Moskus Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Så lenge de ikke ligger direkte i HomeSeer3 eller i /bin så går det helt fint. Ikke noe problem. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Tenkte mest på om dll-en han bruker er nyere enn den kan/skal/bør være Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 17 minutter siden, mk1 black limited skrev: Tenkte mest på om dll-en han bruker er nyere enn den kan/skal/bør være Det er nok heller ikke noe problem. Utvikleren tar seg av det, og du hadde fått en feilmelding hvis det var versjonsproblematikk om det. Sist versjon er vel 12.0.3 om jeg husker riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frankis78 Skrevet 5. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2019 Kan dere bekrefte om dere har lagt inn bildene fra image.zip folderen, bare for å forsikre at ikke pluginen prøve å finne et bilde som ikke eksisterer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hillmar Skrevet 5. januar 2019 Del Skrevet 5. januar 2019 Jeg kan bekrefte at alle bilde-filene er på plass i riktige mapper hos meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Samme her, samme feil med siste versjon av plugin dessverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frankis78 Skrevet 13. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2019 Det det ut som det er noe med root og child element som ikke er satt skikkelig i nye beta versjonen, da Homeseer må ha endret noe her, og vi prøver å løse dette. Kommer nok snart en oppdatering 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. januar 2019 Del Skrevet 13. januar 2019 15 timer siden, Frankis78 skrev: Det det ut som det er noe med root og child element som ikke er satt skikkelig i nye beta versjonen, da Homeseer må ha endret noe her, og vi prøver å løse dette. Stalltipset mitt er: 1. Lag først root. 2. Lag så childdevice, og konfigurer denne helt ferdig. 3. Kall hs.SaveDevicesEvents() 4. Sett opp root-child forhold. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frankis78 Skrevet 13. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2019 1 time siden, Moskus skrev: Stalltipset mitt er: 1. Lag først root. 2. Lag så childdevice, og konfigurer denne helt ferdig. 3. Kall hs.SaveDevicesEvents() 4. Sett opp root-child forhold. Takker, ser ikke feil ut det der nei. Skal testes:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frankis78 Skrevet 17. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2019 Da har jeg lagt ut en ny oppdatering i første post, som også støtter beta, pluss litt forbedringer. (Mer info i første post) Dersom dere har allerede innstallert den første, så må dere passe på å slette ConfigPanel.xml filen fra Homeseer Root folder, før dere overskriver filene. ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 18. januar 2019 Del Skrevet 18. januar 2019 14 timer siden, Frankis78 skrev: ConfigPanel.xml filen fra Homeseer Root folder Config-filer bør alltid plasseres i /Config mappe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frankis78 Skrevet 18. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2019 15 minutter siden, Moskus skrev: Config-filer bør alltid plasseres i /Config mappe! Akkurat denne ConfigPanel er en autgenerert XML fil, som holder info om Sensibo enhetene. Så den ligger ikke i Pluginen som standard, men blir generert etter at man har lagt inn api key. Vi har flyttet genereringen av den til bin/SensiboClimate folderen. Burde den ligge i Config folderen likevel kanskje, eller burde det vært en ini fil vi skriver til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 18. januar 2019 Del Skrevet 18. januar 2019 19 minutter siden, Frankis78 skrev: Akkurat denne ConfigPanel er en autgenerert XML fil, som holder info om Sensibo enhetene. Den skal uansett legges i /Config-siden! I /bin skal kun dependencies ligge. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frankis78 Skrevet 18. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2019 Akkurat nå, Moskus skrev: Den skal uansett legges i /Config-siden! I /bin skal kun dependencies ligge. Bra skal får fikset det også:) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frankh Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 Utrolig bra Frankis78 Men jeg får følgende feilmelding etter oppstart av HS3. Er det noe jeg har uteglemt? ? Linux (pi3) HS3 Standard Edition 3.0.0.435 Mono JIT compiler version 4.6.2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frankis78 Skrevet 21. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2019 1 time siden, Frankh skrev: Utrolig bra Frankis78 Men jeg får følgende feilmelding etter oppstart av HS3. Er det noe jeg har uteglemt? ? Linux (pi3) HS3 Standard Edition 3.0.0.435 Mono JIT compiler version 4.6.2 Jey, pga bug i Mono, så genererte den configpanel.xml filen feil i linux. Jeg har fikset dette, og lagt ut ny versjon. (Bare last den ned på nytt) Det er også fikset at config filen skal ligge i Config mappen som @Moskus sa. Dersom du har en fil som heter ConfigPanel.xml i root folderen av sensibo, så slett denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arne Johnny Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 (endret) På 29.12.2018 den 23.41, Frankis78 skrev: Gi en lyd om den fungerer bra:) dette ser jo ut til å fungere utmerket. Bare en ting. Hvordan får jeg skrudd på og av pumpa i pluginen? Endret 22. januar 2019 av Moskus Fjernet mega-sitat. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frankis78 Skrevet 22. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2019 Her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 ... er det en grunn til at statuser og kommandoer er skrevet med store bokstaver... ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arne Johnny Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 13 minutes ago, Frankis78 said: Her? yes men, det er ikke noe status i event byggeren: Tanken er at hvis varmepumpe = OFF - og jeg er på tur hjem - sett den = ON Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frankis78 Skrevet 22. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2019 57 minutter siden, Moskus skrev: ... er det en grunn til at statuser og kommandoer er skrevet med store bokstaver... ? Egentlig ikke, tror vi fulgte det som kom fra apiet her, men må sjekke det på nytt:) (Kan være greit med store og små bokstaver ja:) ) 57 minutter siden, Arne Johnny skrev: yes men, det er ikke noe status i event byggeren: Tanken er at hvis varmepumpe = OFF - og jeg er på tur hjem - sett den = ON Kunne kanskje lagt til en on og off knapp her ser jeg. Men ofte er det litt sånn som på varmepumpene, at det ikke er av og på bryter, men kun en trigger bryter, sånn som sensibo selv gjør det, at den må vite om pumpen er av og på, ellers må du synkronisere enheten. Men jeg ser en annen ting, som kan være en workaround. Når varmepumpen er off, så hopper dropdown ned på 5 grader. Kanskje du kan gjøre sånn?. Jeg glemte å legge inn (Changes and become Hjemme før had its temperature set to 5C) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arne Johnny Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Kunne kanskje lagt til en on og off knapp her ser jeg. Men ofte er det litt sånn som på varmepumpene, at det ikke er av og på bryter, men kun en trigger bryter, sånn som sensibo selv gjør det, at den må vite om pumpen er av og på, ellers må du synkronisere enheten. Men jeg ser en annen ting, som kan være en workaround. Når varmepumpen er off, så hopper dropdown ned på 5 grader. Kanskje du kan gjøre sånn?. Jeg glemte å legge inn (Changes and become Hjemme før had its temperature set to 5C)Ja det fungerer nok det:)Sensibo pluginen fra Smarter control hadde av og på funksjon så på en eller annen måte er det sikkert mulig, uten at jeg har peiling på hvordan:)Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frankis78 Skrevet 23. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2019 34 minutter siden, Arne Johnny skrev: Ja det fungerer nok det:) Sensibo pluginen fra Smarter control hadde av og på funksjon så på en eller annen måte er det sikkert mulig, uten at jeg har peiling på hvordan:) Jeg skal sjekke dette ut, og se hva vi kan få til 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frankh Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 (endret) On 21/01/2019 at 21:59, Frankis78 said: Jey, pga bug i Mono, så genererte den configpanel.xml filen feil i linux. Jeg har fikset dette, og lagt ut ny versjon. (Bare last den ned på nytt) Det er også fikset at config filen skal ligge i Config mappen som @Moskus sa. Dersom du har en fil som heter ConfigPanel.xml i root folderen av sensibo, så slett denne. Hadde utdatert Debian Helt umulig å få sving (horisontalt) inn i plugin? Har satt min pumpe i 45grader for mulighet til å svinge mellom 2 ganger. Men 90% av tiden ønsker jeg den kun til ene gangen men det virker til at hver gang den avrimer så stiller den seg midt på. Endret 24. januar 2019 av Frankh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frankis78 Skrevet 24. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2019 Den er god:) Ang swing horisontalt, så har ingen av mine 3 varmepumper swing horisontalt. Har du mulighet å ta et screenshot fra sensibo appen, hvordan denne ser ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.