Slabbedask Skrevet 17. desember 2019 Skrevet 17. desember 2019 MrTiger, Jeg har sendt melding om lån av kabelen når du er ferdig Siter
berland Skrevet 20. januar 2020 Forfatter Skrevet 20. januar 2020 Noen flere som ønsker å låne kabelen? Hvis ikke går den i retur (til meg). Siter
Slabbedask Skrevet 1. februar 2020 Skrevet 1. februar 2020 Da er kabelen på vei tilbake til Berland 1 Siter
Fjosepose Skrevet 2. desember 2020 Skrevet 2. desember 2020 (endret) @berland Jeg skulle gjerne ha lånt oppgraderingskabelen Endret 2. desember 2020 av Fjosepose Siter
Moskus Skrevet 2. desember 2020 Skrevet 2. desember 2020 29 minutter siden, Fjosepose skrev: @berland Jeg skulle gjerne ha lånt oppgraderingskabelen Er det faktisk en Z-TRM versjon 1 du har? Z-TRM2fx kan oppdateres direkte fra HomeSeer, og Z-TRM3 kan kreve kabel, men det er en annen kabel enn denne visstnok. Siter
Fjosepose Skrevet 2. desember 2020 Skrevet 2. desember 2020 23 minutter siden, Moskus skrev: Er det faktisk en Z-TRM versjon 1 du har? Z-TRM2fx kan oppdateres direkte fra HomeSeer, og Z-TRM3 kan kreve kabel, men det er en annen kabel enn denne visstnok. Ja, jeg har en håndfull av Z-TRM på v1.7. Da vi rehabiliterte kjelleren var entreprenør grei med hvem som skulle kjøpe varer. Jeg timet dette derfor med en Sverige-tur for omlag 5 år siden hvor jeg fikk 4-5 stykker til en kramgod pris, og leverte esken i kjelleren for videre montering🙂 1 Siter
Fjosepose Skrevet 2. desember 2020 Skrevet 2. desember 2020 Viser seg faktisk at jeg har 7 stykker av Heatit z-wave, de fleste på v1.7 og en på v1.8. Da er det kabel som må til om jeg får låne det... Siter
berland Skrevet 7. januar 2021 Forfatter Skrevet 7. januar 2021 Beklager sen respons, kabelen er marginalt skadet etter siste turné (ryddig ordnet opp via PM!) og jeg tror jeg vil ha restlevetiden i reserve til eget behov. Siter
toffyrn Skrevet 11. desember 2021 Skrevet 11. desember 2021 Jeg skulle gjerne oppdatert 3 stk zterm 1. Er det noen som har en kabel jeg kan kjøpe eller låne? Jeg finner hverken firmware eller kabel tilgjengelig noen steder, så tips mottas med takk. 🙂 Siter
Einar Skrevet 21. desember 2021 Skrevet 21. desember 2021 (endret) Jeg har nettopp kjøpt en HEATIT Z-TRM3 hos Power. Så ble jeg ganske skuffet ift. den jeg har på hytta. Men det ser ut til å være en TRM2. Og der kan jeg lese nåværende temperatur, bruke 2 settpunkter og endel mer. Er dette noe en slik oppgraderingskabel kan fikse? Bildene viser de to enhetene. Det jeg savner er mer status. Den jeg har hjemme vet jeg ikke om den virker engang! Edit: Jo, jeg ser med et Efergy effektmeter på inntaket at den kan skrues på/av. Men det rapportere den ikke i Homeseer! Volt, Watts og kW Hours er, og forblir null. Og operating state Idle. Endret 21. desember 2021 av Einar Siter
Moskus Skrevet 22. desember 2021 Skrevet 22. desember 2021 19 hours ago, Einar said: Er dette noe en slik oppgraderingskabel kan fikse? Ang. to setpoints har HeatIt fjernet det i versjon 3. Men du bør kjøre den uoffisielle firmware-versjonen som finnes her på forumet. Da fungerer oppdateringer. Og du bør sjekke at assosiasjoner er noenlunde riktig. Siter
Dorten75 Skrevet 6. januar 2022 Skrevet 6. januar 2022 Forsøker bli klok på denne, også fått levert Heatit Z-TRM3. (ELnr: 5430599) av Power nå i desember. Også gitt de beskjed om dette problemet med firmware 4.0 og at jeg ikke skjønner de selger dette produktet uten nyere versjon. Venter på svar fra innkjøp hos dem... Men forsøkt å lese alle disse trådene på eventuelle løsninger og om at problemet faktisk angår meg. Har Fibaro HC3 og fått satt opp 2 av 4 HeatIt Z-TRM3, og oppdaget jeg ikke klarer styre de med tidsplan, men kun manuelt på selve enheten. Bruker gulvsensor = F Men leste noe at problemet ikke ville ville påvirkes om man brukte F, i svar fra Thermo-Floor. Kan jeg oppdatere firmvare til 4.2 OTA og isåfall hvordan gjør jeg faktisk det? Andre løsninger? Siter
Bjonness Skrevet 6. januar 2022 Skrevet 6. januar 2022 Dorten75 skrev (52 minutter siden): Forsøker bli klok på denne, også fått levert Heatit Z-TRM3. (ELnr: 5430599) av Power nå i desember. Også gitt de beskjed om dette problemet med firmware 4.0 og at jeg ikke skjønner de selger dette produktet uten nyere versjon. Venter på svar fra innkjøp hos dem... Men forsøkt å lese alle disse trådene på eventuelle løsninger og om at problemet faktisk angår meg. Har Fibaro HC3 og fått satt opp 2 av 4 HeatIt Z-TRM3, og oppdaget jeg ikke klarer styre de med tidsplan, men kun manuelt på selve enheten. Bruker gulvsensor = F Men leste noe at problemet ikke ville ville påvirkes om man brukte F, i svar fra Thermo-Floor. Kan jeg oppdatere firmvare til 4.2 OTA og isåfall hvordan gjør jeg faktisk det? Andre løsninger? Det har nok med at Z-wave commandoen ikke følger standard, trodde det var løst på de fleste systemer, men kanskje ikke Fibaro? Ikke noe problem med Home Assistant (og Homeseer) lenger ihvertfall. Kan oppdatere firmware OTA for å få en "uoffisiell" fiks for problemet ditt. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.