Cirion Skrevet 23. januar 2019 Skrevet 23. januar 2019 37 enheter ligger i Configuration\Things men ingen Things i Control. Noe jeg helt klart ikke forstår her. Siter
Cirion Skrevet 23. januar 2019 Forfatter Skrevet 23. januar 2019 Siden jeg hadde satt opp OpenHAB i Ubuntu Server på Virtualbox, satte jeg den nå opp i Windows også. Samme her. Alle Z-Wave enhetene dukker opp i Inbox etter oppsett, og jeg velger de en og en og trykker "ADD AS THING" og de forflytter seg til Configuration\Things. Ingen av dem ender opp i Control. Siter
berland Skrevet 24. januar 2019 Skrevet 24. januar 2019 Pleier ikke bruke denne biten selv, men har notert meg at jeg ikke alltid har kontroll på når jeg får tingene opp under Control. Hvis jeg skulle komme med noe å forsøke, så kunne det vært å gå inn på Configuration -> Things -> en ting, og så skrive noe i 'Location'. Denne Control-biten er ikke tiltenkt vanlig bruk sies det, og det jobbes også med en full reimplementering av Paper UI så eventuelle bugs her blir neppe fikset. Basic UI og/eller HABPanel er uansett meningen å bruke til vanlig. Siter
Cirion Skrevet 24. januar 2019 Forfatter Skrevet 24. januar 2019 Klarer ikke å finne hvor Location noe sted Siter
Cirion Skrevet 25. januar 2019 Forfatter Skrevet 25. januar 2019 Bratt lærekurve her, men nå ser det ut som det går fremover igjen... Hver Tings har en eller flere funksjoner. Disse vises slik: Velg en av funskjone, så får man spørsmål om å linke den: Velg Create a new link fra listen og trykk link. Gi den et navn, plasser den i et rom "Parent group" osv... Trykk så link. Nå dukker de opp i control: Siter
Chris_T82 Skrevet 8. februar 2019 Skrevet 8. februar 2019 Hvis du bruker "simple" mode, så lager den linker etc. selv ? Siter
Cirion Skrevet 8. februar 2019 Forfatter Skrevet 8. februar 2019 Ja, fant ut av det etter hvert... Bratt lærekurve på OpenHAB. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.