Fjaeran Skrevet 4. oktober 2019 Skrevet 4. oktober 2019 40 minutter siden, Guahtdim skrev: Mulig jeg kan ta en liten titt når jeg er tilbake fra ferie, men jeg kan ikke love noe siden jeg ikke engang har tilgang til MelCloud. Jeg kan være prøvekanin.. Evt gi deg tilgang til MelCloudkontoen min for en liten periode. Siter
Guahtdim Skrevet 4. oktober 2019 Skrevet 4. oktober 2019 54 minutes ago, Fjaeran said: Jeg kan være prøvekanin.. Evt gi deg tilgang til MelCloudkontoen min for en liten periode. Takker så mye. Jeg gir deg beskjed om jeg får behov for dette. Men ikke forvent noe før ut i uke 42-43. Imorgen drar jeg på ferie. Siter
Knutarn Skrevet 6. oktober 2019 Skrevet 6. oktober 2019 Hadde vært topp og fått dette inn i HS ja Siter
Guahtdim Skrevet 15. oktober 2019 Skrevet 15. oktober 2019 (endret) Oppdatert link i post med ny versjon (Edit: Mulig jeg flytter dette over i egen tråd etter hvert) Endret 15. oktober 2019 av Guahtdim Siter
Guahtdim Skrevet 17. oktober 2019 Skrevet 17. oktober 2019 Etter å ha gått igjennom så klarer jeg ikke å se en enkel quickfix for å få dette i mål. Data som mottas av @Fjaeran ser litt anderledes ut enn de data som jeg tror @aleks mottok. Beklager så mye, men inntil videre legger jeg denne død. Enhver som har lyst til å fortsette kan ta kontakt eller gjøre en branch fra mitt repo. Siter
Guahtdim Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 Og etter en 60 min til med kikking så innser jeg at jeg tok feil. Den som tar sjansen kan teste http://bit.ly/MelCloudClimate_1_5_7229_38013 1 Siter
Fjaeran Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 Ser lovende ut Fanspeed "Auto" tror jeg mangler 1 Siter
Guahtdim Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 (endret) 3 minutes ago, Fjaeran said: Fanspeed "Auto" tror jeg mangler Det kan godt hende. Jeg har ikke sett så mye på koden som setter opp selve devicer og hva de har av muligheter. Men dette er noe som kan fikses etterhvert. Det som nå er spennende er om du klarer å styre fra HomeSeer. Edit: Hvis dette går veien så tror jeg at jeg må lage en config-side for å få lagt inn brukernavn og passord siden norske tegn (æøå) blir feil når man redigerer ini-filen fra notepad. Endret 18. oktober 2019 av Guahtdim Siter
Moskus Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 9 minutter siden, Guahtdim skrev: Hvis dette går veien så tror jeg at jeg må lage en config-side for å få lagt inn brukernavn og passord siden norske tegn (æøå) blir feil når man redigerer ini-filen fra notepad Bare å ikke lagre som ANSI, men UTF-8, så burde det vel gå bra? Siter
Guahtdim Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 (endret) 3 minutes ago, Moskus said: Bare å ikke lagre som ANSI, men UTF-8, så burde det vel gå bra? Har man den muligheten i notepad? Uansett noe som bør implementeres hvis en person eller mer begynner å bruke MelCloud-plugin. Takk til @aleks for grunnarbeidet. Forhåpentligvis har jeg ikke ødelagt den for de som har samme oppsett som han (jeg tror han har mer enn en enhet). Endret 18. oktober 2019 av Guahtdim Siter
Fjaeran Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 12 minutter siden, Guahtdim skrev: Det kan godt hende. Jeg har ikke sett så mye på koden som setter opp selve devicer og hva de har av muligheter. Men dette er noe som kan fikses etterhvert. Det som nå er spennende er om du klarer å styre fra HomeSeer. Ser ikke ut som jeg får styrt fra HS. Blir heller ikke oppdatert i HS. Ikke noe som skjer i plugin heller.. Siter
Guahtdim Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 Med tanke på oppdatering så tror jeg at det kan fort gå 70 sekunder fra du har gjort en endring til det vises i HS. Men det å sende kommandoer skulle gå rimelig umiddelbart. Jeg får titte litt på det i helgen. Siter
Fjaeran Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 Ser ut som Set-temp er feil også.. Stilte inn på 31 grader med fjernkontrollen. HS viser 21 grader (også etter restart av plugin) MelCloud viser 31 grader. Siter
Fjaeran Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 (endret) Liten rettelse !!! HS oppdaterer seg Testet på SET-temp.. Jeg endret SET-temp i MelCloud, så ble det oppdatert i HS.. Prøver andre veien nå.. Tror kanskje viftehastighet 0 er auto.. Endret 18. oktober 2019 av Fjaeran 1 Siter
Moskus Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 17 minutter siden, Guahtdim skrev: Har man den muligheten i notepad? 17 minutter siden, Guahtdim skrev: Uansett noe som bør implementeres hvis en person eller mer begynner å bruke MelCloud-plugin. Ja, selvfølgelig. 1 Siter
Fjaeran Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 Ser ut som det kommer info om status blir oppdatert. Men varmepumpen lar seg ikke styre via HS 1 Siter
Guahtdim Skrevet 18. oktober 2019 Skrevet 18. oktober 2019 (endret) @Fjaeran Jeg har sendt deg pm med ny versjon. Mulig du får til å styre nå. Endret 18. oktober 2019 av Guahtdim Siter
Guahtdim Skrevet 21. oktober 2019 Skrevet 21. oktober 2019 Hvis @Fjaeran tester siste versjon ok så kommer jeg til å lage en egen tråd om Melcloud delen som jeg holder på med. Jeg kommer til å fortsette å la koden på GitHub være åpen. Jeg regner med at jeg kommer til å gjøre om endel der siden applikasjonen nå ikke har mulighet for å bl.a. endre brukernavn og passord direkte i HomeSeer. De umiddelbare tingene som bør implementeres hvis dette skal bli en plugin andre skal bruke: * Kunne endre brukernavn og passord * Kunne endre intervallet som man spør Melcloud (nå hvert 70 sekund - ingen anelse om hva de har som for ofte) Siter
Fjaeran Skrevet 22. oktober 2019 Skrevet 22. oktober 2019 Skal prøve å teste litt senere i dag. Har ikke hatt tid/mulighet til å teste enda. Testet litt da jeg kom hjem i går. Men fikk ikke testet sikkelig.. Ser ut som det fungerer å styre fra HS. Hvertfall noen funksjoner. Siter
Guahtdim Skrevet 22. oktober 2019 Skrevet 22. oktober 2019 Ulempen er at slik det er lagt opp så lagres endringer i plugin for så å bli oversendt når plugin henter info fra Melcloud (hvert 70. sekund). Så du får ikke umiddelbar respons når du gjør en endring i HomeSeer. Med "uflaks" må du vente 1 minutt og 10 sekunder fra du har trykket i HomeSeer til det faktisk skjer en endring. Siter
Guahtdim Skrevet 24. oktober 2019 Skrevet 24. oktober 2019 Denne versjonen fungerer litt bedre http://bit.ly/MelCloudClimate_1_5_7230_31575 Men det er fortsatt endel bugs. Uansett så er jeg på gang med en større gjennomgang av systemet for å bl.a. klare å håndtere at login ikke fungerer eller at man for en periode mister kontakt med Melcloud. Når jeg er ferdig med dette så starter jeg en ny tråd. Siter
MagnusT Skrevet 24. oktober 2019 Skrevet 24. oktober 2019 Hei. Dette får jeg opp i loggen, får ingen nye devicer. Er det noe jeg har oversett som må gjøres? Siter
Guahtdim Skrevet 24. oktober 2019 Skrevet 24. oktober 2019 Det er vanskelig å si. Gi meg en uke så kan jeg levere en bedre versjon. Siter
MagnusT Skrevet 24. oktober 2019 Skrevet 24. oktober 2019 (endret) Oppdatering, nå fant jeg devicene. De hadde bare ikke fått noe floor eller room. Det virker nå ?? Endret 25. oktober 2019 av MagnusT Update 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.