Mannenigata Skrevet 8. april 2020 Skrevet 8. april 2020 Hei, Noen som har kommet noe lenger med dette? Jeg får ikke koblet opp mitt, har kun fått satt opp hoveddelen. Må 2-3 forsøk før jeg finner sensorene, men før jeg har fått tastet inn passordet så er de borte fra ”nettet“ eller så står det feil passord. Siter
Amasonic Skrevet 5. oktober 2020 Skrevet 5. oktober 2020 (endret) I bruksanvisningen står det at du har 5minutter på deg å sette opp trådløs forbindelse. Du har i praksis rundt 15 sekunder. 1: Kopier inn tråløs passord du benytter på din wifi (ctrl+c på windows) 2: Deaktiver wifi på din mobil, reset sensoren med å holde inne knapp i 5sekunder, forså å slå på wifi på din mobil i det første blå blink kommer (dette er for å spare sekunder, min mobil bruiker lang til på å koble seg til wifi dersom wifi er aktivert, men dersom jeg aktiverer så går det raskere). Med en gang den er tilkoblet så må man forsette i appen deres og sette den opp. (og du måp klikke igjennom 3 menyer tror jeg før du får lagret). Får du ikke lagret, må du begynne på nytt. Når jeg skjønte dette, gikk resten greit. Dette er det ikke mange folk som får til som ikke er datakyndig. Det gjalt alle 3 jeg hadde. Håper dette hjelper! Utfordringen er jo at disse ikke er mulig og firmware oppdatere. Har hatt systemet siden mars i år og har fungert veldig bra. (det er lenge siden jeg gjoprde dette nå, så kansje jeg husker feil, har sendt tilbakemelding til Grohe men fikk aldri svar). Endret 5. oktober 2020 av Amasonic 1 Siter
Tommy45 Skrevet 6. oktober 2020 Skrevet 6. oktober 2020 Det er jo helt sinnsykt at det skal være slik. Jeg har aldri vært borti dårligere kundeservice eller smart produkter. Jeg fikk til å koble til stopperen og en sensor etter de hadde oppdatert firmaware på disse, men det var så ustabilt at det ikke gikk ann å bruke det. Plutselig stengte stopperen når man stod og dusjet eller vaskemaskinen stod å gikk. Jeg endte med å retunere alt sammen, fikk pengene igjen og kjøpte meg watergurad. Kommer aldri til å anbefale dette systemet til noen, noensinne. Siter
Hårek Skrevet 6. oktober 2020 Skrevet 6. oktober 2020 5 hours ago, Tommy45 said: Plutselig stengte stopperen når man stod og dusjet eller vaskemaskinen stod å gikk Javisst. Det viser jo bare at stopperen fungerer og gjør jobben som den skal! Man konfigurerer grensen for vannmengde i appen. Siter
Tommy45 Skrevet 7. oktober 2020 Skrevet 7. oktober 2020 Det gjorde jeg, og det slo seg av likevel. Noen ganger hadde den stengt vannet FØR man i det hele tatt skulle dusje eller bruke vann til noe annet. Dette er et forferdelig produkt man ikke kan anbefale noen. Siter
Sleepy81 Skrevet 7. oktober 2020 Forfatter Skrevet 7. oktober 2020 Merkelig. Trur du hadde noe feil i systemet da. Jeg har merket at enkelte funksjoner ikke fungerer bra. F.eks å slå av vannet ved «unormalt vannforbruk», ser ut som er basert på en slags «AI» (i hermetegn her, for tror ikke den er spesielt bra), men det er vanskelig p vite siden Grohe gir lite info om hva som ligger bak de forskjellige innstillingen. Jeg måtte skru den av for å unngå «rare» hendelser. men grunnfukajonene der den skrur av vannet ved lekkasje, eller man kan skru av vannet remote fungere perfekt synes jeg. Skulle bare ønske de hadde en public API og det fantes en plugin til HS... Siter
Amasonic Skrevet 27. november 2020 Skrevet 27. november 2020 Jeg ser at det har kommet en oppdatert versjon av sense. 22505LN0 heter den gamle, og i 2019 kom 22505LN1. Finner ingen forsjell og begge selges i dag på norske nettsider. Tipper de har fikset den siste versjonen med tanke på tiden du har for å koble til. Siter
Amasonic Skrevet 5. mai 2021 Skrevet 5. mai 2021 Oppdatering! Jeg kjøpte to nye sensorer på Megaflis. Disse gikk ikke an og koble til, da wifi ikke var lenge nok oppe. Jeg reklamerte til Gronhe Norge, sendte disse inn til dem og fikk etter lang tid nye ifra Tyskland. Disse har Produktkode: 22505LN1 Disse fungerer som dem skal. Ingen problem og wifi er lenge oppe! Anbefaler alle som har sensorer dem ikke får satt opp å gjøre det samme. Dersom dere kjøper sensor, kjøp med produktkode: 22505LN1 Siter
Alexander H Skrevet 8. juni 2021 Skrevet 8. juni 2021 På 5.5.2021 den 17.18, Amasonic skrev: Oppdatering! Jeg kjøpte to nye sensorer på Megaflis. Disse gikk ikke an og koble til, da wifi ikke var lenge nok oppe. Jeg reklamerte til Gronhe Norge, sendte disse inn til dem og fikk etter lang tid nye ifra Tyskland. Disse har Produktkode: 22505LN1 Disse fungerer som dem skal. Ingen problem og wifi er lenge oppe! Anbefaler alle som har sensorer dem ikke får satt opp å gjøre det samme. Dersom dere kjøper sensor, kjøp med produktkode: 22505LN1 Jeg kjøpte Sense pucken også hos Megaflis tidligere i år. Prøvde å koble opp i flere timer. Kundeservice Tyskland sendte meg ny som virket med en gang.. Siter
Kriss Skrevet 30. juni 2021 Skrevet 30. juni 2021 Jeg fikk installert sense guard i dag, men får ikke koblet til wifi 🤔 alt stopper opp på siden der du skal velge wifinett guard'en skal tilkobles. Får ingen alternativer opp i rullemenyen, og feilmeldingen "smarttelefonen din er offline" 🤔 har prøvd flere ganger, som andre her. Og prøvd med både min og fruens mobil. Bruker telenors router. Får vel sende mail til groher 🤷🏻♂️ Siter
Blodstrupmoen Skrevet 11. april 2022 Skrevet 11. april 2022 Er det noen som har fått satt opp nødkontakt (e-mail) på dette systemet? Får bare «udefinert feil» når jeg prøver å opprette dette. Siter
Bjørn W Skrevet 26. februar 2023 Skrevet 26. februar 2023 (endret) On 28/09/2019 at 00:10, Arbeidsmann said: Jeg har også skaffet meg Grohe Sense Guard og 3 x Grohe Sense. Skal prøve å få laget noe tilllegssoftware slik at jeg kan ha egen intelligens. Men...jeg har problemer med å få satt opp Grohe Sense, den kommer ikke opp som wifi valg på mobilen. Noen tips? Jeg har også hatt masse problemer med oppsett av sensorer, wifi etc. Det har fungert til slutt, men jeg har måttet gjøre hundrevis av forsøk. For GROHE Sense Guard er det masse problemer med å få enheten til å detektere wifi. Fant til slutt en hjelpeartikkel som forklarte at man må ha minimum to nettverk tilgjengelig for at enheten skal klare klare å finne et av dem. Delte midlertidig nett fra mobilen min, og da gikk oppkoblingen gjennom. Det er veldig tydelig at GROHE ikke er noe software-selskap, med lav kvalitet på programvaren sin. Appen selv har det med å bli logget av, som gjør at man ikke får alarmer fra sensorene lenger hvis noe får feil. Dette skjer helt tilfeldig. Ofte slutter appen å virke helt så den må slettes og reinstalleres. Nå har jeg også opplevd 4 dager med feilaktig varsling av lekkasjer hvert 5 minutt. Ganske slitsomt gjennom natten. Ga seg når jeg slo av vannet i 3 timer gjennom GROHE Sense Guard og så slo den på igjen. Fungerte visst som en slags «reset» av systemet, og nå har den sluttet å varsle. Hardwaren virker bra, men programvaren er det mye mikk med, dessverre. Men stort sett stabilt når man bare får det opp å kjøre. Endret 26. februar 2023 av Bjørn W Skrivefeil Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.