Johs. Skrevet 26. september 2016 Skrevet 26. september 2016 Nexa har begynt å selge z-wave produkter: http://www.nexa.se/vara-produkter/zwave Ser ut som det er Everspring rebrandet: http://www.everspring.com/HomeAuto.aspx Tatt inn av for eksempel: http://www.elektroimportoren.no/nexa/78/Brand.html?Path=1045917 Jo flere jo bedre for vi håpe... Siter
Moskus Skrevet 26. september 2016 Skrevet 26. september 2016 Vel, jeg ser poenget ditt ... men trenger vi egentlig en rebranding av Everspring? Vi har jo allerede Everspring. ... er de billige? Siter
Evelen Skrevet 26. september 2016 Skrevet 26. september 2016 Mange everspring enheter selges ikke i Norge, så da er alternativet skyhøy fraktpris. Jeg syns jeg aner at Nexa presser prisene på Z-Wave, noe som virkelig er på tide. Siter
Moskus Skrevet 26. september 2016 Skrevet 26. september 2016 Det hjelper vel ikke hvis det er enheter du egentlig ikke har lyst på? Jeg kommer ikke til å kjøpe flere Everspring bevegelsessensorer eller plugin-moduler... Siter
Evelen Skrevet 26. september 2016 Skrevet 26. september 2016 Det er klart, men hva man har lyst på er vel ganske individuelt. Siter
Moskus Skrevet 27. september 2016 Skrevet 27. september 2016 10 timer siden, Evelen skrev: Det er klart, men hva man har lyst på er vel ganske individuelt. Det kan det være, men enkelte valg er også åpenbare. Vil du betale 549,- for en bevegelsessensor som kun kan sjekke bevegelse, eller vil du betale det samme beløpet for en sensor som sjekker bevegelse men også temperatur og lysstyrke i tillegg? Hvis Everspring sin kostet 200 kr mindre, så hadde det muligens blitt en rettferdig sammenligning. Ellers er jeg jo enig: Jeg håper Nexa klarer å presse prisen ned på dette. Men siden er faktisk er Z-wave (og Everspring), så tviler jeg på det. Og håper jeg tar feil. Siter
Evelen Skrevet 27. september 2016 Skrevet 27. september 2016 Det er på en måte klart, men la oss ta temperatur, jeg har allerede en temperatursensor i hvert eneste rom, da blir det meningsløst å ha flere temperatursensorer rundt om. Siter
Moskus Skrevet 27. september 2016 Skrevet 27. september 2016 13 minutter siden, Evelen skrev: jeg har allerede en temperatursensor i hvert eneste rom, da blir det meningsløst å ha flere temperatursensorer rundt om. Det er jeg ikke nødvendigvis enig i, fint å finne snitt-temperaturen i et rom. Jeg justerer oppp hastigheten på vifta i varmepumpen hvis den ene sensoren er mye kaldere enn den andre i stua. ... men bevegelsessensorer monteres jo stort sett rett under eller i himlingen, så hva den temperarutavlesningen er verdt uten kalibrering kan jo diskuteres... Jeg kunne imidlertid tenke meg Lux i alle rom. Siter
mk1 black limited Skrevet 28. september 2016 Skrevet 28. september 2016 Jeg ser en klar fordel med Everspring bevegelsessensor: IP44! Siter
Moskus Skrevet 28. september 2016 Skrevet 28. september 2016 ... det hadde den gamle Aeon Labs også, og den målte Lux og temp. Siter
mk1 black limited Skrevet 28. september 2016 Skrevet 28. september 2016 Jada. Men kan jeg kjøpe den hvor som helst nå da? Siter
Moskus Skrevet 28. september 2016 Skrevet 28. september 2016 Vet ikke, men kan være verdt å sjekke! Den er jo faktisk mindre følsom for vær enn den nye... Siter
Go4IT Skrevet 28. september 2016 Skrevet 28. september 2016 3 timer siden, Moskus skrev: Vet ikke, men kan være verdt å sjekke! Den er jo faktisk mindre følsom for vær enn den nye... Er det Aeon Labs DSB05 4in1 du mener? Selges hos Clas... Siter
Moskus Skrevet 28. september 2016 Skrevet 28. september 2016 Se der ja! Men selve bevegelsesdeteksjonen på denne når den står ute er så som så. Det er jo faktisk mulig at Everspring gjør en bedre jobb. Men jeg har likevel ikke lyst å anbefale en... Siter
mk1 black limited Skrevet 29. september 2016 Skrevet 29. september 2016 Mine to fungerer faktisk veldig bra, som er mer enn jeg kan si om de to jeg har fra Aeon Labs. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.