Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har dagens priser (oppdatert sist 22:02) og morgendagens priser (oppdatert 13:01), men har feilmelding og ingen ting i Price Charts.

 

Feilmeldingen kommer hvert 15 minutt.

 

Og ved midnatt forsvant morgendagens priser...

Endret av Mobile26
Skrevet

Ja, øverste. Da sliter jeg med å forstå problemet, for prisene er jo oppdatert, og det er de samme dataene som brukes til å lage grafer og oppdatere devicene. Jeg får kikke på koden og se om jeg kan se noe.

Skrevet (endret)

Tydeligvis ikke. Nå er feilen tilbake, og morgendagens priser vises ikke lengre. Price Charts vises.

 

Første gang den oppstod var 01:00 inatt.

TibberSeer ERROR TibberConsumption, UpdateData ERROR: Verdien kan ikke være null. Parameternavn: source
Endret av Mobile26
Skrevet

Kan du gå til https://developer.tibber.com, gå til API exploreren, last din token, og prøv denne spørringen:

{
  viewer {
    homes {
      currentSubscription{
        priceInfo{
          today{
            total
            energy
            tax
            startsAt
          }
          tomorrow{
            total
            energy
            tax
            startsAt
          }
        }
      }
    }
  }
}

 

Skrevet

"Tomorrow" vises ikke:

 

{
  "data": {
    "viewer": {
      "homes": [
        {
          "currentSubscription": {
            "priceInfo": {
              "current": {
                "total": 0.4767,
                "energy": 0.3582,
                "tax": 0.1185,
                "startsAt": "2019-05-24T16:00:00+02:00"
              }
            }
          }
        },
        {
          "currentSubscription": {
            "priceInfo": {
              "current": null
            }
          }
        }
      ]
    }
  }
}

  • 1 måned senere...
Skrevet
4 hours ago, prnordmarken said:

Takk, mye smart der.

 

Om det er slik at HS kommer i ver4 snart. Vil plugins og slikt an eventuelt har kjøpt fortsatt funke eller må det kjøpes på nytt?

 

 

Quote

* HS3 plugins will work fine on HS4, there will NOT be any API changes that will break any HS3 plugins or HS3 external apps.

 

Fra: https://forums.homeseer.com/forum/homeseer-products-services/general-discussion-area/103751-any-news-on-hs4/page12

  • 3 uker senere...
Skrevet

Takk for bra plugin.

Kan det stemme at realtime power ikke oppdateres hvis verdien som kommer fra Tibber/Puls er negativ ?

Jeg har Solceller på taket og store deler av dagen er verdien negativ, men så fort jeg bruker mer enn jeg produserer oppdateres devicen

 

Skrevet
1 time siden, Ftuhus skrev:

Kan det stemme at realtime power ikke oppdateres hvis verdien som kommer fra Tibber/Puls er negativ ?

Det må jeg faktisk sjekke, det har jeg ikke tenkt på. Visste ikke at Realtime kunne bli negativ...

Skrevet
1 time siden, Ftuhus skrev:

Takk for bra plugin.

Kan det stemme at realtime power ikke oppdateres hvis verdien som kommer fra Tibber/Puls er negativ ?

Jeg har Solceller på taket og store deler av dagen er verdien negativ, men så fort jeg bruker mer enn jeg produserer oppdateres devicen

 

Kan det være så enkelt som å sette min.effekt til ein negativ verdi? Ser den står som 0 i standardoppsettet. 

Screenshot_20190819_132937_com.android.chrome.jpg

Skrevet
1 time siden, Ftuhus skrev:

Har prøvd å endre fra 0 til en negativ verdi, men det hjalp ikke

Nei, jeg ser at det gjør det nok ikke...

 

If plugin.Settings.Realtime_Use_AveragePower AndAlso value.AveragePower > 0 Then

... verdien må altså være større enn 0 for å leses ut. Dette fordi "0" vanligvis regnes som ikke data i APIet, men det må det gjøres noe med.

  • Like 1
Skrevet

Er det fler enn meg som har reflektert over at data fra Pulse ikke stemmer overens med fakturert forbruk?

Det forbruket som Tibber fakturerer oss får de opplyst fra nettleverandøren via Elhub og ikke via Pulse.

Jeg bruker NTE som nettleverandør og på grunn av kommunikasjonsproblemer har de kun sporadisk kontakt med den nye strømmåleren (Nuri-Kaifa).

Snakket nettopp med Tibber og de kunne derimot fortelle at NTE sender et såkalt profilert forbruk via Elhub. Jeg trodde jeg ble fakturert på timebasis, dvs reelt forbruk fra time til time. I realiteten har NTE beregnet et antatt forbruk i lange perioder - opp til flere måneder i slengen.

Med andre ord - jeg kan prøve å spare penger ved å bruke TibberSeer for Pulse - men min nettleverandør aner ikke når på døgnet jeg brukte strømmen, og gjetter isteden hvilken pris jeg skal betale. Andre som har synspunkter/erfaringer rundt dette?

Skrevet
Akkurat nå, daniel.h.iversen skrev:

Det gjelder noen svært få måler som fortsatt ikke er timesavleste. Dette skulle egentlig vært på plass fra nyttår.
Har du kontaktet NTE og spurt om de når de regner med å få aktivert dette?

Hvordan vet du at det er få målere som ikke er timeavleste?

Selv fant jeg ut dette av en tilfeldighet etter mye mas om å få åpnet HAN porten.

Har vært kontinuerlig i kontakt med NTE Nett de siste månedene om dette (stort sett enveiskommunikasjon).

I forbindelse med dette får jeg forklart at forbindelsen med måleren er dårlig, noe som gjør det vanskelig å få åpnet HAN porten.

Tilfeldigvis spør jeg om hvordan de får til timeavlesning hvis de ikke har kontakt med måleren. Det gjør vi ikke, var svaret. Vi estimerer forbruket.

I forsøk på å slippe å gjøre noe med dekningen har de til og med antydet at dette med timeavlesning egentlig er noe tull som man ikke tjener noe på likevel. Ikke før jeg truet med å ta saken til Forbrukerrådet kom det en montør og satte opp en bedre antenne slik at de i alle fall fikk nok kontakt med måleren til å åpne HAN porten.

Kampen fortsetter for å få til timeavlesning.

Skrevet (endret)
12 minutter siden, tubaad skrev:

Hvordan vet du at det er få målere som ikke er timeavleste?

 

Fordi jeg jobber i Tibber, og av Tibber sine kunder er det ihvertfall svært få. Men tror kanskje NTE har en større andel enn mange andre nettselskap

 

Endret av daniel.h.iversen
  • Like 1
Skrevet
1 time siden, tubaad skrev:

Snakket nettopp med Tibber og de kunne derimot fortelle at NTE sender et såkalt profilert forbruk via Elhub. Jeg trodde jeg ble fakturert på timebasis, dvs reelt forbruk fra time til time.

 

Trønder Energi startet med timesbasert i januar på min måler.

 

Inne på analyser->forbruk i Tibber-appen ser du om du faktureres estimert eller avlest. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.