Moskus Skrevet 20. april 2019 Forfatter Skrevet 20. april 2019 I så fall ville det jo være et tegn på en helt utrolig bra service, sannsynligvis uten sidestykke. 2 Siter
bjornepappa Skrevet 24. april 2019 Skrevet 24. april 2019 Skulle vel ha holdt kjeft. To netter på rad no med stopp igjen. Andre med samme feil? ? Siter
Moskus Skrevet 24. april 2019 Forfatter Skrevet 24. april 2019 46 minutter siden, bjornepappa skrev: Skulle vel ha holdt kjeft. To netter på rad no med stopp igjen. Andre med samme feil? ? Jepp. Men kun den siste natten. Jeg får høre med Tibber. Siter
GeneralVirus Skrevet 24. april 2019 Skrevet 24. april 2019 19 minutes ago, Moskus said: Jepp. Men kun den siste natten. Jeg får høre med Tibber. Samme her, stoppet inatt litt etter 00:00. Siter
backspace Skrevet 24. april 2019 Skrevet 24. april 2019 Har også hatt samme problem med at det stopper opp hele tiden. Får data i Tibber appen hele tiden, mens det stopper i Tiberseer. Ellers har Tibber selv stoppet opp noen ganger og da må jeg ta strømmen på tibber modulen for en restart. Siter
Moskus Skrevet 24. april 2019 Forfatter Skrevet 24. april 2019 "Hele tiden" skal det ikke stoppe, iallfall ikke som jeg vet om. Har du dekning nok for Pulse? Her er det snakk om at det stopper for mange rett over midnatt, av og til. Siter
hogmann Skrevet 24. april 2019 Skrevet 24. april 2019 Stoppet over midnatt her de to siste dagene. Start og stopp av plugin får det i gang igjen. Siter
Tverfyll Skrevet 24. april 2019 Skrevet 24. april 2019 Jeg har dette problemet. har løst det med en event som kjører en gang i minuttet. hvis ikke verdien har endret seg, aktiverer jeg "Refresh now" funksjonen. Har fungert etter dette. Siter
backspace Skrevet 24. april 2019 Skrevet 24. april 2019 2 hours ago, Moskus said: "Hele tiden" skal det ikke stoppe, iallfall ikke som jeg vet om. Har du dekning nok for Pulse? Her er det snakk om at det stopper for mange rett over midnatt, av og til. Med hele tiden så er det over de siste 2 månedene ca annen hver dag i snitt. Hender jeg må restarte plugin for å få den til å gå igjen. Har også oppdatert til siste. Har god dekning for Pulse ja, for den går hele tiden via appen ser jeg (2-3 sec update), samme om jeg sjekker query mot tibber så tikker data hele tiden der. Siter
Moskus Skrevet 24. april 2019 Forfatter Skrevet 24. april 2019 ... og du har huket av "Keep Realtime Alive"? Siter
backspace Skrevet 26. april 2019 Skrevet 26. april 2019 On 24/04/2019 at 14:53, Moskus said: ... og du har huket av "Keep Realtime Alive"? Ja, har kjørt med den huket av fra dag en. Men er ikke noe problem, kan scripte "restart" som nevnt over. Ellers er virker tibber plugin'en veldig bra, så bra stykke arbeid! Nå er uansett pulsen koblet bort, kjører AMS ESP'en min i stedet. Siter
Erling Skrevet 30. april 2019 Skrevet 30. april 2019 For oss med Aldon: Sitat Tibber Pulse: Viktig info til alle kunder med Aidon strømmåler Hei, For en stund siden mottok du Tibber Pulse, vår sanntidsmåler av strøm som kan kobles til HAN-porten på nye strømmålere. Som mange kjenner til, så har det vært et problem med Pulse for strømmålere av typen Aidon (brukt blant annet hos nettselskapene Eidsiva, Lyse og Hafslund). Svakheten er at Tibber Pulse trenger ekstra strømforsyning (USB strøm) for å fungere stabilt. Grunnen til dette er en endring som Aidon gjorde i sin software på målerne i vinter - og den gjør at strømforsyningen over HAN-porten kappes på en uheldig måte. Les hele bakgrunnen og historien her. Vi håpet i det lengste, etter dialog med Aidon og nettselskaper, at software i strømmålerne kunne korrigeres tilbake. Det førte dessverre ikke frem. I stedet holder vi derfor på å produsere ny hardware som gjør at Tibber Pulse fungerer også uten USB strøm. Vi omtalte i tidligere status at det ble designet en fiks som etter planen skulle være klar i april. Den versjonen fungerte dessverre ikke og vi måtte lage et helt nytt design. Endelig løsning er nå ferdig designet, men dessverre er det flere ukers produksjonstid på slik hardware. Realistisk vil vi ha det ferdig produsert i sommer, og vil da bruke 2-3 uker på å sende det ut til de tusentalls som har bestilt. Du kan følge oppdatert status for produksjon av den nye versjonen og levering her. For deg som allerede har mottatt Tibber Pulse kan du fint bruke denne med ekstern strømforsyning og beholde eksisterende versjon. For mange har dette heldigvis fungert fint, men siden vi har markedsført at Tibber Pulse skal fungere uten ekstern strømforsyning, så vil vi derfor tilby deg å returnere din eksisterende Pulse og få en ny når neste versjon er klar i sommer. Dette må da registreres her før 15. mai, og så får du instruksjoner når tiden nærmer seg å bytte. Dersom du derimot ønsker å heve kjøpet, så har du selvfølgelig anledning til det. Følg da instruksjonene for dette her. Dette er dessverre prisen vi må betale for å ligge i front på utviklingen av teknologi, og vi må bare å beklage ventetiden til dere som er er omfattet av dette. Hilsen Edgeir og resten av Tibber Bra service. 4 Siter
Moskus Skrevet 1. mai 2019 Forfatter Skrevet 1. mai 2019 Ja, jeg er imponert. Blir deilig å slippe strømforsyningen. Siter
bjornepappa Skrevet 3. mai 2019 Skrevet 3. mai 2019 Er det fleire som fikk slutt på data frå Pulse til HS like etter kl. 21? 1 Siter
JohnMartin Skrevet 3. mai 2019 Skrevet 3. mai 2019 35 minutes ago, bjornepappa said: Er det fleire som fikk slutt på data frå Pulse til HS like etter kl. 21? Stoppet 21:00:37 hos meg 1 Siter
bjornepappa Skrevet 3. mai 2019 Skrevet 3. mai 2019 18 minutter siden, JohnMartin skrev: Stoppet 21:00:37 hos meg 21:00:35 her. Ser no etter kl. 22 at timesprisen heller ikkje har oppdatert seg. I Tibber-appen ser alt ok ut, så det er vel API'et som er nede... Siter
GeneralVirus Skrevet 3. mai 2019 Skrevet 3. mai 2019 Samme her, var også inne å tittet på https://developer.tibber.com/explorer Ser ut som de har noe trøbbel. Siter
bjornepappa Skrevet 4. mai 2019 Skrevet 4. mai 2019 10 timer siden, GeneralVirus skrev: Samme her, var også inne å tittet på https://developer.tibber.com/explorer Ser ut som de har noe trøbbel. Alt ok no. Edgeir bekrefta feil. Siter
Mobile26 Skrevet 20. mai 2019 Skrevet 20. mai 2019 (endret) Installert nå, men ser ut som Tomorrow.png og Today.png mangler? mai-20 16:51:32 Warning File does not exist: C:\Program Files (x86)\Homeseer HS3\html\images\TibberSeer\Today.png mai-20 16:51:32 Warning File does not exist: C:\Program Files (x86)\Homeseer HS3\html\images\TibberSeer\Tomorrow.png Endret 20. mai 2019 av Mobile26 Siter
Moskus Skrevet 21. mai 2019 Forfatter Skrevet 21. mai 2019 Det er auto-genererte bilder. De kan lages hvis du kjører Windows (som du gjør). Bare huk av charting som et valg på root. Siter
Mobile26 Skrevet 21. mai 2019 Skrevet 21. mai 2019 "Den som kan lese, har alltid en fordel"... Virker nå, men Price Charts-bilde er tomt? Siter
Moskus Skrevet 22. mai 2019 Forfatter Skrevet 22. mai 2019 11 timer siden, Mobile26 skrev: Virker nå, men Price Charts-bilde er tomt? Blir oppdatert når den henter nye priser. Siter
Mobile26 Skrevet 22. mai 2019 Skrevet 22. mai 2019 (endret) Nye priser er hentet, men: TibberConsumption, UpdateData ERROR: Verdien kan ikke være null. Parameternavn: source Endret 22. mai 2019 av Mobile26 Siter
Moskus Skrevet 22. mai 2019 Forfatter Skrevet 22. mai 2019 2 timer siden, Mobile26 skrev: TibberConsumption, UpdateData ERROR: Verdien kan ikke være null. Parameternavn: source .... så den finner ingen priser...? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.