RobertL Skrevet 8. januar 2019 Skrevet 8. januar 2019 (endret) Ny Fibaro app (test versjon) for Android er tilgjengelig på Google Play: (Installeres som egen app) Endret 8. januar 2019 av RobertL Siter
hr_beach Skrevet 8. januar 2019 Skrevet 8. januar 2019 Gjelder for øvrig med IOS også. må oppdatere SW på Fibaroen for å få det til å spille. Appen ser ganske fresh ut faktisk (på bildene) En av mine ankepunkter for Fibaro, at de ser ut som sent 90talls design på styringssystemet. Om det fungerer noe bedre, det vet jeg ikke enda :D Siter
Moskus Skrevet 9. januar 2019 Skrevet 9. januar 2019 9 timer siden, hr_beach skrev: En av mine ankepunkter for Fibaro, at de ser ut som sent 90talls design på styringssystemet. Folk må seriøst slutte å referere til design på årstall NN når de tydeligvis ikke husker hvordan årstall NN så ut... 3 Siter
RobertL Skrevet 9. januar 2019 Forfatter Skrevet 9. januar 2019 (endret) Det er jo alltid spennende med noe nytt og ser frem til når Fibaro's "Home Center app" (har de kopiert litt fra Futurehome ?) etterhvert får mere funksjonalitet og bla full støtte for Heatit termostatene. Imidlertid synest jeg at den gamle appen gir mye informasjon "pr. skjermbilde" En har faktisk "kontroll" på inntil 12 stk rom på 1 skjermbilde på en android telefon ang lys, varme, bevegelse og dør -status.. Jeg mistenker mere trykking på skjermen for å få tilsvarende på den nye appen (kanskje ?).. Så foreløpig liker jeg berdre den gamle appen som etter min mening har et klassisk Iphone 2007 preg over seg ? Endret 9. januar 2019 av RobertL Siter
RobertL Skrevet 17. januar 2019 Forfatter Skrevet 17. januar 2019 Krysser fingre for at den nye appen får minst like god støtte for andre enheter enn Fibaro sine egne slik som den gamle har innen den forsvinner utpå året... ? Siter
Cirion Skrevet 22. januar 2019 Skrevet 22. januar 2019 Er det bare meg, eller funker den app'en jævlig dårlig? Hos meg er det masse som ikke er med, og ikonene er bare spørsmålstegn. Siter
hr_beach Skrevet 22. januar 2019 Skrevet 22. januar 2019 6 minutes ago, Cirion said: Er det bare meg, eller funker den app'en jævlig dårlig? Hos meg er det masse som ikke er med, og ikonene er bare spørsmålstegn. Samme her. Mye som ikke er på plass. Jeg har feks ikke scenario'er. Det er litt spesielt. Siter
RobertL Skrevet 22. januar 2019 Forfatter Skrevet 22. januar 2019 1 time siden, hr_beach skrev: Samme her. Mye som ikke er på plass. Jeg har feks ikke scenario'er. Det er litt spesielt. Senarier er vel på plass..om det er slike (som på bilde under) du mener ? Siter
hr_beach Skrevet 22. januar 2019 Skrevet 22. januar 2019 Senarier er vel på plass..om det er slike (som på bilde under) du mener ?Sånn er min: Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
RobertL Skrevet 22. januar 2019 Forfatter Skrevet 22. januar 2019 Har du siste versjon av firmware ( 4.530) på HCL/ HC2 ? Siter
hr_beach Skrevet 22. januar 2019 Skrevet 22. januar 2019 Jess. Lurer på om det er noe med brukeren. Men finnes jo nada nix av info fra Fibaro. Siter
RobertL Skrevet 22. januar 2019 Forfatter Skrevet 22. januar 2019 Er du logget inn på nye appen som admin bruker ? Vises scener i den gamle appen ? Siter
RobertL Skrevet 22. januar 2019 Forfatter Skrevet 22. januar 2019 Her finnes også litt info rundt den nye appen: https://manuals.fibaro.com/knowledge-base-browse/fibaro-home-center-app-frequently-asked-questions/ Siter
Cirion Skrevet 22. januar 2019 Skrevet 22. januar 2019 Den nye appen er helt grusom! Håper virkelig denne forbedres enormt før den gamle slettes. SER HELT FOR JÆVLIG UT... Testet nå på pad, og den er mer uoversiktlig enn den gamle pad versjonen. Men seriøst, skal de virkelig fjærne alt som er bra med den gamle appen og vise alt som ikke skal være der i stedet? Siter
Cirion Skrevet 22. januar 2019 Skrevet 22. januar 2019 Noen som har funnet hvor jeg slår av vibrasjon? Kjennes ut som jeg trykker på alt når jeg scroller. Siter
Cirion Skrevet 23. januar 2019 Skrevet 23. januar 2019 Den nye app'en er så kiip at jeg nå ser på muligheten for å gå videre og heller bruke noe annet enn HC2. Hadde en Z-Stick jeg kjøpte for noen år siden liggende... Etiketten sier ordredato 09-07-2016. Så nå titter jeg på OpenHAB og har satt opp en Virtualbox med Ubuntuserver og OpenHAB. Etter litt fikling så fikk jeg satt opp Z-Stick'en som sekundær kontroller og da raste 37 Z-Wave enheter inn i OpenHAB... Snakk om spark i ræva fra Fibaro Siter
RobertL Skrevet 23. januar 2019 Forfatter Skrevet 23. januar 2019 (endret) Skal være enig i at den nye appen foreløpig ikke er noe å skryte av, men det er tross alt versjon 1.0. Velger å tro at Fibaro vil komme med endel oppdateringer av appen slik at den minst får tisvarende funksjonalitet som den gamle før denne blir fjernet engang i sommer (eller kanskje senere når den nye er bra nok ?).. (Selv bruker jeg kun den gamle appen for mobil) 11 timer siden, Cirion skrev: Noen som har funnet hvor jeg slår av vibrasjon? Kjennes ut som jeg trykker på alt når jeg scroller. Ikke i appen foreløpig så langt jeg kan se, men om du Googler litt så mener jeg å ha lest at det finnes andre apper som kan slå av vibrasjon (men synest ikke det er noe god løsning).. Endret 23. januar 2019 av RobertL Siter
hr_beach Skrevet 1. februar 2019 Skrevet 1. februar 2019 Ny versjon nå, 1.1.0 Har litt smått oppdateringer, som feks å slå av vibrasjon. Siter
Cirion Skrevet 1. februar 2019 Skrevet 1. februar 2019 Ja, digg å få bort vibrasjonen. Nå gjenstår å slå av resten av rotet så jeg kommer fram til rommene. I mitt tilfelle så har jeg nå kun 1 stripe som er brukelig. "Favoritte Rom". Velkommen hjem tar alt for mye plass og gir ikke noe brukelig info for meg. "Alle alarmer er av". Jeg har Verisure som ikke har noe med Fibaro å gjøre. Favoritte Scenarier er jo kun noen få som ikke brukes fra app, resten har jeg måttet slette fordi det ikke er kapasitet på HC2 til å ha slikt. Favoritte apparater. Hva er dette for noe piss?!? Jeg skal jo ikke bruke de nå, jeg skal styre det rommet jeg er i. Huset er nå en alt for lang liste å scrolle i, og igjen scenarierer, hva skal jeg med dem. De bare gir meg fingern og sier SE HVA DU KUNNE HATT men det funker ikke for deg for da overoppheter jeg og tryner så alt slutter å virke... Så nei, håper virkelig Fibaro gjør store endringer her eller velger å fortsette med den gamle app'en. Det som virkelig gjør denne app'en elendig, er jo nettop at de skal erstatte det som funker, men denne dritten. Siter
Cirion Skrevet 2. februar 2019 Skrevet 2. februar 2019 Tror nesten Fibaro hørte på meg... Så nå er HC2 død... Siter
hr_beach Skrevet 9. februar 2019 Skrevet 9. februar 2019 Da fikk jeg scenarier, slettet de gamle og la de inn igjen på HC lite og da kom de også i appen. For øvrig er HC lite på beta 4.531 nå og da fungerer litt mer. Bla er værfunksjonen tilbake igjen ?? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.