aleks Skrevet 21. januar 2019 Skrevet 21. januar 2019 Hvis det er noen som trenger MelCloud (Mitsubishi AC) så har jeg et HS-plugin fungerende som gjør følgende 1. Detekterer og lager alle AC devices 2. Skrur av/på 3. Setter temperatur 4. Setter fan speed 5. Setter mode 6. Henter temperatur Fungerer toveis mellom fjernkontroll, mobile app etc så synkroniserer begge veier. Er ikke laget web UI for å legge inn brukernavn og passord så det må legges inn manuelt. Forutsetning det legges ut open source. 1 Siter
Moskus Skrevet 21. januar 2019 Skrevet 21. januar 2019 46 minutter siden, aleks skrev: Forutsetning det legges ut open source. Kan du ikke bare legge det på github, da? 1 Siter
aleks Skrevet 21. januar 2019 Forfatter Skrevet 21. januar 2019 Ok her ligger koden: https://github.com/alekslyse/MelcloudClimate/tree/master/MelcloudClimate Advarsel: Den er VELDIG alpha - du må legge inn epost og passord i koden og kompilere. Jeg tar ikke ansvar om koden lager atomkrig, kona forlater deg, huset brenner ned eller scriptet donerer alle dine eiendeler til en veldedig sak. 1 4 Siter
xibriz Skrevet 21. januar 2019 Skrevet 21. januar 2019 Mulig jeg porter den til Python og integrerer mot MQTT hvis jeg får ånden over meg Siter
aleks Skrevet 21. januar 2019 Forfatter Skrevet 21. januar 2019 14 minutes ago, xibriz said: Mulig jeg porter den til Python og integrerer mot MQTT hvis jeg får ånden over meg Kjør på, bare husk melcloud trenger 1 minutt på å svare. Skal kjøre litt anaylse på jeg kan kutte hele melcloud og kjøre kommandoer direkte mot wifi-interfacen som brukes til melcloud. Må bare sukke meg til til å ta en tcptrace på nettverket. Da burde det være mulig å få ting til å fungere direkte uten mellomlegget Siter
xibriz Skrevet 21. januar 2019 Skrevet 21. januar 2019 2 timer siden, aleks skrev: Kjør på, bare husk melcloud trenger 1 minutt på å svare. Skal kjøre litt anaylse på jeg kan kutte hele melcloud og kjøre kommandoer direkte mot wifi-interfacen som brukes til melcloud. Må bare sukke meg til til å ta en tcptrace på nettverket. Da burde det være mulig å få ting til å fungere direkte uten mellomlegget Versågod: Siter
aleks Skrevet 21. januar 2019 Forfatter Skrevet 21. januar 2019 2 minutes ago, xibriz said: Versågod: Problemet er jo at dette krever modifisering av VP. Håpet er å bruke den innebygget modulen direkte uten å gjøre noe DIY Siter
Fjaeran Skrevet 24. august 2019 Skrevet 24. august 2019 Tar sjansen på legge inn plug-inet for MelCload tross alle farer.. Er det bare å legge inn disse mappene, evt hvor. (og legge inn brukernavn og passord i den ene fila) ? så dukker plugin på lista over pluginn ? Siter
Guahtdim Skrevet 24. august 2019 Skrevet 24. august 2019 Jepp, denne må kompileres før man kan bruke den. Synd Aleks ga seg med den. Men jeg skjønner at Config-sidene i en HomeSeerPlugin kan ta livslysten fra de fleste. Siter
Fjaeran Skrevet 24. august 2019 Skrevet 24. august 2019 Er det enkelt å kompilsere ? Eller er det komplisert ? Er det andre alternativer for å styre og få tilbakemelding på en Kaiteki varmepumpe Siter
Guahtdim Skrevet 24. august 2019 Skrevet 24. august 2019 Selve kompileringen er enkel, men du må hente ned programvare og sette deg litt inn i hvordan det brukes. Det er der utfordringen ligger. Siter
Fjaeran Skrevet 24. august 2019 Skrevet 24. august 2019 Finns det noe kompilering for dummies ? Siter
Guahtdim Skrevet 24. august 2019 Skrevet 24. august 2019 (endret) 2 hours ago, Fjaeran said: Finns det noe kompilering for dummies ? Haha ? https://channel9.msdn.com/Series/CSharp-Fundamentals-for-Absolute-Beginners Det er en start, men jeg er redd du må lære deg litt mer før du kan ta over prosjektet. Endret 24. august 2019 av Guahtdim Siter
Fjaeran Skrevet 25. august 2019 Skrevet 25. august 2019 Skal nok ikke prøve meg på det.. Bare lurte på om det var en relativt enkel måte å få det inn i HS.. Håper noen tar seg tid til å fikse en plugin.. Får satse på en ZXT-600 mens jeg venter Siter
Guahtdim Skrevet 27. august 2019 Skrevet 27. august 2019 Jeg kan ta en titt og se om jeg enkelt kan endre brukernavn/passord til å enten hentes fra fil eller eventuelt legge det i en config-side. Jeg gjør en fork av løsningen og legger den ut som åpen i mitt Github repo (hvis dette er greit for @aleks). Jeg kommer ikke til å gjøre store dypdykk i dette. Siter
aleks Skrevet 27. august 2019 Forfatter Skrevet 27. august 2019 (endret) 6 hours ago, Guahtdim said: Jeg kan ta en titt og se om jeg enkelt kan endre brukernavn/passord til å enten hentes fra fil eller eventuelt legge det i en config-side. Jeg gjør en fork av løsningen og legger den ut som åpen i mitt Github repo (hvis dette er greit for @aleks). Jeg kommer ikke til å gjøre store dypdykk i dette. kjør på Endret 27. august 2019 av aleks 1 Siter
Guahtdim Skrevet 27. august 2019 Skrevet 27. august 2019 (endret) Last ned her: MelCloud plugin versjon 1.5.7229.38013 Last ned VIKTIG!!! Stopp Homeseer og ta en kopi av hele katalogen til Homeseer (normalt "c:\program files (x86)\Homeseer HS3" for Windows) og legg kopien på ett trygt sted i tilfelle du trenger å gå tilbake. Pakk ut filen i din Homeseer katalog - pass på at du får følgende oppsett (katalogen "Homeseer HS3" skal inneholde 2 nye filer HSPI_MelcloudClimate.exe og HSPI_MelcloudClimate.exe.config, mens du i katalogen Homeseer HS3\bin skal ha fått en ny underkatalog - MelcloudClimate - med 12 filer) Restart Homeseer Gå inn på Homeseer->Plugins->Manage og trykk enable på MelcloudClimate Plugin vil nå starte og den lager forhåpentligvis en ini-fil(MelcloudClimate.ini) i katalogen <Homeseer HS3>\Config Åpne denne med f.eks. Notepad/Notisblokk eller ett annet vertøy for å redigere tekstfiler. Den ser forhåpentligvis ut som dette: [User] Username=InsertUsername Password=InsertPassword etter Username= ertatter du InsertUsername med ditt brukernavn/epost etter Password= erstatter du InsertPassword med ditt passord. Mulig du må starte plugin på nytt (gå inn på HomeSeer->Plugins->Manage og slå av og på igjen bryteren for MelcloudClimate. Enten så fungerer det nå eller så er det desverre ikke mer jeg kan gjøre for å hjelpe siden jeg ikke har MelCloud selv. Den som vil fortsette å leke med koden finner den på https://github.com/oesolberg/MelcloudClimate Endret 18. oktober 2019 av Guahtdim Ny versjon av plugin 2019-10-17 1 Siter
ZoRaC Skrevet 27. august 2019 Skrevet 27. august 2019 (endret) 3 timer siden, Guahtdim skrev: Gå inn på Homeseer->Plugins->Manage og trykk enable på GCalSeer Noen har lånt instrukser fra en annen kar på forumet? ?? EDIT: så først nå at det var samme person bak begge plugins - noen har byttet profilbilde, så så det ikke først... ? Endret 27. august 2019 av ZoRaC 1 Siter
Guahtdim Skrevet 2. september 2019 Skrevet 2. september 2019 @Fjaeran Gjerne gi en tilbakemelding på om det fungerte eller om det gikk dårlig. Hvis det fungerer så ligger det iallefall dokumentert her. 1 Siter
Fjaeran Skrevet 3. september 2019 Skrevet 3. september 2019 22 timer siden, Guahtdim skrev: @Fjaeran Gjerne gi en tilbakemelding på om det fungerte eller om det gikk dårlig. Hvis det fungerer så ligger det iallefall dokumentert her. Skal gjøre det.. Må få installert varmepumpa først 1 Siter
Fjaeran Skrevet 4. oktober 2019 Skrevet 4. oktober 2019 På 2.9.2019 den 15.24, Guahtdim skrev: @Fjaeran Gjerne gi en tilbakemelding på om det fungerte eller om det gikk dårlig. Hvis det fungerer så ligger det iallefall dokumentert her. Fungerte ikke Ser ut som innloggingen går bra. Men så kutter programmet og lukker seg.. Siter
Guahtdim Skrevet 4. oktober 2019 Skrevet 4. oktober 2019 Mulig jeg kan ta en liten titt når jeg er tilbake fra ferie, men jeg kan ikke love noe siden jeg ikke engang har tilgang til MelCloud. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.