Moskus Skrevet 27. september 2016 Skrevet 27. september 2016 Synes dette tar konseptet smarthus et hakk lenger. Lurer på om han har automatisert det til å snu seg etter vær og vind, det hadde jeg gjort... https://www.nrk.no/rogaland/dette-huset-kan-snus-etter-sola-1.13148591 1 Siter
Erling Skrevet 27. september 2016 Skrevet 27. september 2016 Synes fruens kommentar var best, hvor er bilen? Usikker om det var på NRK, TV2 eller "lokalen". Siter
Merko Skrevet 28. september 2016 Skrevet 28. september 2016 Husker gamle læreren min hadde slik. men det var på 90-tallet. Siter
Fermate Skrevet 29. september 2016 Skrevet 29. september 2016 Lurer på hvordan det er gjort med vann og kloakk... Siter
Moskus Skrevet 29. september 2016 Forfatter Skrevet 29. september 2016 Ja, det lurte jeg også veldig på! EDIT: Sannsynligvis kan ikke huset gå rundt i det uendelige. Jeg tipper det er slanger og lange strømledninger. Når huset har tatt en runde eller så, må det snu retning. Siter
kanutten Skrevet 29. september 2016 Skrevet 29. september 2016 Før så var det populært å overta svingkranser til offhore kraner som ble skiftet utog støpe ned i garasjegulv, en liten elektromotor og en plate på toppen,så kunne bilen snu der, slapp å rygge ut.. Regner med det er noe alla det samme som er brukt her. Kloakk og strøm til hus kan nok bli en utfordring vil jeg tro.. men finnes sikkert løsninger på det. Siter
Actibus Skrevet 30. september 2016 Skrevet 30. september 2016 Hvis man legger kloakk helt i senter så kan den jo teoretisk sett rotere rundt seg selv, strøm kan løses på samme måte som i rattet på bilen, hvor det er skinner rundt som det går slepekontakter ned på fra huset Siter
Moskus Skrevet 30. september 2016 Forfatter Skrevet 30. september 2016 13 minutter siden, Actibus skrev: Hvis man legger kloakk helt i senter så kan den jo teoretisk sett rotere rundt seg selv, strøm kan løses på samme måte som i rattet på bilen, hvor det er skinner rundt som det går slepekontakter ned på fra huset Jo, men man må ha to rør. Et ut og et inn. Nå er det strengt tatt mulig å ha rør-i-rør, men det høres ut som en særdeles tvilsom løsning siden det er snakk om kloakk og drikkevann... 1 Siter
GeneralVirus Skrevet 8. oktober 2016 Skrevet 8. oktober 2016 Ser han sier han har garasje under, hadde vært spennende å se mer, synd det bare er en overfladisk reportasje. Siter
Moskus Skrevet 8. oktober 2016 Forfatter Skrevet 8. oktober 2016 Helt enig! Et så spennende hus kunne det jo vært snakket lenge om, og vist mye mer detaljer... Siter
SK951 Skrevet 26. oktober 2016 Skrevet 26. oktober 2016 Står litt mer info i denne artikkelen: http://www.h-avis.no/nyheter/karmoy/nyheter/na-gar-huset-snart-rundt/s/2-2.921-1.6676705 Kanutten har mao. rett. svingkranse fra offshore. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.