Dabis1705 Skrevet 22. januar 2019 Skrevet 22. januar 2019 Hei. Hoppet på moten å kjøpte meg den nye Homey v2. Sitter nå å knoter med hvordan jeg får programert den opp. Men får ikke tilgang til den via nettleser. Den sender meg bare videre til app selv ved å dytte inn ip adressen i nettleseren. Er jeg nub å ikke finner ut av det eller er Atom nub å ikke har en slik løsning å går kun for app oppsett? Siter
GeneralVirus Skrevet 22. januar 2019 Skrevet 22. januar 2019 De hadde det før har jeg skjønt, men har fjernet det nylig. Mobile only tydeligvis..... Hadde vært en dealbreaker for meg. Siter
Evelen Skrevet 22. januar 2019 Skrevet 22. januar 2019 Ser ut som dem ditcher Web UI https://community.athom.com/t/athoms-decision-for-mobile-first-and-removing-of-the-desktop-interface-web-ui-in-homey-v2-0-0/5341 Siter
Master Aeon Skrevet 28. januar 2019 Skrevet 28. januar 2019 Jepp, i versjon 2.0 som de kom med nylig så kuttet de ut desktop-versjonen og sperret for webutgaven, noe som egentlig er helt idiotisk. De kunne i det minste beholdt webgrensesnittet. I tillegg så er den nye app'en kun tilgjengelig i mobilformat og ikke i fullformat for iPads og tablets ellers. De skal visstnok komme med det en gang i fremtiden, men utviklingen hos de går veldig tregt. Virker som de er et ganske lite firma med svært få utviklere. Det tar uker og måneder og få løst problemer via support. Men når alt fungerer så er den topp. Homey støtter veldig mye. Jeg personlig sliter med at Homey-enheten blir overbelastet av Zigbee devices som ifølge support spammer Homey konstant. Det finnes derimot ingen logger å trace for Zigbee nettet, kun for Z-Wave, og ingen muligheter til å se hvordan Homey har det generelt sett. Det er ganske ugunstig da de i så måte vil miste kunder pga. lite responsiv og ustabil Homey smathub. Jeg kjører fremdeles versjon 1.5.13 for å beholde desktop-utgaven for mine flows. Gidder ikke å surre med det på en liten mobilskjerm. Siter
Dabis1705 Skrevet 30. januar 2019 Forfatter Skrevet 30. januar 2019 Takk for svar! Er det noe som helst mulighet for å nedgradere den jeg har til versjon 1.5? Siter
Master Aeon Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 (endret) Nei, dessverre. Vi blir nok uansett tvunget til å oppgradere etter hvert. Endret 30. januar 2019 av Master Aeon Siter
Dabis1705 Skrevet 30. januar 2019 Forfatter Skrevet 30. januar 2019 Blir nesten litt sint her jeg sitter. Har ventet på at prisen skulle dette litt å hev meg i stede på nå når den nye versjonen kom ut. Å med nye versjoner er det jo alltid bedre og mer fleksibelt nå til dags men her har de rett å slett snevret inn å fjernet funksjoner som gjør at dette bare blir en dyr dum lysende kule som står å ikke blir brukt til det den var tiltenkt til. ikke snakk om at jeg gidder å programmere opp hele huset mitt via mobilen min. Noen som vil kjøpe min? selger den for 3000kr ink frakt! Siter
aleks Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 17 minutes ago, Dabis1705 said: Blir nesten litt sint her jeg sitter. Har ventet på at prisen skulle dette litt å hev meg i stede på nå når den nye versjonen kom ut. Å med nye versjoner er det jo alltid bedre og mer fleksibelt nå til dags men her har de rett å slett snevret inn å fjernet funksjoner som gjør at dette bare blir en dyr dum lysende kule som står å ikke blir brukt til det den var tiltenkt til. ikke snakk om at jeg gidder å programmere opp hele huset mitt via mobilen min. Noen som vil kjøpe min? selger den for 3000kr ink frakt! Er det pro-versjonen du har? I såfall kan jeg være interessert for testing Siter
Messel Skrevet 30. januar 2019 Skrevet 30. januar 2019 2 hours ago, Dabis1705 said: Blir nesten litt sint her jeg sitter. Har ventet på at prisen skulle dette litt å hev meg i stede på nå når den nye versjonen kom ut. Å med nye versjoner er det jo alltid bedre og mer fleksibelt nå til dags men her har de rett å slett snevret inn å fjernet funksjoner som gjør at dette bare blir en dyr dum lysende kule som står å ikke blir brukt til det den var tiltenkt til. ikke snakk om at jeg gidder å programmere opp hele huset mitt via mobilen min. Noen som vil kjøpe min? selger den for 3000kr ink frakt! Man kan jo snu litt på flisa og si at det er greit å lese seg litt opp før man kjøper noe. Jeg tror de har kommunisert i over ett år nå at ved oppgradering til v2 så går de over til mobilt grensesnitt? Jeg er ikke lenger inne i Homey enn at jeg akkurat rakk å prøve versjonen med web grensesnitt før jeg oppgraderte til v2. Synes det er bedre på mange måter med v2, men akkurat det med flows, særlig hvis man skal lage mer avanserte utgaver, er nok bedre i en nettleser. Håper de ordner ett alternativ til akkurat dette, og det er mange som mener det samme Siter
Moskus Skrevet 31. januar 2019 Skrevet 31. januar 2019 8 timer siden, Messel skrev: Jeg tror de har kommunisert i over ett år nå at ved oppgradering til v2 så går de over til mobilt grensesnitt? Ja, selv om de har gjort en feil beslutning, har de iallfall stått ved den. At web-grensesnittet forsvant kom ikke som en overraskelse for meg. Problemet er hvordan det er informert om det. Jeg vet det kun fordi det har vært diskutert her tidligere, og det er jo ikke akkurat som de reklamerer for det på hjemmesidene sine. Personlig tror jeg det er en tabbe. Joda, det er fint å ha muligheten til å lage regler i mobil-appen (f.eks. HomeSeer har enda ikke denne muligheten), men hvis valget står mellom et fungerende web-grensesnitt og en app, så velger jeg web-grensesnittet 100 over 100 ganger. Rett og slett fordi det er mye arbeid å automatisere et hus, og man er mer effektiv med en større arbeidsflate enn en mobilskjerm. Siter
Master Aeon Skrevet 31. januar 2019 Skrevet 31. januar 2019 100% enig. Dessuten er det en stor forskjell ut over skjermstørrelsen: Å arbeide via et tastatur og en mus gir også helt overlegen kontroll og er svært mye mer effektivt sammenlignet med å bruke en fingertupp på en skjerm. Der er den største forskjellen synes jeg. Siter
Moskus Skrevet 31. januar 2019 Skrevet 31. januar 2019 2 timer siden, Master Aeon skrev: Der er den største forskjellen synes jeg. Men det lar seg jo faktisk bøte på. Har man en Android-mobil er det forholdsvis lett å koble til mus og tastatur. Men siden grensesnittet ikke er laget for det, så er det vel begrenset for hva den endringen alene gir... Siter
iKat Skrevet 25. februar 2019 Skrevet 25. februar 2019 Fikk nettopp mail om at de lanserer Flow for web: https://blog.athom.com/announcing-homey-flow-for-web/ En annen ting.. Er z-wave rekkevidden så dårlig som den vil ha det til på diverse forum? Ivar Siter
Dabis1705 Skrevet 25. februar 2019 Forfatter Skrevet 25. februar 2019 Fantastisk!!! Å jeg som nesten solgte den videre da denne funksjonen var ganske avgjørende for om jeg gadd å legge flere timer i programering via telefonen. Siter
aleks Skrevet 25. februar 2019 Skrevet 25. februar 2019 2 hours ago, iKat said: Fikk nettopp mail om at de lanserer Flow for web: https://blog.athom.com/announcing-homey-flow-for-web/ En annen ting.. Er z-wave rekkevidden så dårlig som den vil ha det til på diverse forum? Ivar Ja, det ga homey et stort ekstrapoeng. Vedr zwave, med mindre de har endret noe så ja. Når jeg jobbet med å paire enheter var zwave så dårlig jeg måtte bokstavlig talt holde enheter 10cm fra homey for å ha godt nok signal for å inkludere. Men det betyr ikke zwave er dårlig når du har fått opp nettverket Siter
Master Aeon Skrevet 25. februar 2019 Skrevet 25. februar 2019 Jeg sliter med både Z-Wave og Zigbee på min Homey. Ifølge support så er Zigbee-delen relativt dårlig og trenger en grundig oppdatering. Jeg har noen enheter som visstnok ifølge support spammer Homey så ille at alt sakker ned på Homey og gjør den lite responsiv og ustabil. Nesten som et DDoS-angrep, men de har absolutt ingen verktøy til å se konkret hva som er problemet selv om jeg har sendt over flere diagnoselogger. Det eneste de har kunnet gjøre er å anbefalte meg å "re-paire" alle 28 Zigbee-enhetene mine for å se om det hjelper. Så langt har jeg gjort det på 7 enheter uten noe som helst forbedring. Er som å skyte i blinde da jeg vet ikke hvilke enheter som er problemet eller om det vil hjelpe eller om problemet vil komme tilbake om det teoretisk sett skulle løse seg. Så styr unna Zigbee-enheter for Homey inntil videre. Z-Wave er også ustabil hos meg, men det kan komme av mange faktorer inkludert at Homey har en noe dårlig plattform der også. Jeg mistenker at det kan være noen enheter som fungerer dårlig samtidig som jeg har et ganske stort hus med doble tømmervegger innimellom som hjelper dårlig på rekkevidden på Z-Wave. Men som Aleks sa, jeg må også ha nye enheter fysisk rett ved Homey for å kunne adde eller remove de uten problemer. Jeg håper derimot at de finner ut av alle problemene slik at jeg får et stabilt og optimalt responsivt smarthus til slutt. Akkurat nå er det derimot et relativt dumt hus. Siter
Moskus Skrevet 26. februar 2019 Skrevet 26. februar 2019 12 timer siden, Master Aeon skrev: Ifølge support så er Zigbee-delen relativt dårlig ... i følge support faktisk? Siter
Tukun Skrevet 26. februar 2019 Skrevet 26. februar 2019 (endret) Nå skal det sies at alle noder blir lagt til på Homey som secure. Når man inkluderer en enhet som secure sender den mye mer informasjon og oftere enn om enheten ikke var inkludert som secure. Man har uansett ikke mulighet til å velge mellom normal og secure mode. Noe som medfører at z-wave nettverket blir tregere og tregere jo fler enheter man har. Legger man i tillegg til enheter som ikke er Z-wave+ stopper nettverket helt opp. Usikker hvorfor de kun har mulighet til å legge til noder som secure... Endret 26. februar 2019 av Tukun Siter
Master Aeon Skrevet 26. februar 2019 Skrevet 26. februar 2019 Support har innrømmet at Zigbee-koden trenger en gjennomgang og forbedring ja. Så den er definitivt ikke god. Jeg ser det tydelig i praksis hos meg med 28 Zigbee-enheter. Funker greit med noen få av de. Siter
iKat Skrevet 26. februar 2019 Skrevet 26. februar 2019 Høres ut som jeg skal vente litt ihvertfall. Takk Ivar Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.