Sture00 Skrevet 19. januar 2019 Del Skrevet 19. januar 2019 Så det burde gå greit å bare koble ut den? Er ikke det boksen lyse bruker til å hente ut mitt forbruk på timebasis? Og er det rj45 pulse boksen til tibber bruker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind Skrevet 19. januar 2019 Del Skrevet 19. januar 2019 Ja, Tibber Pulse kobles til HAN-kontakten (RJ45) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 20. januar 2019 Del Skrevet 20. januar 2019 13 timer siden, Øyvind skrev: Ja, Tibber Pulse kobles til HAN-kontakten (RJ45) Ja, men de med Lyse har vel en eldre løsning som ikke har HAN, men et annet interface (også RJ45)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 20. januar 2019 Del Skrevet 20. januar 2019 3 timer siden, ZoRaC skrev: Ja, men de med Lyse har vel en eldre løsning som ikke har HAN, men et annet interface (også RJ45)? Da må de komme å bytte måler, i så fall. Hør med Lyse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristianml Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 De som har Hafslund nett kan nå bestille åpning av HAN på sin Min side. Man får da et varsel på sms når porten er åpnet. Det står ingenting konkret om hvor lang tid det vil ta, eller om dette kun er å regne som en forhåndsbestilling. 4 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Åpning bestilt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjelsvik Skrevet 23. januar 2019 Del Skrevet 23. januar 2019 Bestilt her også.. Men i "kvitteringsmeldingen" så står det fortsatt "Vi har registrert at du ønsker å få åpnet HAN-porten. Vi ser at du har gitt ditt samtykke til åpningen og bekreftelse på at måleren er fysisk sikret. Hafslund Nett vil gjennomføre åpning av HAN-porten innen utgangen av 1. kvartal 2019.Vi sender en SMS til +4740046464 når HAN-porten er åpnet." Så jeg blir ikke overrasket om hele Q1 er omme før det skjer noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjaugen Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Takk for heads-up med Hafslund og HAN. Har søkt. Snublet innom dekke forumet nå nylig. Er i startgropen med Tibber og en Mill-ovn, samt noen IKEA-lys Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rsolva Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 Jeg bestilte nylig Tibber Pulse og fikk også beskjed om levering i starten av mars. Tok kontakt med min nettleverandør Skagerak Nett og de bekrefter at de jobber med klargjøring og oppgradering av systemet og regner med at HAN-porten åpnes ila mars/april. De hadde håpt å ha alt klart til starten av 2019, men skylder på forsinkelser fra NVE. De lovte å sende en epost når alt var i orden, så vi får se! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 24. januar 2019 Del Skrevet 24. januar 2019 12 minutter siden, rsolva skrev: men skylder på forsinkelser fra NVE NVE har ikke noe mer klart nå enn før, så den må de nok lenger ut på landet med... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
traktor109 Skrevet 26. desember 2021 Del Skrevet 26. desember 2021 Sture00 skrev (På 19.1.2019 den 21.37): Så det burde gå greit å bare koble ut den? Er ikke det boksen lyse bruker til å hente ut mitt forbruk på timebasis? Og er det rj45 pulse boksen til tibber bruker? Fikk du lyse til og koble ut smartly, eller gjorde du dette selv? Tenker på og montere tibber pulse selv, men har smartlyboks som bruker HAN porten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrE Skrevet 26. desember 2021 Del Skrevet 26. desember 2021 Napp ut.. Hos en bekjent var smartlyboksen koblet til HAN-pluggen bak plombert deksel på måleren. Lyse kom og fjernet hele Smartly-boksen, la ut HAN-plugg på utsiden av måleren og plomberte på ny. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.