bjornepappa Skrevet 20. januar 2019 Skrevet 20. januar 2019 Har ein Neato Botvac Connected som får feil under oppstart - den stoppar opp og ber om å trykke OK, sjå video på denne linken. Får opp feilmelding i app om å reboote, det har ingen effekt. Har rengjort den både innvendig og utvendig på sensorane. Fant tips på nettet om å rotere laseren fram og tilbake vha. q-tip uten at det hjelper. Tips? Siter
Moskus Skrevet 20. januar 2019 Skrevet 20. januar 2019 ... -> https://support.neatorobotics.com Siter
aleks Skrevet 20. januar 2019 Skrevet 20. januar 2019 Jeg har hatt flere Botvac og den delen som feiler mest på disse er laseren, eller motoren til laseren som rett og slett tar kvelden (jeg har hatt en som tok kvelden etter 30 minutter) - dessverre er det ingen billig fiks med mindre neato er villig til å ta den på garanti. Siter
bjornepappa Skrevet 20. januar 2019 Forfatter Skrevet 20. januar 2019 4 timer siden, Moskus skrev: ... -> https://support.neatorobotics.com Henvendelse var sendt før posten her, men i påvente av svar tenkte eg det kunne være verdt forsøket ? Siter
bjornepappa Skrevet 20. januar 2019 Forfatter Skrevet 20. januar 2019 15 minutter siden, aleks skrev: Jeg har hatt flere Botvac og den delen som feiler mest på disse er laseren, eller motoren til laseren som rett og slett tar kvelden (jeg har hatt en som tok kvelden etter 30 minutter) - dessverre er det ingen billig fiks med mindre neato er villig til å ta den på garanti. Det kan sjå ut til at det er problemet her også. Rotoren snurrer ikkje rundt ved oppstart, antar den skal gjere det? Dette skal gå på garanti/reklamasjon, den er ikkje meir enn eit halvt år gammal... Siter
aleks Skrevet 20. januar 2019 Skrevet 20. januar 2019 1 minute ago, bjornepappa said: Det kan sjå ut til at det er problemet her også. Rotoren snurrer ikkje rundt ved oppstart, antar den skal gjere det? Dette skal gå på garanti/reklamasjon, den er ikkje meir enn eit halvt år gammal... Ja er nok det. Er det stort problem på disse støvsugerne. Regner med du får det på garantien. 1 Siter
Moskus Skrevet 21. januar 2019 Skrevet 21. januar 2019 13 timer siden, aleks skrev: Er det stort problem på disse støvsugerne. Jøss. Jeg har 3 Neato'er i drift, der den eldste er en original XV-11 fra 2010. Aldri hørt om dette problemet. På XV-11 har jeg byttet motor på børsten, men det er 4 år siden nå. Siter
aleks Skrevet 21. januar 2019 Skrevet 21. januar 2019 1 hour ago, Moskus said: Jøss. Jeg har 3 Neato'er i drift, der den eldste er en original XV-11 fra 2010. Aldri hørt om dette problemet. På XV-11 har jeg byttet motor på børsten, men det er 4 år siden nå. XV11 sliter ikke med mye utenom dårlige batterier, men den nye, særlig connected-versjonen er litt rar - den skal være flaggskipmodellen, men får ikke oppmerksomheten den burde ha (f.eks de ikke impenenterte virtuelle områder i programvaren) - men det er ikke noe nytt laseren på connected har en feil (usikker på om det også gjelder D5 etc), men connected har jeg sende dem tilbake 3 ganger til nå av samme feil - første døde etter jeg tok den ut av pakken på første runde. TIl kreditt for Neato, de har tatt det på garantien hver gang. Siter
bjornepappa Skrevet 21. januar 2019 Forfatter Skrevet 21. januar 2019 Liten oppdatering: Fikk svar frå kundeservice i dag, det virkar ikkje for at dei har lest verken mail eller vedlegg før det vart spydd ut eit autogenerert svar: Sitat Takk for at du kontakter Neato Robotics-støtte.Jeg forstår at du opplever en omstartingsfeil på roboten din, og jeg vil gjerne hjelpe deg med å løse dette.Prøv følgende for å løse problemet.Utfør en soft reset / soft reset. Dette gjøres ved å plassere roboten på ladestasjonen, venter på at roboten reagerer / lyser og holder hus / startknappen nede i 30 sekunder.(Dette tvinger roboten til å oppdatere systemet, så det er en god ting å gjøre når du har rengjort eller gjort endringer i roboten)· Hvis problemet vedvarer, kan vi prøve en hard reset av roboten.Hard reset· Hard reset ved å holde høyre støtfanger (støtfanger) og starte knappen i 10 sekunder eller ved å sette på / av-knappen av i minst 10 minutter.· Sett på / av-bryteren på ON / ON igjenHvis ingen av disse trinnene hjelper, kan du prøve følgende.Når du har startet den på nytt og startet den på nytt, kan du prøve å holde den venstre støtfangeren (din høyre hvis du vender mot roboten). Dette vil generere en ny feil og informasjonslyset blinker rødt. Slip støtfangeren og den blir blå. Hold støtfangeren ned igjen før du trykker på startknappen. Det vil mislykkes rødt igjen. La gå og det må bli blå igjen. Deretter må du teste om det har hjulpet problemet.Hvis feilen er det samme etterpå, vennligst send meg følgende informasjon slik at jeg kan hjelpe deg videre. Når vi mottar svaret på denne e-posten, kan vi undersøke hvilke alternativer vi har tilgjengelig.· Fullt navn:· Telefonnummer:· Neato modell og farge:· Robotens serienummer:· Din fulle fraktadresse, inkludert by, stat / provins, land og postnummer:· Originalt kjøpsbevis (Kvitteringsbekreftelse eller Bekreftelses-e-post), som må inkludere dato og kjøpssted, modell og kjøpsmengde. Vennligst bruk .JPG eller .PDF formater, hvis det er mulig. Ikke kopier og lim det inn som et svar.· Et bilde av serienummeret (Dette finner du på robotens underside-stempel): Bruk .JPG, .PNG eller .PDF-format hvis det er mulig.· Har din Neato et navn?Jeg ser frem til ditt svar.Ha en veldig god dag.Vennlig hilsen, Patrick Neato Robotics Customer Care Alle opplysningar sendt til Neato på nytt, så får tiden vise...? Siter
Moskus Skrevet 21. januar 2019 Skrevet 21. januar 2019 Amerikansk selskap. Man må alltid gjennom første linje-support. Siter
bjornepappa Skrevet 22. januar 2019 Forfatter Skrevet 22. januar 2019 Oppdatering: Fikk i dag ein ny mail med ein forklaring på korleis eg får sendt vår kjære Ruskesara til reparasjon. Den var ikkje veldig enkel å tolke, kunne virke som den var sendt via Google Translate. Ringde så til kundeservice, der etter lang ventetid fekk prate med ein som snakka gebrokkent svenskdansk. Han gjentok og gjentok til det kjedsommelige at eg skulle få ein ny mail frå LetMeRepair med pakkelapp for å sende pakka enten til Sverige eller Tyskland. I tillegg skulle det vere med ikkje mindre enn tre eksemplar av ein "handelsfaktura" som til min store overraskelse ikkje var fakturakopi frå kjøpet, men derimot eit dokument som skal komme i lag med pakkelappen. Her skal to eksemplar logisk nok festast utanpå pakka og eitt eksemplar leggast ved inni. Puh! Så får eg smøre meg med tålmodigheit og håpe at ting går sin gang vidare... Siter
bjornepappa Skrevet 29. april 2019 Forfatter Skrevet 29. april 2019 Kan legge til at støvsugaren er på reparasjon igjen, men med ny feil. Denne gang via forhandlar, då eg ikkje orka Neatos ubrukelige kundeservice enda ein gang. Etter over ein månad uten å ha høyrt noko kontakta eg forhandlar som informerte om at dei først no har sendt den vidare til reparasjon!!! Rimeleg frustrert forlanga eg estimert tid for når eg får den tilbake, dette kunne ikkje forhandlar svare på. Ut frå forrige erfaring vil eg anta minst éin månad til, mao. er vi uten i over to månader. Vi har vore veldig fornøyd med vår Neato så lenge den har fungert, men med den totalt ubrukelige kundeservicen når feil funkar opp (og to på kort tid når den er nesten ny er for mange) vil eg fråråde alle på det sterkaste å investere i Neato. Dessverre. Siter
ZoRaC Skrevet 29. april 2019 Skrevet 29. april 2019 1 minutt siden, bjornepappa skrev: Etter over ein månad uten å ha høyrt noko kontakta eg forhandlar som informerte om at dei først no har sendt den vidare til reparasjon!!! Rimeleg frustrert forlanga eg estimert tid for når eg får den tilbake, dette kunne ikkje forhandlar svare på. Ut frå forrige erfaring vil eg anta minst éin månad til, mao. er vi uten i over to månader. Du har krav på lånegjenstand om reparasjon tar mer enn 1 uke. Bare å henvise til Forbrukerkjøpsloven! Siter
bjornepappa Skrevet 29. april 2019 Forfatter Skrevet 29. april 2019 Akkurat nå, ZoRaC skrev: Du har krav på lånegjenstand om reparasjon tar mer enn 1 uke. Bare å henvise til Forbrukerkjøpsloven! Ja, i siste mail som vart sendt i dag bad eg om nettopp dette. Spent på svaret... 1 Siter
bjornepappa Skrevet 30. april 2019 Forfatter Skrevet 30. april 2019 Og enden på visa vart at forhandlaren (Proshop) no omleverer (sender ny) støvsugar heilt utan kostnad. Godt håndtert ?? 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.