Madsen Skrevet 14. januar 2019 Skrevet 14. januar 2019 (endret) Hei, Jeg lurer på å prøve meg på slike: https://store.tibber.com/no/store/futurehome-varmekabel-pakke/ Har lamiflex varmekabler på kjøkkenet med gulvføler og ukjente kabler på badet, antageligvis gulvføler der også. Holder også på å bygge et bad og vaskerom til. Er disse å termostatene å anbefale? Ønsker å kunne sette opp regler i fremtiden, og ønsker å kunne se hvor mye strøm de bruker. eller bør jeg gå for noe annet? Videre skal jeg ha fibaro veggplugger til panelovner. Kan jeg bruke fibaros røykvarsler som temperatur sensor for dette? Tips og anbefalinger mottas med takk. Endret 14. januar 2019 av Madsen Siter
Moskus Skrevet 14. januar 2019 Skrevet 14. januar 2019 Ja, det er ikke så mye annet å gå for. Dvs. det finnes jo noen alternativer, men hvor bra støtte de har i FutureHome vet jeg ikke. 2 timer siden, Madsen skrev: Kan jeg bruke fibaros røykvarsler som temperatur sensor for dette? Tja... mulig. Du må sjekke med FutureHome, men det er mulig med andre controllere. Siter
Madsen Skrevet 14. januar 2019 Forfatter Skrevet 14. januar 2019 Okei, takk for svar. Ser at heatit har 3 forskjellige, så jeg blir litt forvirret. 1 stk 16A, en 13A og noe som heter 1 Siter
Moskus Skrevet 15. januar 2019 Skrevet 15. januar 2019 Heatit har to forskjellige. De har versjon 1 (som er på 16A) , og versjon "2fx" fordi versjon 2 hadde en feil med romføleren. Versjon 2 er på 13A. Skal du bruke gulvføler eller ekstern temp.føler så er 2fx fin. Siter
Madsen Skrevet 15. januar 2019 Forfatter Skrevet 15. januar 2019 Hva er argumentene for å ikke bruke versjon 1? ( denne er vesentlig rimeligere) Siter
GeneralVirus Skrevet 15. januar 2019 Skrevet 15. januar 2019 Elektroimportøren har 2fx på tilbud denne uken. 1 Siter
Moskus Skrevet 15. januar 2019 Skrevet 15. januar 2019 27 minutter siden, Madsen skrev: Hva er argumentene for å ikke bruke versjon 1? ( denne er vesentlig rimeligere) Den har ikke strømmåling. Siter
Madsen Skrevet 15. januar 2019 Forfatter Skrevet 15. januar 2019 Aha! Takk for svarene! Da går jeg for 2fx ? Siter
SD.home Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 Koblet du opp disse? Kjører dem uten sensor som effekt regulator og hadde trodd jeg fikk lov til å justere dem i Futurehome appen likt som på veggen. Men inne på appen vises kun grader. Jeg bruker P03(30% effekt) P04(40%) osv. Hadde forventet at dette også kom opp i appen? Mulig dem må settes opp på en annen måte etter dem er inkludert? Siter
Madsen Skrevet 1. mars 2019 Forfatter Skrevet 1. mars 2019 Hei! Ja de er koblet opp, har ikke lagt inn ekstern sensor (røykvarsler) enda. Jeg får heller ikke opp strømmålingen i FH.. Siter
Madsen Skrevet 1. mars 2019 Forfatter Skrevet 1. mars 2019 Kjører de ikke som effekt regulator. Siter
SD.home Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 Hvordan synes du det er å justere gulvtemp via appen? Har sikkert gulvsensor du. Burde gå å justere bare effekt i appen, ikke kun grader. Siter
Madsen Skrevet 1. mars 2019 Forfatter Skrevet 1. mars 2019 Hei, jeg har gulvsensor ja, det fungerer OK. Ja det burde det. Spør om dette på Slack Siter
Moskus Skrevet 1. mars 2019 Skrevet 1. mars 2019 1 time siden, SD.home skrev: Burde gå å justere bare effekt i appen, ikke kun grader. Jeg skal ikke banne på det, men jeg tror det er nevnt før at FutureHome ikke støtter effektstyring. Som @Madsen sier, hør med dem på Slack. Men jeg tipper du får et av to muligheter: 1. "Det støtter vi ikke". eller 2. "Det Kommer Snart™" 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.