Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Anbefalte innlegg

Skrevet

Produkter som er nå kjøpt inn og skal testes når jeg får opp Homeseer igjen er:

2x Nexa Plug-in - MYCR-3500 - On/off bryter - 433,92MHz

1x Nexa Dimmer MWMR-251 - 433,92MHz

1x Nexa Dør magnet MEST-1701 - 433,92MHz

1x Trådfri LED 600lm Farge pære m/ remote E27

1x Trådfri LED 600lm Farge pære u/ remote E27

1x Trådfri LED 400lm - E14

1x Downlight 3x4w (kobles opp mot enten Fibaro Dimmer 2 eller Nexa Dimmer MWMR-251 over her) på badet.

Er meget spent på IKEA sine produkter om de funger slik jeg vil ? 

Skrevet

Time to change

Da bytter jeg ut 

Aeon Labs Z-stick gen5 USB-adapter
USB-kontroller for Z-wave-system
https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/smarte-hjem/z-wave/kontrollers/aeon-labs-z-stick-gen5-usb-adapter-p50549

Med denne Z-Wave.Me USB Stick

https://www.dustinhome.no/product/5011024232/usb-stick

og begynner HELT på ny ?

Backup er tatt vare på om noe skulle skje.

Skrevet (endret)

Ok, leste en plass at denne typen "kunne" være bedre(med tanke på backup og slike ting). Ikke at det gjør noe for mitt oppsett, eller hva som har skjedd her hos meg. Men siden jeg tar en ny start up, så velger jeg den.

Eller er den ikke bedre? Jeg vil jo ha den beste av de to som jeg har nå da...

Den ene er fysisk større, som jeg har idag, og om det kan gi bedre rekkevidde med "større" antenne, så tar jeg den andre gamle...

Endret av mr.rs4
Skrevet (endret)

Jeg har Biltema sine lys amatur i garasjen, totalt 9stk. Og hver amatur er på 2x58w. Det er 1044watt. + en mindre på 72w. Totalt ca 1200watt.

Disse er delt opp i 2 deler, der 3 av de går nå "på" med bevegelse(ikke noe smarhus i garasjen enda), og har en fysisk bryter resten av lysene.

Det jeg ønsker er å få smarthus inn i garasjen og, og tenkt å bruke Fibaro dobbel switch, der S1 styre lys med bevegelse(3stk), og S2 styre lys(6stk) med annen bevegelse / bryter.

Vil det la seg gjøre med Fibaro Dobbel Switch og Biltema sine Lys amatur. Fibaro Rele skal kunne styre opptil "Fibaro relé 1 x 8A - 1840W Z-Wave"

image.thumb.png.2a9d92cbf0f3aeff7b1e0615ce7ebfa5.png

Endret av mr.rs4
Skrevet
  mr.rs4 skrev (På 5.2.2019 den 0.28):

Ok, leste en plass at denne typen "kunne" være bedre(med tanke på backup og slike ting). Ikke at det gjør noe for mitt oppsett, eller hva som har skjedd her hos meg. Men siden jeg tar en ny start up, så velger jeg den.

Ekspander  

Når HomeSeer eventuelt får ut fingeren å fikser det så er den bedre til det, da kan man ta backup og restore av Z-Wave nettverk i HS. Mener det skal gå med en eldre versjon av Uzb1. Men dette vet @Moskus mye mer om enn meg.

Aeotec sin må du bruke Aeotec sin software til å ta backup og restore med. Men egentlig ingen problem når man har ett etablert system, bare å ta en backup når man legger til noe nytt så har man det.

Skrevet
  GeneralVirus skrev (På 5.2.2019 den 13.03):

Når HomeSeer eventuelt får ut fingeren å fikser det så er den bedre til det, da kan man ta backup og restore av Z-Wave nettverk i HS. Mener det skal gå med en eldre versjon av Uzb1. Men dette vet @Moskus mye mer om enn meg.

Ekspander  

Ja, i de nyere firmware til UZB1 har de, i sin uendelige visdom, gjort det umulig for andre (som HomeSeer) å ta backup av interfacet. Vi får håpe det kommer en ny firmware som endrer det eller at de forteller HS og andre hvordan det nå må gjøres.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Lager en "Huske liste" for meg.

Om noen mener jeg burde forrandre noe setter jeg pris på deres innspill.

Sette opp Viritual Device

Vis skjult innhold

RFXcom

Har laget med en liten "huske liste" på hvordan sette opp Nexa stikk i RFXCom. Men trenger litt mer start hjelp ifra dere.

Vis skjult innhold

Endret av mr.rs4
Skrevet

Jeg ville fått montert en kontaktor/rele for å styre lysstoffrør, jeg har et 16A DIN skinne montert rele i fordelerskapet i garasjen, som styrer 8x36w rør. 

Relet får styrestrøm fra en enkel on/off pille. 

Fungert nå i over 4 år. 

Startstrømmen på lysstoffrør er så stor at relet i de små modulene (fibaro, nexa, qubino etc) til slutt brenner seg fast og da er alltid av eller på, derfor ikke lurt å koble de direkte mot lysstoffrør, men heller bruke et større rele/kontaktor som er egnet til slike laster. 

• Like 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.