DeVille Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 Sandnes kommune har fått uviklet en app (av Norconsult Informasjonssystemer AS) for påminnelser og varsling om avfallshenting. Jeg har prøvd å overtale dem til også å tilby et åpent API for det samme. De er forsåvidt positive, men er bekymret for utviklingskostnader. Er det noen som kjenner til kommuner som tilbyr et slikt åpent API, slik at jeg kan tipse min kommune om et mulig samarbeid? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
berland Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 I Bergen kan jeg ihvertfall skrive inn adressen min på http://bir.no og få opp tømmedagene, og det er lett å enkode gateadressen i URL. Så jeg har tenkt på om jeg skal lage en skraper for websida man får tilbake for å plukke ut relevante datoer, eller se om det kan gjøres enda penere enn en skraper. Men det har blitt med tanken, har ikke stort nok behov for å automatisere denne påminnelsen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeneralVirus Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 Tromsø har også app fra Norconsult Informasjonssystemer AS. Men har også tømmedag på nettsiden sin der det lett kan "scrapes", har vurdert å få det hentet inn i HS på ett vis, men tømmedagen har aldri vært endret. Så har egentlig ikke sett behovet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune pedersen Skrevet 21. januar 2019 Del Skrevet 21. januar 2019 Bir har ikke, men har laget en sensor som viser dager til neste tømming vha. Node red. Er tømrer ikke koder men var ikke så vanskelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Jeg scraper det med Jon00 Data scraper fra mitt renovasjonsselskap. Ikke noe API her heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor-Erik Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Agder Renovasjon har forsåvidt et api (api.agderrenovasjon.no). Men hvor offisielt det er vet jeg ikke, for de nevner det ikke noe sted på nettsidene og det er veldig godt dokumentert.Sent from my iPad using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 22. januar 2019 Del Skrevet 22. januar 2019 Jeg har et script for scraping av Stavanger Kommunes nettsider. Gir meg neste tømmedato og avfallstype. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DeVille Skrevet 27. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2019 Takk til alle. Kanskje ikke verdens viktigste hjemmeautomasjonstema...? ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hellowlol Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 På 27.1.2019 den 21.17, DeVille skrev: Takk til alle. Kanskje ikke verdens viktigste hjemmeautomasjonstema...? ? Tja, har vært på søpla 3 ganger med grå dunk i bagasjerommet... ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 På 27.1.2019 den 21.17, DeVille skrev: Takk til alle. Kanskje ikke verdens viktigste hjemmeautomasjonstema...? ? Ikke? Helt til søppeldunken kjører ut i gata selv vil jeg jo si det er ganske vesentlig. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 13. september 2019 Del Skrevet 13. september 2019 Sier ikke google-home-en eller echoen din ifra at det er tømmedag til deg før du går ut av døra om morgenen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DeVille Skrevet 13. september 2019 Forfatter Del Skrevet 13. september 2019 (endret) 19 minutter siden, petersv skrev: Sier ikke google-home-en eller echoen din ifra at det er tømmedag til deg før du går ut av døra om morgenen? Nei, men det var jo det jeg ønsket å oppnå (dvs ikke akustisk, jeg foretrekker andre måter), man både home og echo må jo få informasjonen fra et sted. Og det er vel det som er problemstillingen. Endret 13. september 2019 av DeVille Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kimzer Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Noen som har et script for trondheim kommune? Evnt noe jeg kan tilpasse ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 2 timer siden, Kimzer skrev: Noen som har et script for trondheim kommune? Evnt noe jeg kan tilpasse ? Jeg har, men det er Jon00DataScraper for HomeSeer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kimzer Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 (endret) Tar gjerne imot. hvis du vil dele! Endret 17. september 2019 av Kimzer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 31 minutter siden, Kimzer skrev: Tar gjerne imot. hvis du vil dele! Her: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 Finnes en avfall sør sensor for home-assistant. https://github.com/custom-components/sensor.avfallsor Har ikke fått den til å virke selv, men ikke prøvd så hardt heller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hellowlol Skrevet 17. september 2019 Del Skrevet 17. september 2019 1 time siden, Evelen skrev: Finnes en avfall sør sensor for home-assistant. https://github.com/custom-components/sensor.avfallsor Har ikke fått den til å virke selv, men ikke prøvd så hardt heller Du for si fra hvis du finner noen bugs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monsivar Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 Noen som har hentet data fra HRA? sliter med at de nå har bytte av dager i forhold til helligdager, og da fungerer ikke den "dumme 2/4 ukers sensoren min legre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjornomy Skrevet 21. april 2021 Del Skrevet 21. april 2021 Mye artig på denne tråden: https://community.home-assistant.io/t/min-renovasjon/115406 Kanskje mest relevant: https://github.com/eyesoft/home-assistant-custom-components. Om du virkelig vil, kan du fiske ut api-ene som er brukt fra koden. Forutsetter at din kommune jobber med Min Renovasjon (https://www.norkart.no/product/min-renovasjon/). Støtter tydeligvis 190 kommuner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor1no Skrevet 14. november 2021 Del Skrevet 14. november 2021 Endte opp med en workaround der jeg lagde en egen Google kalender der jeg la inn gjentagende hendelser for hver henting (hver 4. uke for papir, hver 2. for rest/bioavfall), og så korrigerte noen få avvik ved helligdager. Homey sjekker hver dag om kalenderen har en event neste dag, sender da melding over MQTT som RPi plukker opp og viser melding på skjermen jeg har i gangen.Hadde vært mer elegant med API, men er OK med litt knoting 1 gang i året Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelen Skrevet 26. september Del Skrevet 26. september hellowlol skrev (På 17.9.2019 den 20.43): Du for si fra hvis du finner noen bugs. Problemer med mixed og bio for tiden, er vist ikke alene om det. https://github.com/custom-components/sensor.avfallsor/issues/18 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.