JohnMartin Skrevet 21. august 2019 Skrevet 21. august 2019 tubaad skrev (På 21.8.2019 den 10.07): Hvordan vet du at det er få målere som ikke er timeavleste? Selv fant jeg ut dette av en tilfeldighet etter mye mas om å få åpnet HAN porten. Har vært kontinuerlig i kontakt med NTE Nett de siste månedene om dette (stort sett enveiskommunikasjon). I forbindelse med dette får jeg forklart at forbindelsen med måleren er dårlig, noe som gjør det vanskelig å få åpnet HAN porten. Tilfeldigvis spør jeg om hvordan de får til timeavlesning hvis de ikke har kontakt med måleren. Det gjør vi ikke, var svaret. Vi estimerer forbruket. I forsøk på å slippe å gjøre noe med dekningen har de til og med antydet at dette med timeavlesning egentlig er noe tull som man ikke tjener noe på likevel. Ikke før jeg truet med å ta saken til Forbrukerrådet kom det en montør og satte opp en bedre antenne slik at de i alle fall fikk nok kontakt med måleren til å åpne HAN porten. Kampen fortsetter for å få til timeavlesning. Ekspander Jeg har også NTE, fikk åpnet HAN port og aktivert timesavlesning før jul i fjor. Hadde da også problemer med dekningen. Noe som overrasker meg, da jeg bor som å si midt i byen i nytt hus og der måleren står ute i k-skap. De kom forøvrig å monterte ekstra antenne ganske kjapt på eget initativ. Måtte mase en stund på å få aktivert timesavlesning, siden de trengte en viss periode med rapportering uten feil. Men etter litt purring, så aktiverte de. Gikk vel kanskje ikke så fort, men kan si at det ikke var i nærheten av det du beskriver. Rart om de har endret praksis siden da. Jeg hadde forøvrig telefonnummer og mail en han som satt som ansvarlig for AMS målerene på Innherred, så all kommunikasjon gikk direkte med han. Ikke via kundeservice(grøss). Siter
Frankh Skrevet 26. august 2019 Skrevet 26. august 2019 (endret) Kjører HS3 Standard Edition 3.0.0.435 (Linux) og oppdaterte fra v.0.0.0.9 til 0.0.1.6 for og få inn pulse. Under Manage viser den at den er oppdatert og under devices vises det som normalt. (Normalt før oppdatering). Men når jeg nå klikker på PLUG-INS > TibberSeer > configuration kommer det Timeout from host, source IP: 78.XXX.XXX.XXX TimeMS: 15004 Endret 26. august 2019 av Frankh Siter
bjornepappa Skrevet 27. august 2019 Skrevet 27. august 2019 Eg hadde samme problem i starten, men ein e-post til nettleverandør var nok til å få timesbasert faktura. Siter
Frankh Skrevet 27. august 2019 Skrevet 27. august 2019 bjornepappa skrev (På 27.8.2019 den 4.49): Eg hadde samme problem i starten, men ein e-post til nettleverandør var nok til å få timesbasert faktura. Ekspander Men pulse virker i Tibber-appen hos meg. Siter
Moskus Skrevet 27. august 2019 Forfatter Skrevet 27. august 2019 Frankh skrev (På 26.8.2019 den 17.19): Men når jeg nå klikker på PLUG-INS > TibberSeer > configuration kommer det Timeout from host, source IP: 78.XXX.XXX.XXX TimeMS: 15004 Ekspander Hvor vises denne feilmeldingen? Jeg er riktignok glemsk, men det skal ikke være noe i config'en som sjekker andre kilder. Siter
Frankh Skrevet 27. august 2019 Skrevet 27. august 2019 Moskus skrev (På 27.8.2019 den 6.09): Hvor vises denne feilmeldingen? Jeg er riktignok glemsk, men det skal ikke være noe i config'en som sjekker andre kilder. Ekspander Den vises i nettleseren. Har nå testa på jobb med Chrome og Explorer, samme utfall. Ja jeg sjekket nyss config'en i håp om at det var justeringsmuligheter for timeout Ellers så installerte jeg plugin'et slik som du har beskrevet @Moskus Prøvde også manuelt og slette config, exe og mappa TibberSeer under BIN for så og installere den igjen. Siter
Moskus Skrevet 27. august 2019 Forfatter Skrevet 27. august 2019 Frankh skrev (På 27.8.2019 den 6.20): Den vises i nettleseren. Ekspander ... altså at selve Config-siden gir timeout? Da tipper jeg at plugin'en henger, men jeg kan ikke nødvendigvis fortelle deg hvorfor. Det virker som om plugin'en har starter, linkene er registrert en gang hos HomeSeer, men så har den falt ut. Kan du sjekke når det skjer om "hspi_TibberSeer.exe" kjører som en prosess når dette skjer? Frankh skrev (På 27.8.2019 den 6.20): Prøvde også manuelt og slette config, exe og mappa TibberSeer under BIN for så og installere den igjen. Ekspander Å installere de samme filene vil kun ha noe for seg hvis vi tror at de kan være korrupte. Det kan selvfølgelig skje, men er sannsynligvis ikke det mest trolige. Hvis du skal resette plugin'en, så stopp plugin'en, slett "TibberSeer.ini" i /Config, og start den på nytt. Siter
Frankh Skrevet 27. august 2019 Skrevet 27. august 2019 Moskus skrev (På 27.8.2019 den 6.51): ... altså at selve Config-siden gir timeout? Hvis du skal resette plugin'en, så stopp plugin'en, slett "TibberSeer.ini" i /Config, og start den på nytt. Ekspander Ja når jeg klikker på CONFIGURATION så ser du at nettleseren jobber med å åpne siden men så timeout. Får ikke testa resten før i ettermiddag, da jeg ikke når Pi'n fra jobb Siter
Moskus Skrevet 27. august 2019 Forfatter Skrevet 27. august 2019 Frankh skrev (På 27.8.2019 den 7.31): Ja når jeg klikker på CONFIGURATION så ser du at nettleseren jobber med å åpne siden men så timeout. Ekspander Ok, det er første gang. Hvor mange devicer har du? Frankh skrev (På 27.8.2019 den 7.31): Får ikke testa resten før i ettermiddag, da jeg ikke når Pi'n fra jobb Ekspander MyHS... Siter
Frankh Skrevet 27. august 2019 Skrevet 27. august 2019 (endret) Moskus skrev (På 27.8.2019 den 10.43): Ok, det er første gang. Hvor mange devicer har du? Ekspander 22 devicer på TibberSeer Moskus skrev (På 27.8.2019 den 10.43): MyHS... Ekspander Joda, men tenker på sletting av TibberSeer.ini Endret 27. august 2019 av Frankh Siter
Moskus Skrevet 27. august 2019 Forfatter Skrevet 27. august 2019 Frankh skrev (På 27.8.2019 den 10.50): 22 devicer på TibberSeer Ekspander Jo, men totalt, sånn cirka? Frankh skrev (På 27.8.2019 den 10.50): Joda, men tenker på sletting av TibberSeer.ini Ekspander Ja, det blir vel verre, ja... Siter
Frankh Skrevet 27. august 2019 Skrevet 27. august 2019 Moskus skrev (På 27.8.2019 den 11.14): Jo, men totalt, sånn cirka? Ekspander 259 Moskus skrev (På 27.8.2019 den 6.51): Hvis du skal resette plugin'en, så stopp plugin'en, slett "TibberSeer.ini" i /Config, og start den på nytt. Ekspander Kan ikke huske at jeg slettet noen .ini filer i går, så den tror jeg har uteblitt. Satser på at det er feilen Siter
Moskus Skrevet 27. august 2019 Forfatter Skrevet 27. august 2019 Frankh skrev (På 27.8.2019 den 11.22): 259 Ekspander OK, da burde ikke det være heller. TibberSeer config'en kan ta litt tid å laste pga. måten jeg velger henter ut unike rom og etasjer på (må se om det er mulig å speede den opp). Men det burde ikke ta så lang tid at den timer ut, spesielt ikke med 250 devicer. Frankh skrev (På 27.8.2019 den 11.22): Kan ikke huske at jeg slettet noen .ini filer i går, så den tror jeg har uteblitt. Satser på at det er feilen Ekspander Det burde ikke være nødvendig heller, men nå er vi her.... 1 Siter
Frankh Skrevet 27. august 2019 Skrevet 27. august 2019 Takk for all hjelp Men dette var det som fikk meg til å konvertere til windows. Overgangen gikk denne gangen så mye bedre enn første gang jeg prøvde. Backup ut/inn gikk som Hans i Grete. Nå kjører pulse som bare det her. Nok engang takk @Moskus 1 Siter
Moskus Skrevet 27. august 2019 Forfatter Skrevet 27. august 2019 Frankh skrev (På 27.8.2019 den 18.00): Nå kjører pulse som bare det her. Ekspander Det var bra! Siter
Frankh Skrevet 1. september 2019 Skrevet 1. september 2019 Mobile26 skrev (På 31.8.2019 den 16.36): Får ikke lenger morgendagens priser: Ekspander Jeg måtte inn og huke av tomorrow devices Siter
Moskus Skrevet 1. september 2019 Forfatter Skrevet 1. september 2019 Frankh skrev (På 1.9.2019 den 14.37): Jeg måtte inn og huke av tomorrow devices Ekspander Vi som har aktivert den fra før hadde problemer likevel. Bekreftet og nå fikset av Tibber. Siter
Mobile26 Skrevet 8. oktober 2019 Skrevet 8. oktober 2019 Ser ut som om Tibberseer sluttet å virke ved midnatt 07/08 sept. Siter
Moskus Skrevet 8. oktober 2019 Forfatter Skrevet 8. oktober 2019 Mobile26 skrev (På 8.10.2019 den 10.42): Ser ut som om Tibberseer sluttet å virke ved midnatt 07/08 sept. Ekspander Her var det ca. 03:03... Siter
Luftvaffel Skrevet 3. november 2019 Skrevet 3. november 2019 Hei Er det noen som kan forklare meg hvorfor jeg ikke klarer å hente ut momentan last pr fas? Jeg kan lese dette i appen fra Tibber, men i HS jeg får bare opp det som vises her Siter
bjornepappa Skrevet 3. november 2019 Skrevet 3. november 2019 Luftvaffel skrev (På 3.11.2019 den 19.24): Hei Er det noen som kan forklare meg hvorfor jeg ikke klarer å hente ut momentan last pr fas? Jeg kan lese dette i appen fra Tibber, men i HS jeg får bare opp det som vises her Ekspander Har du huka av for det under configuration? Siter
Luftvaffel Skrevet 3. november 2019 Skrevet 3. november 2019 Har huket av for alt, men det er ikke noe valg for L1, L2 osv. Ser at andre får opp både strømtrekk og spenning på hver fas Siter
bjornepappa Skrevet 3. november 2019 Skrevet 3. november 2019 Luftvaffel skrev (På 3.11.2019 den 19.32): Har huket av for alt, men det er ikke noe valg for L1, L2 osv. Ser at andre får opp både strømtrekk og spenning på hver fas Ekspander Du har huka av for alle valg under device type? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.