via hs4?

Ekspander  

Ja, som sagt: Du skal ikke starte den selv. Du må aktivere plugin'en.

Øverst ser du menyen "Plugins". Trykk deretter "Manage". Bla ned til du finner TibberSeer. Aktiver den der, så skal den arve rettigheter som HS4.exe har.

• 3 uker senere...
Skrevet
  MrE skrev (På 22.4.2020 den 9.13):

men kan se ut som stien til grafikken har endret seg

Ekspander  

Alright, greit å være obs på. Hva har den endret seg til?

(Og noe rart er det for bakoverkompabilitet med HS3 tilsier at gamle baner burde fungere...)

Skrevet

Pluginen viser til en mappe som heter Contemporary - men grafikken ligger i mappen Status. Fikk broken link på all grafikk når jeg la inn TibberSeer igår. Kopierte mappen Status og renamet til Contemporary så var den fin igjen. I HS3 hadde jeg 4 mapper; Status, Contemporary, UI og Classic. I HS4 har jeg Status og UI.

Om det er noe rart og dette gjelder kun hos meg kan godt være, men jeg har ikke slettet noen mapper ihvertfall :) Forøvrig slettet HS3 og clean install av HS4 i egen mappe.

• Like 1
Skrevet

Ok, glimrende! Takk for informasjonen.

Jeg får bytte fra Contemporary til Status i neste oppdatering, de skal i prinsippet være like. :) 

(evt. faktisk lage min egen grafikk...)

Skrevet
  Moskus skrev (På 22.4.2020 den 10.45):

Jeg får bytte fra Contemporary til Status i neste oppdatering, de skal i prinsippet være like.

Ekspander  

De er ikke like hvis man har byttet Status Icon Set. Om jeg har forstått det riktig så lastes innholdet i det valgte Status Icon Set'et inn i mappen Status i HS3. Vil anta at det er likt i HS4 og at Status-mappen er den korrekte å bruke?

image.png.533bbeaa6a2a7620f2683a925d93d16e.png

Skrevet
  Hillmar skrev (På 22.4.2020 den 11.52):

De er ikke like hvis man har byttet Status Icon Set.

Ekspander  

Nei, det er sant. Derfor jeg hardkodet til Contemporary for i gamle dager varierte navnene mellom forskjellige stilsett. Men det må tydeligvis endres.

Jeg har aldri sett "Simple Lines", men så har jeg aldri lett etter heller. ;)

Hvor kommer det fra?

Glem det, fant her: https://forums.homeseer.com/forum/homeseer-products-services/system-software-controllers/hs3-hs3pro-software/hs3-graphics-status-icons/1257246-sharing-my-icons-with-y-all

og svart her: https://forums.homeseer.com/forum/homeseer-products-services/system-software-controllers/hs3-hs3pro-software/hs3-graphics-status-icons/1323849-simple-lines-dark-icons

Skrevet (endret)

Sliter med at den krasjer, noen tips å komme med? 

Dette er eneste jeg ser i loggen. Har prøvd med både Keep Realtime Alive både av og på.

Har versjon 0.0.1.10 av TibberSeer

på:

image.png.4bb21acd513319e6a8492f26b02f9252.png

av: 

image.png.73a3d0fb104d08200d6af23de6e3990c.png

Endret av Bjonness
Skrevet
  Bjonness skrev (På 23.4.2020 den 15.03):

Har prøvd med både Keep Realtime Alive både av og på.

Ekspander  

Den skal iallfall være på.

Skru på debug logging, så får vi se litt detaljer. Du kan logge til fil hvis du ønsker.

Vi skulle ha sett en "reset count". Plugin'en venter 30 sekunder før den prøver å koble opp igjen, og det skal vises i loggen.

• Thanks 1
Skrevet
  Moskus skrev (På 23.4.2020 den 17.28):

Den skal iallfall være på.

Skru på debug logging, så får vi se litt detaljer. Du kan logge til fil hvis du ønsker.

Vi skulle ha sett en "reset count". Plugin'en venter 30 sekunder før den prøver å koble opp igjen, og det skal vises i loggen.

Ekspander  

Satt det på nå, da er det bare å vente å se :) 

Trenger jeg å ha på begge eller kun Debug logging to file?

image.png.75d289ec2305a9042152dc986353a138.png

Skrevet

Slik ser loggen ut, restartet den selv med "restart listener" knappen i homeseer nå. 

Vis skjult innhold

• 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

Litt urelatert, men samtidig relevant;

Er det noen enkle måter å se om HAN porten er åpen? Har ikke mottatt data siden jeg måtte ta den resetten som Tibber ville ha av Pulse.

I Tibber appen står det "Pulse er riktig konfigurert men har ikke mottatt data enda".

På Developer.Tibber.com/explorer får jeg feilmelding når jeg prøver å kjøre query på Real Time Subscribtion;

"Your subscription data will appear here after server publication!"

HAN porten VAR ihvertfall åpen før - er det noe enkel måte å se dette på uten å mase på everket at de skal sjekke hos seg internt? 

edit: Min Side hos everket bekreftet at den er åpen. Prøver å stenge og åpne den igjen, hvis det ikke går må jeg vel til support hos Tibber..

edit2: Har nå stengt og åpnet HAN porten uten forbedring. Tibber chat next (hvorfor har de ikke telefonnummer........)

Endret av MrE
Skrevet
  MrE skrev (På 8.7.2020 den 19.40):

Prøver å stenge og åpne den igjen, hvis det ikke går må jeg vel til support hos Tibber..

Ekspander  

Jeg hadde nok faktisk heller begynt hos Tibber. Hvis det fungerte til du resatte Pulse, så er det nok hos Tibber det ligger...

Skrevet (endret)
  Moskus skrev (På 9.7.2020 den 8.22):

Jeg hadde nok faktisk heller begynt hos Tibber. Hvis det fungerte til du resatte Pulse, så er det nok hos Tibber det ligger...

Ekspander  

Det løste seg med ny reset av Pulse - godt mulig problemet var mellom stolen og tastaturet 🙂

Endret av MrE

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.