Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det er noen som trenger MelCloud (Mitsubishi AC) så har jeg et HS-plugin fungerende som gjør følgende

1. Detekterer og lager alle AC devices

2. Skrur av/på

3. Setter temperatur

4. Setter fan speed

5. Setter mode

6. Henter temperatur

Fungerer toveis mellom fjernkontroll, mobile app etc så synkroniserer begge veier.

Er ikke laget web UI for å legge inn brukernavn og passord så det må legges inn manuelt.

Forutsetning det legges ut open source.

• Like 1
Skrevet
14 minutes ago, xibriz said:

Mulig jeg porter den til Python og integrerer mot MQTT hvis jeg får ånden over meg :)

Kjør på, bare husk melcloud trenger 1 minutt på å svare. Skal kjøre litt anaylse på jeg kan kutte hele melcloud og kjøre kommandoer direkte mot wifi-interfacen som brukes til melcloud. Må bare sukke meg til til å ta en tcptrace på nettverket. Da burde det være mulig å få ting til å fungere direkte uten mellomlegget

Skrevet
2 timer siden, aleks skrev:

Kjør på, bare husk melcloud trenger 1 minutt på å svare. Skal kjøre litt anaylse på jeg kan kutte hele melcloud og kjøre kommandoer direkte mot wifi-interfacen som brukes til melcloud. Må bare sukke meg til til å ta en tcptrace på nettverket. Da burde det være mulig å få ting til å fungere direkte uten mellomlegget

Versågod:

Skrevet
2 minutes ago, xibriz said:

Versågod:

Problemet er jo at dette krever modifisering av VP. Håpet er å bruke den innebygget modulen direkte uten å gjøre noe DIY

• 7 måneder senere...
Skrevet

Tar sjansen på legge inn plug-inet for MelCload tross alle farer..

Er det bare å legge inn disse mappene, evt hvor. (og legge inn brukernavn og passord i den ene fila) ?

så dukker plugin på lista over pluginn ?

Skrevet

Jepp, denne må kompileres før man kan bruke den. 

Synd Aleks ga seg med den. Men jeg skjønner at Config-sidene i en HomeSeerPlugin kan ta livslysten fra de fleste.

Skrevet

Skal nok ikke prøve meg på det..
Bare lurte på om det var en relativt enkel måte å få det inn i HS..

Håper noen tar seg tid til å fikse en plugin..

Får satse på en ZXT-600 mens jeg venter

Skrevet

Jeg kan ta en titt og se om jeg enkelt kan endre brukernavn/passord til å enten hentes fra fil eller eventuelt legge det i en config-side. Jeg gjør en fork av løsningen og legger den ut som åpen i mitt Github repo (hvis dette er greit for @aleks).

Jeg kommer ikke til å gjøre store dypdykk i dette.

Skrevet (endret)
6 hours ago, Guahtdim said:

Jeg kan ta en titt og se om jeg enkelt kan endre brukernavn/passord til å enten hentes fra fil eller eventuelt legge det i en config-side. Jeg gjør en fork av løsningen og legger den ut som åpen i mitt Github repo (hvis dette er greit for @aleks).

Jeg kommer ikke til å gjøre store dypdykk i dette.

kjør på

Endret av aleks
  • Like 1
Skrevet (endret)

Last ned her:

MelCloud plugin versjon 1.5.7229.38013

Last ned

• VIKTIG!!! Stopp Homeseer og ta en kopi av hele katalogen til Homeseer (normalt "c:\program files (x86)\Homeseer HS3" for Windows) og legg kopien på ett trygt sted i tilfelle du trenger å gå tilbake.
  • Pakk ut filen i din Homeseer katalog - pass på at du får følgende oppsett (katalogen "Homeseer HS3" skal inneholde 2 nye filer HSPI_MelcloudClimate.exe og HSPI_MelcloudClimate.exe.config, mens du i katalogen Homeseer HS3\bin skal ha fått en ny underkatalog - MelcloudClimate - med 12 filer)  
  • Restart Homeseer
  • Gå inn på Homeseer->Plugins->Manage og trykk enable på MelcloudClimate
  • Plugin vil nå starte og den lager forhåpentligvis en ini-fil(MelcloudClimate.ini) i katalogen <Homeseer HS3>\Config
  • Åpne denne med f.eks. Notepad/Notisblokk eller ett annet vertøy for å redigere tekstfiler.
  • Den ser forhåpentligvis ut som dette:
    [User]
    Username=InsertUsername
    Password=InsertPassword
  • etter Username= ertatter du InsertUsername med ditt brukernavn/epost
  • etter Password= erstatter du InsertPassword med ditt passord. 
  • Mulig du må starte plugin på nytt (gå inn på HomeSeer->Plugins->Manage og slå av og på igjen bryteren for MelcloudClimate.

Enten så fungerer det nå eller så er det desverre ikke mer jeg kan gjøre for å hjelpe siden jeg ikke har MelCloud selv.

Den som vil fortsette å leke med koden finner den på 

https://github.com/oesolberg/MelcloudClimate

Endret av Guahtdim
Ny versjon av plugin 2019-10-17
  • Thanks 1
Skrevet (endret)
3 timer siden, Guahtdim skrev:

Gå inn på Homeseer->Plugins->Manage og trykk enable på GCalSeer

Noen har lånt instrukser fra en annen kar på forumet? ??

EDIT: så først nå at det var samme person bak begge plugins - noen har byttet profilbilde, så så det ikke først... ? 

Endret av ZoRaC
  • Haha 1
Skrevet
22 timer siden, Guahtdim skrev:

@Fjaeran Gjerne gi en tilbakemelding på om det fungerte eller om det gikk dårlig. Hvis det fungerer så ligger det iallefall dokumentert her.

Skal gjøre det.. Må få installert varmepumpa først  :) 

• Haha 1
  • 1 måned senere...
Skrevet
På 2.9.2019 den 15.24, Guahtdim skrev:

@Fjaeran Gjerne gi en tilbakemelding på om det fungerte eller om det gikk dårlig. Hvis det fungerer så ligger det iallefall dokumentert her.

Fungerte ikke :(

Ser ut som innloggingen går bra. Men så kutter programmet og lukker seg..

Image

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.