Mobile26 Skrevet 22. mai 2019 Skrevet 22. mai 2019 (endret) Har dagens priser (oppdatert sist 22:02) og morgendagens priser (oppdatert 13:01), men har feilmelding og ingen ting i Price Charts. Feilmeldingen kommer hvert 15 minutt. Og ved midnatt forsvant morgendagens priser... Endret 22. mai 2019 av Mobile26 Siter
Moskus Skrevet 23. mai 2019 Forfatter Skrevet 23. mai 2019 Oi, det er rart. Du kjører siste versjon, sant? Kan du gi meg et screenshot av devicene som viser priser? Siter
Mobile26 Skrevet 23. mai 2019 Skrevet 23. mai 2019 (endret) Denne? Endret 23. mai 2019 av Mobile26 Siter
Moskus Skrevet 23. mai 2019 Forfatter Skrevet 23. mai 2019 Ja, øverste. Da sliter jeg med å forstå problemet, for prisene er jo oppdatert, og det er de samme dataene som brukes til å lage grafer og oppdatere devicene. Jeg får kikke på koden og se om jeg kan se noe. Siter
Mobile26 Skrevet 23. mai 2019 Skrevet 23. mai 2019 (endret) Slettet alt. Reinstallerte, og nå er alt på stell... Endret 23. mai 2019 av Mobile26 Siter
Moskus Skrevet 23. mai 2019 Forfatter Skrevet 23. mai 2019 OK, det burde jo ikke ha noe å si, men så lenge det fungerer... Siter
Mobile26 Skrevet 24. mai 2019 Skrevet 24. mai 2019 (endret) Tydeligvis ikke. Nå er feilen tilbake, og morgendagens priser vises ikke lengre. Price Charts vises. Første gang den oppstod var 01:00 inatt. TibberSeer ERROR TibberConsumption, UpdateData ERROR: Verdien kan ikke være null. Parameternavn: source Endret 24. mai 2019 av Mobile26 Siter
Moskus Skrevet 24. mai 2019 Forfatter Skrevet 24. mai 2019 Kan du gå til https://developer.tibber.com, gå til API exploreren, last din token, og prøv denne spørringen: { viewer { homes { currentSubscription{ priceInfo{ today{ total energy tax startsAt } tomorrow{ total energy tax startsAt } } } } } } Siter
Mobile26 Skrevet 24. mai 2019 Skrevet 24. mai 2019 "Tomorrow" vises ikke: { "data": { "viewer": { "homes": [ { "currentSubscription": { "priceInfo": { "current": { "total": 0.4767, "energy": 0.3582, "tax": 0.1185, "startsAt": "2019-05-24T16:00:00+02:00" } } } }, { "currentSubscription": { "priceInfo": { "current": null } } } ] } } } Siter
Stein A Skrevet 22. juli 2019 Skrevet 22. juli 2019 Tibber Pulse RealTime oppe å går, Moskus er superhelt hatten av for deg, samt en sommerpils viket med en gang. Takker ;-) 1 Siter
prnordmarken Skrevet 26. juli 2019 Skrevet 26. juli 2019 On 26/03/2019 at 15:35, mk1 black limited said: Kan noen hjelpe meg med en litt detaljert howto, klarer ikke klikke meg frem til NOT changed jeg.... Siter
Guahtdim Skrevet 26. juli 2019 Skrevet 26. juli 2019 37 minutes ago, prnordmarken said: Kan noen hjelpe meg med en litt detaljert howto, klarer ikke klikke meg frem til NOT changed jeg.... Jeg mistenker at dette er en plugin - EasyTrigger av Spud (30$ US) 1 Siter
prnordmarken Skrevet 28. juli 2019 Skrevet 28. juli 2019 Takk, mye smart der. Om det er slik at HS kommer i ver4 snart. Vil plugins og slikt an eventuelt har kjøpt fortsatt funke eller må det kjøpes på nytt? Siter
Fredrick Skrevet 28. juli 2019 Skrevet 28. juli 2019 4 hours ago, prnordmarken said: Takk, mye smart der. Om det er slik at HS kommer i ver4 snart. Vil plugins og slikt an eventuelt har kjøpt fortsatt funke eller må det kjøpes på nytt? Quote * HS3 plugins will work fine on HS4, there will NOT be any API changes that will break any HS3 plugins or HS3 external apps. Fra: https://forums.homeseer.com/forum/homeseer-products-services/general-discussion-area/103751-any-news-on-hs4/page12 Siter
Ftuhus Skrevet 19. august 2019 Skrevet 19. august 2019 Takk for bra plugin. Kan det stemme at realtime power ikke oppdateres hvis verdien som kommer fra Tibber/Puls er negativ ? Jeg har Solceller på taket og store deler av dagen er verdien negativ, men så fort jeg bruker mer enn jeg produserer oppdateres devicen Siter
Moskus Skrevet 19. august 2019 Forfatter Skrevet 19. august 2019 1 time siden, Ftuhus skrev: Kan det stemme at realtime power ikke oppdateres hvis verdien som kommer fra Tibber/Puls er negativ ? Det må jeg faktisk sjekke, det har jeg ikke tenkt på. Visste ikke at Realtime kunne bli negativ... Siter
bjornepappa Skrevet 19. august 2019 Skrevet 19. august 2019 1 time siden, Ftuhus skrev: Takk for bra plugin. Kan det stemme at realtime power ikke oppdateres hvis verdien som kommer fra Tibber/Puls er negativ ? Jeg har Solceller på taket og store deler av dagen er verdien negativ, men så fort jeg bruker mer enn jeg produserer oppdateres devicen Kan det være så enkelt som å sette min.effekt til ein negativ verdi? Ser den står som 0 i standardoppsettet. Siter
Ftuhus Skrevet 19. august 2019 Skrevet 19. august 2019 Har prøvd å endre fra 0 til en negativ verdi, men det hjalp ikke Siter
Moskus Skrevet 19. august 2019 Forfatter Skrevet 19. august 2019 1 time siden, Ftuhus skrev: Har prøvd å endre fra 0 til en negativ verdi, men det hjalp ikke Nei, jeg ser at det gjør det nok ikke... If plugin.Settings.Realtime_Use_AveragePower AndAlso value.AveragePower > 0 Then ... verdien må altså være større enn 0 for å leses ut. Dette fordi "0" vanligvis regnes som ikke data i APIet, men det må det gjøres noe med. 1 Siter
tubaad Skrevet 21. august 2019 Skrevet 21. august 2019 Er det fler enn meg som har reflektert over at data fra Pulse ikke stemmer overens med fakturert forbruk? Det forbruket som Tibber fakturerer oss får de opplyst fra nettleverandøren via Elhub og ikke via Pulse. Jeg bruker NTE som nettleverandør og på grunn av kommunikasjonsproblemer har de kun sporadisk kontakt med den nye strømmåleren (Nuri-Kaifa). Snakket nettopp med Tibber og de kunne derimot fortelle at NTE sender et såkalt profilert forbruk via Elhub. Jeg trodde jeg ble fakturert på timebasis, dvs reelt forbruk fra time til time. I realiteten har NTE beregnet et antatt forbruk i lange perioder - opp til flere måneder i slengen. Med andre ord - jeg kan prøve å spare penger ved å bruke TibberSeer for Pulse - men min nettleverandør aner ikke når på døgnet jeg brukte strømmen, og gjetter isteden hvilken pris jeg skal betale. Andre som har synspunkter/erfaringer rundt dette? Siter
daniel.h.iversen Skrevet 21. august 2019 Skrevet 21. august 2019 Det gjelder noen svært få måler som fortsatt ikke er timesavleste. Dette skulle egentlig vært på plass fra nyttår. Har du kontaktet NTE og spurt om de når de regner med å få aktivert dette? Siter
tubaad Skrevet 21. august 2019 Skrevet 21. august 2019 Akkurat nå, daniel.h.iversen skrev: Det gjelder noen svært få måler som fortsatt ikke er timesavleste. Dette skulle egentlig vært på plass fra nyttår. Har du kontaktet NTE og spurt om de når de regner med å få aktivert dette? Hvordan vet du at det er få målere som ikke er timeavleste? Selv fant jeg ut dette av en tilfeldighet etter mye mas om å få åpnet HAN porten. Har vært kontinuerlig i kontakt med NTE Nett de siste månedene om dette (stort sett enveiskommunikasjon). I forbindelse med dette får jeg forklart at forbindelsen med måleren er dårlig, noe som gjør det vanskelig å få åpnet HAN porten. Tilfeldigvis spør jeg om hvordan de får til timeavlesning hvis de ikke har kontakt med måleren. Det gjør vi ikke, var svaret. Vi estimerer forbruket. I forsøk på å slippe å gjøre noe med dekningen har de til og med antydet at dette med timeavlesning egentlig er noe tull som man ikke tjener noe på likevel. Ikke før jeg truet med å ta saken til Forbrukerrådet kom det en montør og satte opp en bedre antenne slik at de i alle fall fikk nok kontakt med måleren til å åpne HAN porten. Kampen fortsetter for å få til timeavlesning. Siter
daniel.h.iversen Skrevet 21. august 2019 Skrevet 21. august 2019 (endret) 12 minutter siden, tubaad skrev: Hvordan vet du at det er få målere som ikke er timeavleste? Fordi jeg jobber i Tibber, og av Tibber sine kunder er det ihvertfall svært få. Men tror kanskje NTE har en større andel enn mange andre nettselskap Endret 21. august 2019 av daniel.h.iversen 1 Siter
ZoRaC Skrevet 21. august 2019 Skrevet 21. august 2019 1 time siden, tubaad skrev: Snakket nettopp med Tibber og de kunne derimot fortelle at NTE sender et såkalt profilert forbruk via Elhub. Jeg trodde jeg ble fakturert på timebasis, dvs reelt forbruk fra time til time. Trønder Energi startet med timesbasert i januar på min måler. Inne på analyser->forbruk i Tibber-appen ser du om du faktureres estimert eller avlest. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.