ZoRaC Skrevet 11. januar 2019 Del Skrevet 11. januar 2019 https://itavisen.no/2019/01/11/google-legger-ned-dette-produktet/ Hvilke andre billige, enkle og integrerbare produkter finnes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArnieO Skrevet 11. januar 2019 Del Skrevet 11. januar 2019 (endret) Finnes vel tilsvarende på Aliexpress? Endret 11. januar 2019 av ArnieO Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 Tror jeg får holde meg til Squeezebox'er en stund fremover... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 12. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2019 9 timer siden, ArnieO skrev: Finnes vel tilsvarende på Aliexpress? Som støttes av ChromeCast App og Plugin til HomeSeer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArnieO Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 7 hours ago, ZoRaC said: Som støttes av ChromeCast App og Plugin til HomeSeer? ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeneralVirus Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 Neste generasjon chromecast får samme funksjon som chromecast audio. https://www.theverge.com/circuitbreaker/2018/10/9/17940826/new-google-chromecast-3-2018-wifi-streaming-tv-features Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 12. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2019 36 minutter siden, GeneralVirus skrev: Neste generasjon chromecast får samme funksjon som chromecast audio. https://www.theverge.com/circuitbreaker/2018/10/9/17940826/new-google-chromecast-3-2018-wifi-streaming-tv-features Nei, artikkelen omtaler denne: https://www.dustinhome.no/product/5011104046/chromecast-generation-3 Den har ikke minijack-tilkobling, så den kan ikke kobles til en høyttaler. Det var den store fordelen med CCA. Jeg bruker min hovedsaklig som speakclient fra HomeSeer på en billig høyttaler. Streamer også radio til den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeneralVirus Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 Kan kobles til høytaler sies det. Men må da ha en hdmi til minijack overgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor-Erik Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 11 minutes ago, GeneralVirus said: Kan kobles til høytaler sies det. Men må da ha en hdmi til minijack overgang. Finnes det slike overganger som ikke trenger strøm? HDMI bruker jo digital lyd og selv en enkel DAC trenger jo litt strøm, eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 12. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2019 2 minutter siden, Tor-Erik skrev: Finnes det slike overganger som ikke trenger strøm? HDMI bruker jo digital lyd og selv en enkel DAC trenger jo litt strøm, eller? Joda, jeg har en «audio extractor» der jeg har vanlig CC og en PC-skjerm. Da får jeg lyden ut på en minijack til høyttalerne. Men, usikker på om alle funksjoner funker som de skal uten skjerm på en CC - dukker det ikke opp noen koder eller en del oppsett på skjermen som man da ikke får sett? I tillegg blir jo prisen nesten dobbelt da - en CC + en slik «audio extractor» er mye dyrere enn en CCA... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 12. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2019 2 minutter siden, ZoRaC skrev: Joda, jeg har en «audio extractor» der jeg har vanlig CC og en PC-skjerm. Da får jeg lyden ut på en minijack til høyttalerne. Jeg husket feil, den krever strøm den jeg har: https://s.click.aliexpress.com/e/cVRUpKmG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeneralVirus Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 56 minutes ago, ZoRaC said: Men, usikker på om alle funksjoner funker som de skal uten skjerm på en CC - dukker det ikke opp noen koder eller en del oppsett på skjermen som man da ikke får sett? I tillegg blir jo prisen nesten dobbelt da - en CC + en slik «audio extractor» er mye dyrere enn en CCA... Sto i verge artikkelen at det kom støtte for det etterhvert. At den ville kunne fungere som en chromecast audio. Men jeg aner ikke, bruker Sonos ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toonwolf Skrevet 15. januar 2019 Del Skrevet 15. januar 2019 På 12.1.2019 den 17.39, ZoRaC skrev: speakclient fra HomeSeer på en billig høyttaler Dette er noe jeg har/hadde planer om å gjøre. Har ikke kjøpt noen CCA ennå, men skjønner at jeg ikke bør vente for lenge med å gjøre dette nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeneralVirus Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Noen som prøver å tjene noen slanter https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=137508936 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toonwolf Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 2 timer siden, GeneralVirus skrev: Noen som prøver å tjene noen slanter Så ut som en genial løsning, har noen GEN1 som ligger å samler støv, smart om de kan brukes til dette istedet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 17. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2019 7 timer siden, toonwolf skrev: Så ut som en genial løsning, har noen GEN1 som ligger å samler støv, smart om de kan brukes til dette istedet Ja, men overpriset! Jeg har bestilt denne: https://s.click.aliexpress.com/e/coU66Br6 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toonwolf Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 (endret) 4 timer siden, ZoRaC skrev: Ja, men overpriset! Enig, dette ser ut til å være eksakt samme adapter som han på finn.no skal ha 170 kr + 30 i frakt for. Om du kan vente 1 mnd. så får du den til under kr 30,-! Godt å vite at det finnes alternativer ? Han skriver "NB! slike adaptere selges av andre / andre steder også, men ikke alle lar adapteren hente ut lyden, dersom det ikke er koblet til en VGA skjerm - min klarer dette.", vet ikke om det du har bestilt fra ali fungerer uten VGA adapter @ZoRaC , men det finner du vel ut etterhvert... Endret 17. januar 2019 av toonwolf Endret lenke siden den pekte til en male til female og ikke female til male HDMI som du må ha for å bruke den sammen med ChromeCast Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 17. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2019 16 minutter siden, toonwolf skrev: vet ikke om det du har bestilt fra ali fungerer uten VGA adapter @ZoRaC , men det finner du vel ut etterhvert... Jeg skal ikke ha ut lyd, bare VGA, i dette prosjektet. skal bruke den til å få PIP på TVen av kamera når noen ringer på døra. TVen støtter ikke PIP fra 2 HDMI-kilder, så må konvertere den ene til VGA. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArnieO Skrevet 17. januar 2019 Del Skrevet 17. januar 2019 59 minutes ago, toonwolf said: Enig, dette ser ut til å være eksakt samme adapter som han på finn.no skal ha 170 kr + 30 i frakt for. Om du kan vente 1 mnd. så får du den til under kr 30,-! ?@ZoRaC Det samme gjelder en god del av elektroniske komponenter og moduler som Kjell & co selger - og jeg ser ikke noe galt i det. Slik er det vel blitt: Må ha nå: Butikk. Dyrest. Kan vente en ukes tid: Norsk nettbutikk. Ofte noe billigere. Kan vente 4-8 uker, og verdi under 350-kroners grensen: Aliexpress etc. Mye billigere (så lenge det varer...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.