Alex Rob Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Hei, jeg lurer på om noen har fått det til med Altibox sin TV Løsning og Unifi USG pluss switch (uten å bruke brumodus på Altibox sind hjemmesentral). Jeg har nå leitet hele helgen, på norske forumer, engelske og tyske. Jeg se at de på tyske forumer har fått dette til men kun når de har fått å vite Source IP (antagelig fra nettleverandør) Jeg bruke Hjemmesentral som Router. Unifi USG er koblet til med en ethernet til Hjemmesentral (USG WAN1 port til Lan Port Hjemmesentral) Unifi Switch er koblet med Unifi USG (Lan1 til Lan1) Altibox dekoder er koblet inn på LAN2 Unifi switch. IGMP Snooping er aktivert under nettverk Følgende programm fil er lagt inn på USG under:C:\Users\Alex\Ubiquiti UniFi\data\sites\default { "protocols": { "igmp-proxy": { "interface": { "eth0": { "alt-subnet": [ "0.0.0.0/0" ], "role": "downstream", "threshold": "1" }, "eth1": { "alt-subnet": [ "0.0.0.0/0" ], "role": "upstream", "threshold": "1" } } } } } Logget meg inn med putty for å sjekke om IGMP er aktivert så er det prat om at en funksjon på selve switchen skulle deaktiveres(Header Validation): Selv om det ble lagt inn Brannmur regler og all disse tilpassninger så hindrer selve USG enda TV Singal. Jeg få TV inn med alle funksjoner bortsett fra å se Live TV, bildet stopper opp. Noen som kjenner til IP Adresser til IPTV leverandør Altibox? som kunne brukes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aleks Skrevet 6. januar 2019 Del Skrevet 6. januar 2019 Kanskje dette hjelper. En export av min config. Dog bruker bridge modus - du kan kanskje finne noe du har glemt der. Måtte fjerne noe sensitiv info så du kan ikke importere hele configen dessverre. firewall { all-ping enable broadcast-ping enable group { network-group TV_WAN { description IPTV network 172.21.0.0/16 } } ipv6-receive-redirects disable ipv6-src-route disable ip-src-route disable log-martians enable name WAN_IN { default-action drop description "WAN to internal" rule 10 { action accept description "Allow established/related" state { established enable related enable } } rule 20 { action drop description "Drop invalid state" state { invalid enable } } } name WAN_LOCAL { default-action drop description "WAN to router" rule 6 { action accept description "Allow IGMP" protocol igmp } rule 10 { action accept description "Allow established/related" state { established enable related enable } } rule 20 { action drop description "Drop invalid state" state { invalid enable } } } receive-redirects disable send-redirects enable source-validation disable syn-cookies enable } interfaces { bridge br0 { address 192.168.1.1/24 aging 300 bridged-conntrack disable description "Local Bridge" hello-time 2 max-age 20 priority 32768 promiscuous enable stp false } ethernet eth0 { duplex auto speed auto } ethernet eth1 { bridge-group { bridge br0 } description "Local Bridge" duplex auto speed auto } ethernet eth2 { bridge-group { bridge br0 } description "Local Bridge" duplex auto speed auto } ethernet eth3 { address dhcp description Internet duplex auto speed auto vif 101 { address dhcp description "Altibox IPTV" dhcp-options { default-route no-update default-route-distance 210 name-server update } mac E4:18:6B:D7:64:A0 } vif 102 { address dhcp description Internet firewall { in { name WAN_IN } local { name WAN_LOCAL } } } } loopback lo { } } port-forward { auto-firewall enable hairpin-nat enable lan-interface br0 rule 1 { description torrent forward-to { address 192.168.1.2 port 51413 } original-port 51413 protocol tcp_udp } rule 2 { description "" forward-to { address 192.168.1.2 port 81 } original-port 81 protocol tcp_udp } rule 3 { description synology forward-to { address 192.168.1.2 port 80 } original-port 80 protocol tcp_udp } rule 4 { description synology forward-to { address 192.168.1.2 port 443 } original-port 443 protocol tcp_udp } rule 5 { description Nvc forward-to { address 192.68.1.100 port 37000 } original-port 3777 protocol tcp_udp } wan-interface eth3.102 } protocols { igmp-proxy { interface eth1 { role downstream threshold 1 } interface eth2 { role downstream threshold 1 } interface eth3.101 { alt-subnet 172.21.0.0/16 role upstream threshold 1 } } static { route 172.21.0.0/16 { next-hop 10.172.82.1 { } } } } service { dhcp-server { disabled false hostfile-update enable shared-network-name LAN_BR { authoritative enable } } static-arp enable use-dnsmasq enable } dns { dynamic { interface eth3.102 { service custom-duckdns { } } } forwarding { cache-size 150 listen-on br0 name-server 1.1.1.1 name-server 1.0.0.1 options localise-queries options domain-needed } } gui { http-port 80 https-port 443 older-ciphers enable } nat { rule 5010 { description "masquerade for WAN" outbound-interface eth3.102 protocol all type masquerade } rule 5011 { description "masquerade for TV_WAN" destination { group { network-group TV_WAN } } log disable outbound-interface eth3.101 protocol all source { group { } } type masquerade } } ssh { port 22 protocol-version v2 } unms { disable } upnp { listen-on br0 { outbound-interface eth3.102 } } } system { host-name ubnt login { } name-server 127.0.0.1 name-server 1.1.1.1 name-server 8.8.8.8 ntp { server 0.ubnt.pool.ntp.org { } server 1.ubnt.pool.ntp.org { } server 2.ubnt.pool.ntp.org { } server 3.ubnt.pool.ntp.org { } } syslog { global { facility all { level notice } facility protocols { level debug } } } time-zone Europe/Oslo traffic-analysis { dpi enable export enable } } Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alex Rob Skrevet 9. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2019 Hallo, kanksje noen som har god peiling på nettverk kan svarer på dette: Jeg brukte wireshark og min gammel asus router hvor jeg vet at tv funger fint. Så ser man LLDP_Multicast og IGMPV2, det kom tydelig fram at disse signaler ikke dukker opp når dekoder er tilkoblet USG. Spørsmålet da! Er dette som må til og åpnes i selve USG for få tv dekoder til å virke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.