Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Anbefalte innlegg

Skrevet
  tubaad skrev (På 21.8.2019 den 10.07):

Hvordan vet du at det er få målere som ikke er timeavleste?

Selv fant jeg ut dette av en tilfeldighet etter mye mas om å få åpnet HAN porten.

Har vært kontinuerlig i kontakt med NTE Nett de siste månedene om dette (stort sett enveiskommunikasjon).

I forbindelse med dette får jeg forklart at forbindelsen med måleren er dårlig, noe som gjør det vanskelig å få åpnet HAN porten.

Tilfeldigvis spør jeg om hvordan de får til timeavlesning hvis de ikke har kontakt med måleren. Det gjør vi ikke, var svaret. Vi estimerer forbruket.

I forsøk på å slippe å gjøre noe med dekningen har de til og med antydet at dette med timeavlesning egentlig er noe tull som man ikke tjener noe på likevel. Ikke før jeg truet med å ta saken til Forbrukerrådet kom det en montør og satte opp en bedre antenne slik at de i alle fall fikk nok kontakt med måleren til å åpne HAN porten.

Kampen fortsetter for å få til timeavlesning.

Ekspander  

 

Jeg har også NTE, fikk åpnet HAN port og aktivert timesavlesning før jul i fjor.

 

Hadde da også problemer med dekningen. Noe som overrasker meg, da jeg bor som å si midt i byen i nytt hus og der måleren står ute i k-skap.

De kom forøvrig å monterte ekstra antenne ganske kjapt på eget initativ. Måtte mase en stund på å få aktivert timesavlesning, siden de trengte en viss periode med rapportering uten feil.

Men etter litt purring, så aktiverte de.

 

Gikk vel kanskje ikke så fort, men kan si at det ikke var i nærheten av det du beskriver.

Rart om de har endret praksis siden da.

Jeg hadde forøvrig telefonnummer og mail en han som satt som ansvarlig for AMS målerene på Innherred, så all kommunikasjon gikk direkte med han. Ikke via kundeservice(grøss).

Skrevet (endret)

Kjører HS3 Standard Edition 3.0.0.435   (Linux) og oppdaterte fra v.0.0.0.9 til 0.0.1.6 for og få inn pulse.

Under Manage viser den at den er oppdatert og under devices vises det som normalt. (Normalt før oppdatering).

Men når jeg nå klikker på PLUG-INS > TibberSeer > configuration kommer det Timeout from host, source IP: 78.XXX.XXX.XXX TimeMS: 15004

 

 

Endret av Frankh
Skrevet
  Frankh skrev (På 26.8.2019 den 17.19):

Men når jeg nå klikker på PLUG-INS > TibberSeer > configuration kommer det Timeout from host, source IP: 78.XXX.XXX.XXX TimeMS: 15004

Ekspander  

Hvor vises denne feilmeldingen? Jeg er riktignok glemsk, men det skal ikke være noe i config'en som sjekker andre kilder.

Skrevet
  Moskus skrev (På 27.8.2019 den 6.09):

Hvor vises denne feilmeldingen? Jeg er riktignok glemsk, men det skal ikke være noe i config'en som sjekker andre kilder.

Ekspander  

 

Den vises i nettleseren. 

Har nå testa på jobb med Chrome og Explorer, samme utfall.

Ja jeg sjekket nyss config'en i håp om at det var justeringsmuligheter for timeout :P

 

Ellers så installerte jeg plugin'et slik som du har beskrevet @Moskus

Prøvde også manuelt og slette config, exe og mappa TibberSeer under BIN for så og installere den igjen.

 

Skrevet
  Frankh skrev (På 27.8.2019 den 6.20):

Den vises i nettleseren. 

Ekspander  

... altså at selve Config-siden gir timeout? :o 

Da tipper jeg at plugin'en henger, men jeg kan ikke nødvendigvis fortelle deg hvorfor.

 

Det virker som om plugin'en har starter, linkene er registrert en gang hos HomeSeer, men så har den falt ut. Kan du sjekke når det skjer om "hspi_TibberSeer.exe" kjører som en prosess når dette skjer?

 

  Frankh skrev (På 27.8.2019 den 6.20):

Prøvde også manuelt og slette config, exe og mappa TibberSeer under BIN for så og installere den igjen.

Ekspander  

Å installere de samme filene vil kun ha noe for seg hvis vi tror at de kan være korrupte. Det kan selvfølgelig skje, men er sannsynligvis ikke det mest trolige.

 

Hvis du skal resette plugin'en, så stopp plugin'en, slett "TibberSeer.ini" i /Config, og start den på nytt. :) 

Skrevet
  Moskus skrev (På 27.8.2019 den 6.51):

... altså at selve Config-siden gir timeout? :o 

Hvis du skal resette plugin'en, så stopp plugin'en, slett "TibberSeer.ini" i /Config, og start den på nytt. :) 

Ekspander  

 

Ja når jeg klikker på CONFIGURATION så ser du at nettleseren jobber med å åpne siden men så timeout.

Får ikke testa resten før i ettermiddag, da jeg ikke når Pi'n fra jobb :P

 

 

Skrevet
  Frankh skrev (På 27.8.2019 den 7.31):

Ja når jeg klikker på CONFIGURATION så ser du at nettleseren jobber med å åpne siden men så timeout.

Ekspander  

Ok, det er første gang. Hvor mange devicer har du?

 

  Frankh skrev (På 27.8.2019 den 7.31):

Får ikke testa resten før i ettermiddag, da jeg ikke når Pi'n fra jobb :P

Ekspander  

MyHS... :) 

Skrevet
  Moskus skrev (På 27.8.2019 den 11.14):

Jo, men totalt, sånn cirka?

Ekspander  

 

259 

 

  Moskus skrev (På 27.8.2019 den 6.51):

Hvis du skal resette plugin'en, så stopp plugin'en, slett "TibberSeer.ini" i /Config, og start den på nytt. :) 

Ekspander  

 

Kan ikke huske at jeg slettet noen .ini filer i går, så den tror jeg har uteblitt. Satser på at det er feilen :)

 

Skrevet
  Frankh skrev (På 27.8.2019 den 11.22):

259 

Ekspander  

OK, da burde ikke det være heller. TibberSeer config'en kan ta litt tid å laste pga. måten jeg velger henter ut unike rom og etasjer på (må se om det er mulig å speede den opp). Men det burde ikke ta så lang tid at den timer ut, spesielt ikke med 250 devicer.

 

  Frankh skrev (På 27.8.2019 den 11.22):

Kan ikke huske at jeg slettet noen .ini filer i går, så den tror jeg har uteblitt. Satser på at det er feilen :)

Ekspander  

Det burde ikke være nødvendig heller, men nå er vi her....

  • Thanks 1
Skrevet

Takk for all hjelp :)

Men dette var det som fikk meg til å konvertere til windows.

Overgangen gikk denne gangen så mye bedre enn første gang jeg prøvde.

Backup ut/inn gikk som Hans i Grete.

 

Nå kjører pulse som bare det her.

 

Nok engang takk @Moskus

  • Like 1
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
Skrevet

Hei

Er det noen som kan forklare meg hvorfor jeg ikke klarer å hente ut momentan last pr fas? Jeg kan lese dette i appen fra Tibber, men i HS jeg får bare opp det som vises her

image.thumb.png.39fa4ab258175632f9e674e9cd38c3fd.png

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.